• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Usch va jobbigt Lisa! Är det något som har hänt? Vi finns här när du orkar igen, stor kram

• Bellas7

Hej alla En uppdatering i från oss ( mig och de tre små) var på ul i går en snabbis men kunde konstatera att alla tre levde och var lika långa. 21mm och var enligt vul ca 8+5 igår och jag var 9+0 enligt ältest så stämmer ok.
    Känns skönt och har nu nedräkning tills v 12.

MCT det är bra att du känner något i äggstockarna av pergon då gör de de vad de ska :))

Saknar er alla och vill se flera plus i tråden. Grattis Havsklippan :) hoppas plusset var starkt i dag så gubben ser det oxå.

Lisalängtar hoppas orken kommer tillbax snart kram

Mimmi håller tummarna på att du får hormonhjälp hos doktorn så det skyndar på lite, det är verkligen din tur nu.

SoMa ska inboxa dig senare men var har du strecket du lovat mig. ???

Pixan hur är det gumman ?

• FruW

Underbart leaeva!! så häftigt, tänk om det blir 3 ändå, vilken jackpot! Kommer inte ihåg, hade ni barn sen innan??

Jag vill gärna ha plus nu, har väntat i evigheter känns det som... Men känns också som om det inte kommer funka på egen hand, hoppas mkt på hormonerna, metformin har inte hjälp med blödningarna, gör bara magen kass..

• got2b

Har någon av er erfarenhet av att blöda under graviditet (utan att det blir missfall)? Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag ganska ont och satte mig i soffan. Det släppte efter en stund och jag tänkte inte mer på det. Sen när jag skulle gå på toa innan sängdags kom det blod. Inte jättemycket men klarrött. Bröt ihop där och grät halva natten. Idag har jag typ lite mensvärk men har nog inte blödit mer än. Är på 5+2 idag.

• pixerpie
    got2b skrev 2011-05-31 08:59:32 följande:
    Har någon av er erfarenhet av att blöda under graviditet (utan att det blir missfall)? Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag ganska ont och satte mig i soffan. Det släppte efter en stund och jag tänkte inte mer på det. Sen när jag skulle gå på toa innan sängdags kom det blod. Inte jättemycket men klarrött. Bröt ihop där och grät halva natten. Idag har jag typ lite mensvärk men har nog inte blödit mer än. Är på 5+2 idag.
    Åh, sötaste!! Hoppas det inte är någon fara!! Förstår att du haft en jobbig natt... Vad visar ett test?? Och symptomen, minskar eller oförändrat??
    Jag har ingen erfarenhet av blödning i graviditet, för mig har blod tyvärr inneburit mf. Hoppas det inte är så får dig!!!

KRAMAR OM!!!
    Bellas7 skrev 2011-05-31 07:56:27 följande:
    Hej alla En uppdatering i från oss ( mig och de tre små) var på ul i går en snabbis men kunde konstatera att alla tre levde och var lika långa. 21mm och var enligt vul ca 8+5 igår och jag var 9+0 enligt ältest så stämmer ok.
    Känns skönt och har nu nedräkning tills v 12. 

Pixan hur är det gumman ?
    Härligt att höra att du mår bra och att alla tre växer! Det är så spännande att du väntar trillingar!! Jag tycker det är häftigt!! Önskar snart det är min tur med, kanske inte tre men två skulle vara helt ok och så klart en!! Bara det blir SNART!!
    Tack för frågan och omtanken! Har spolat äggledarena för en vecka sedan och nu ätit ytterligare en kur med pergo så får se hur det går... Vul imorgon och äl till helgen!!
    KRAM!
  • got2b

Tog test igår som visade graviditet. Har knappt haft några symptom denna gång så svårt att säga. Förra gången när jag fick MA blödde jag ingenting alls. Och då hade jag en del symptom.
    Ovissheten gör mig orolig. Har inte vul förrän den 10:e.
    Nu har jag en del mensvärk. Vågar inte titta om jag blödit mer..

• Dag och natt
    meh84: Många har blödningar under graviditet utan att det betyder något! Det behöver inte vara mf! Om du är orolig tycker jag givetvis att du ska åka in. Om du inte blöder mer kanske det bara var nån liten blödning. Enda gången jag blödde under min första graviditet var ju tyvärr mf, då hade jag inte ens ont men störtblödde under nån timme för att sen avta. Vi åkte ju direkt in till akuten som såg att det var på väg ut. Men Sofy i andra tråden vet jag har haft flera blödningar under sin graviditet och hon har ju sin fina pojk nu. 

Ego: Jag blir allt lite fundersam, jag får fortfarande inget positivt test på CB digital och hade inga fler vanliga tester så jag kunde jämföra. BIM idag men ingen mens och fortfarande alla symtom kvar och dessutom sjukt ont i huvudet varför jag stannat hemma idag. Ringde och bokade tider hos min bm igår. Tänk om jag inte är gravid, bara inbillat mig allt? Känns konstigt, jag vet ju att de andra testerna varit svaga men det var ju flera tester som visade svagt, alla kan väl inte vara spökstreck, eller?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • SoMa72
    got2b skrev 2011-05-31 08:59:32 följande:
    Åhh vännen, hoppas innerligt att det bara är en ofarlig liten blödning...
    Många kramar!
    ♥ ♥ ♥
  • pixerpie

Havsklippan, är du inte väldigt tidig i graviditeten, jag tror inte du inbillar dig symptomen eftersom du också fått streck på testen!! Jag har aldrig använt cd digital men det ska väl vara "ganska mycket" hormoner för att det ska ge utslag...

Jag tror jag haft tre spökstreck på olika tester och cykler nu i vår, det är frustrerande... Eller är det så att det varit börjat på något som sedan ramlat ut... Men då har jag inte fått de flera dagar i rad, utan neg, svagt pos och neg igen... Hoppas du har ett knytte i magen, och att det blir starkare test til helgen, tro på dina symptom så länge.

KRAM!!

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-05-30 23:04:48 följande:
    Tar en liten time out, fick en tokdipp igår, är hemma från jobbet o försöker komma ikapp med tankarna.. Håller tummar för er o återkommer när psyket orkar med att hoppas igen!
    Vi finns här för dig när helst du behöver oss! Hjärta Tänker på dig...

Kramar!
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3