• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT
    SoMa72 skrev 2011-05-31 13:13:30 följande:
    För att "mensen" kom fem dagar för tidigt och bara var levrad, inget färskt blod, det tyckte inte gyn om utan då sa de att jag måste vänta till jag får en riktig mens och sen kan jag EV få pergp, zzzznark... Död Men jag förstår ändå att de inte vill skriva ut nåt om kroppen krånglar. Så nu hoppas jag att jag inte får nån mens i juni utan plus istället och inte kommer att behöva pergo.
    Det hoppas jag också på Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du får ett plus i stället.
  • MissT
    SoMa72 skrev 2011-05-31 18:23:08 följande:
    Tack gumman! Hur mår du?

Jag mår bra men känner mig fortfarande lite "off" eller vad man ska säga. Det har varit så tvära kast i denna graviditeten så jag hänger inte riktigt med...... Har inget illamående vilket är skönt men samtidigt vill jag ha det för att jag ska "känna mig" gravid. Förhoppningsvis har/får jag en bra graviditet även utan en massa symptom. Brösten ömmar och värker en del, är jätte trött, har molvärk från och till och är väldigt sugen på salt (saltlakrits, chips och annat salt) men i övrigt känner jag mig inte så gravid. Har en liten kula på magen i alla fall som ständigt påminner mig om att någon förhoppningsvis växer och mår bra där inne Nytt vul nästa torsdag som förhoppningsvis visar ett pickande hjärta, tror jag kan slappna av mer efter det. Försöker dock njuta så mycket jag kan....

Hur är det med dig?

• Dag och natt
    SoMa72 skrev 2011-05-31 13:13:30 följande:
    För att "mensen" kom fem dagar för tidigt och bara var levrad, inget färskt blod, det tyckte inte gyn om utan då sa de att jag måste vänta till jag får en riktig mens och sen kan jag EV få pergp, zzzznark... Död Men jag förstår ändå att de inte vill skriva ut nåt om kroppen krånglar. Så nu hoppas jag att jag inte får nån mens i juni utan plus istället och inte kommer att behöva pergo.
    Aha åh hoppas att du inte får nån mens! Så du inte behöver bekymra dig
    KRAM!!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    needtobreathe skrev 2011-05-31 12:32:54 följande:

Meh84;

Precis som Havsklippan skriver blödde jag massor under min graviditet.. 4+4 kom de massa blod en söndagkväll, jag bröt ihop o ställde in mig på MF igen.. men de avtog o kom inge mer förrän 3-4 dar senare, samma sak då.. sen dröjde de till 7+2 men då rann de längs benen, kom ut klumpar o allt möjligt o ja åkte in akut för o få de bekräftat, men då låg min lilla grabb därinne o hjärtat slog :) Sen fortsatte det med blod/rosa/brunt till o från i fleeeera veckor.. men ja, nu är han här! Håller tummarna för dig :)

Havsklippan;

Men åh va jobbigt! "Hoppas" din cykel är lite rubbad o att du får utslag på digitala snart! Heja heja!

Tack söta du, beställde från testlagret idag så jag kan testa lite mer.
  • Lofot

Nån här inne som haft cysta på äggstocken? Det är väl inte farligt och påverkar väl inte fertilliteten? Obestämd

• MissT
    Lofot skrev 2011-05-31 19:24:07 följande:
    Nån här inne som haft cysta på äggstocken? Det är väl inte farligt och påverkar väl inte fertilliteten? Obestämd
    Jag har haft det. Den upptäcktes vid min förra graviditet (nov-dec förra året) och var kvar vid vul inför att jag skulle få pergo (feb- mars i år) men måste försvunnit någon gång därefter för vid min pergouppföljning sa de inget om någon cysta och heller inte vid mina 2 vul under denna graviditet. Till mig sa de att cystor inte är farligt eller påverkar fertiliteten och att man inte gör något åt dem om de är små. Är de stora (kommer inte i håg hur stor de sa eventuellt 3cm??) så tar de bort dem.
  • FruW

Rosen jag har haft det för ngra år sedan. Ganska stor, 6*8 cm.. Men den var fylld med vatten, så då skulle den ej va farlig iaf..?försvann av sig själv utan att jag märkte det, så behövde inte göra någon op. Men vet ej om det kan påverka fertiliteten.,, läkarna sa iaf till mig då att sådana cystor som den jag hade var väldigt vanligt..

• Lofot

Tack för era svar! När jag var inne och kollade då jag fick mitt andra mf i mars så såg hon att jag hade en cysta som var 4 cm. Vattenfylld. Men hon sa att vi inte skulle ta bort den då utan att jag skulle komma på återbesök om några månader och kolla den igen.
    Hoppas verkligen att den är borta. Tycker det känns obehagligt att ha den där, alltså bara tanken av den. Men vem vet, den kankse inte ens är kvar...

• Dag och natt

Det var nog falsk alarm trots allt för inatt började jag blöda. Både cykeln och lutealfasen har blivit längre. Trist att jag inte känner igen min kropp längre, den verkar vara extra känslig och mottaglig för allt och det känns som att jag inte kan lita på den. 

Imorgon åker vi upp till mina päron så jag har en massa att göra idag, och träffa en kompis ska jag hinna göra också. Så jag kommer nog inte skriva något här förrän efter långhelgen! Men hoppas att ni får en härlig långhelg med värme och sol! Kramar! {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3