• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT

Tråkigt Mimmi Men i maj SKA det bli DIN tur + alla andra som inte plussar i april.
    SoMa, Leaeva, Meh hoppas mensen håller sig borta för er.
    LisaVäntar och MCT vad härligt det låter med alla kryddor och grönsaker. Är inte så haj på trädgårdsarbete men idag ska vi i alla fall ut och röja upp i trädgården. Som du skriver Lisa så är maj en bra månad att bli gravid och jag hoppas att alla som inte är/blir gravida denna månad lyckas i maj.

Hoppas att trädgårdsarbetet kan få mig att skingra tankarna och fokusera på annat en stund men det är svårt när man är omringad av bebisar och gravida och det här är ju första månaden sedan MA´t i dec som jag förhoppningsvis haft ÄL så det är svårt att inte gå runt och känna efter och fundera.

Önskar er alla en underbar, solig och fin lördag {#emotions_dlg.flower}

• LisaVäntar

MissT: Usch, förstår hur du känner.. Satsa på en bra trädgårdsbibel och gör allt som står i den ;) Kunde inte heller så mycket när jag började, men jag plöjer litteratur och har en trädgårdsdagbok som påminner om vad man bör göra vilken tid på året, hur smidigt som helst! Nästa år kanske jag inte behöver ha den med mig ut varje dag ;)
    Ha en härlig, grubblarfri dag!

• Lofot

Har boken " På smällen från A till Bebis..." liggandes i bokhyllan. Beställde den när jag visste att jag var gravid, men hann inte få den innan det blev missfall. Jag vill inget hellre än att få läsa den. Hoppas hoppas att det är tredje gången gilt!!!!

• LisaVäntar
    Lofot skrev 2011-04-16 17:34:34 följande:
    Har boken " På smällen från A till Bebis..." liggandes i bokhyllan. Beställde den när jag visste att jag var gravid, men hann inte få den innan det blev missfall. Jag vill inget hellre än att få läsa den. Hoppas hoppas att det är tredje gången gilt!!!!
    Usch, den har jag också! Hann läsa mycket, men hoppade noga över missfallsdelen, fast det kanske var den jag skulle läst mest :/
    Håller tummarna för du får läsa den med ett pyre i magen, den är riktigt rolig faktiskt! :)
  • MissT
    LisaVäntar skrev 2011-04-16 10:31:19 följande:

MissT: Usch, förstår hur du känner.. Satsa på en bra trädgårdsbibel och gör allt som står i den ;) Kunde inte heller så mycket när jag började, men jag plöjer litteratur och har en trädgårdsdagbok som påminner om vad man bör göra vilken tid på året, hur smidigt som helst! Nästa år kanske jag inte behöver ha den med mig ut varje dag ;)
    Ha en härlig, grubblarfri dag!

Tack Från och till har det gått riktigt bra idag. Har rensat upp i trärdgården, krattat massa löv, spanat in en massa blommor och växter mm. Det är gött att hålla sig sysselsatt. Hade kompisar hemma på middag nu på kvällen och det var så skönt....gick flera timmar utan grubblerier.

Ska nog ta och satsa på en bra trädgårdsbok. Tack för tipset Har så dålig koll på när träd och häckar ska klippas, blommor planteras osv.....
    Hoppas att du har haft en riktigt bra dag!
  • LisaVäntar
    MissT skrev 2011-04-16 21:34:12 följande:
    Tack Från och till har det gått riktigt bra idag. Har rensat upp i trärdgården, krattat massa löv, spanat in en massa blommor och växter mm. Det är gött att hålla sig sysselsatt. Hade kompisar hemma på middag nu på kvällen och det var så skönt....gick flera timmar utan grubblerier.

Ska nog ta och satsa på en bra trädgårdsbok. Tack för tipset Har så dålig koll på när träd och häckar ska klippas, blommor planteras osv.....
    Hoppas att du har haft en riktigt bra dag!
    Gör det! :) Ska kolla vad min bästa heter (senil light, heter det va ;)) så kan du få tips iaf! Låter toppen att du slapp undan grubbel så länge och skönt med besök!
    Här blev det dåligt väder, men har fått massa gjort inne, och hunnit spana in vårt härliga sparrisland, det poppar upp nya varje dag! Hoppas söndagen blir lika bra, det är lovat fint här iaf!
  • MissT
    LisaVäntar skrev 2011-04-16 21:57:19 följande:
    Gör det! :) Ska kolla vad min bästa heter (senil light, heter det va ;)) så kan du få tips iaf! Låter toppen att du slapp undan grubbel så länge och skönt med besök!
    Här blev det dåligt väder, men har fått massa gjort inne, och hunnit spana in vårt härliga sparrisland, det poppar upp nya varje dag! Hoppas söndagen blir lika bra, det är lovat fint här iaf!
    Tar tacksamt emot tips
    Trist med dåligt väder eftersom du hade tänkt greja i trädgården fast samtidigt är det skönt att få saker gjorda inne också. Vi hade det ganska varmt och skönt idag och jag hoppas på fint väder i morgon också. Finns fortfarande mycket kvar att greja med och jag hoppas vi kan sitta ute och ta en fika. Bakade små minipajer fyllda med hallon, mandelmassa, creme fraiche och massa annat till kvällens middag och har ett gäng kvar så de får vi passa på att äta upp  Vad gott det låter med sparris. Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Dag och natt

Åh vad sugen jag blev på att odla sparris nu! Det verkar som man kan göra det i kruka så jag kanske ska ta och testa det. Glad

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3