• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pandoras box78

BIM MAJ
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    26-28 maj. Rosen1 ( 4e försöket, 2 mf)

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    BIM JULI
    1 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Lofot
    BIM MAJ

BIM JUNI
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    BIM JULI

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
  • FruW

Hej vänner! Hur mår ni? Ser att tantskrället hunnit komma till några av er :( hur mår ni?

Själv har jag några dagar kvar till bim, inga symptom alls förutom inget tålamod o väldigt lättirriterad mor sambon, stackarn..

Har dock ännu inte haft mina spottings som brukar komma, så kan ju hoppas på att metforminet haft ngn tur där.. När mensen kommer, bim på tis tror jag, ska jag ringa min läkare för att få en ny tid hos dom. Förhoppningsvis får jag då hormontabletter, snälla håll tummarna för detta!! Vi ska också få provsvaren från spermaprovet på sambon samt omprovet på mitt sköldkörtelvärde.. Sambon verkar ta det hela med ro, men jag börjar bli lite nervös för just simmarna...

Hur tänker ni andra som inte har barn sen innan o som har fått minst 2 ma/mf kring det här med barn? Jag menar, funderar ni över hur länge man orkar försöka? Jag gör det.. Ibland känns det som iaf ett år till, ibland som inte en minut till!!! Ngn som har börjat fundera på andra alternativ, som Ivf eller adoption?

Nu till ngt roligare!! I går hittade jag rätt, äntligen hittade jag MIN brudklänning, är sååå lättad!! :D

Jo en sak till, jag har för länge sen slutat leta symptom.., blir ju bara besviken! Men va tror ni om smakförändringar, lättirriterad o värk i ryggen över svanken?? Desperat!! ;)

Stor kram från mig! Hoppas ni alla kan njuta av värme, sol o ledighet!!

• MCT79

Ohh mimmi jag håller tummarna för att de symtom du känner är på riktigt!! och att de står för ett fett plus!! Om det är någons tur snart så är det din...

Sambon och jag har också prata lite om hur länge man orkar.. eller iaf hur många motgångar man orkar innan man går sönder.. ingen av oss ill ju offra förhållandet heller..
    Han ställer sig helt öppen till andra alternativ, som tex adoption medan jag inte kan föreställa mig det alls.. men det beror nog mest på att jag inte befinner mig riktigt där mentalt ännu..

Här försöker jag njuta lite av livet... har ju kört pergotime dena månad för första gången och det hugger rejält över äggstockarna emellanåt.. men inget utslag på ältesterna ännu dock. Vis av erfarenhet myser vi dock på under tiden...

Nu är det bara 3,5 vecka kvar innan jag åker till New Yoooork!

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • telgebo

Vill bara säga att jag åkte in till gyn akuten i fredags för att verkligen kolla att allt var bra, vilket det var. Hon skrev ut vagitorier för oblans i underlivet, och urinodling är skickad. Allt är toppen med bebis och allt är bra, ingen blödning eller så.

Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Javisst
    FruW skrev 2011-06-04 19:09:55 följande:
    Hur tänker ni andra som inte har barn sen innan o som har fått minst 2 ma/mf kring det här med barn? Jag menar, funderar ni över hur länge man orkar försöka? Jag gör det.. Ibland känns det som iaf ett år till, ibland som inte en minut till!!! Ngn som har börjat fundera på andra alternativ, som Ivf eller adoption?
    Men hjälper ivf om man får missfall? Jag har väldigt lätt för att bli gravid och trodde enbart ivf hjälpte om man hade svårt med det inte med missfall? Det har jag missat isåfall, kanske något att kolla upp. Hur funkar det isåfall?

Jag tror vi kommer kämpa på... jag har blivit rätt så avtrubbad med missfallen, nu sist var jag ledsen men inte sådär nerbrytande som innan. Så jag tror vi kommer orka kämpa på några missfall till! Eller några år. Hitills har vi "hållt på" i snart 1 ½ år, med tre MA som resultat i vecka 10, 16 och 12. Inga barn sedan tidigare.

Men jag känner som du. Vissa dagar vill man ge upp NU, men för det mesta så försöker jag se positivt på det hela. Vi är unga och har iaf lätta för att bli gravida och då är många saker vunnet!

Är dock öppen för adoption och sambon med, men än så länge känner vi båda att vi inte är där ännu och inte riktigt gått in för en seriös titt på det, utan har det mera i bakhuvudet som en "sista utväg". Hoppas ni förstår vad jag menar!

Lider dock med er med upprepade missfall som DESSUTOM har svårt att bli gravida. Måste vara fruktansvärt att när man har väntat och väntat och så blir det bara missfall...

STORT grattis till kommande bröllop!
  • FruW

Tack underbara MCT, du är så fin!! Håller tummarna för dig med, det vet du!

Javisst, fattar hur du menar med adoption. Jag trodde inte heller vi hade svårt att bli gravida. Första gången kom spontant, utan att vi försökte. Det var i augusti -09, sen hade jag ytterligare 2 mf, väldigt tidiga, i april o maj -10, sen ingenting.. Så försök 14 för oss sen det senaste mf, så bara att inse att vi inte är superfertila direkt :( känns urjobbigt för att va ärlig..

Men jag känner just nu att det är ganska lugnt om det dröjer till december med pluset, då hinner vi med bröllop o resan utan att behöva oroa sig för ytterligare ett mf just få iaf.. Men jag längtar som tusan o är trött på att vänta!!

Med tre ma, har ni fått göra ngn utredning? Håller tummarna för dig att du snart plussar igen o att bebis då stannar hela vägen ut!!

Bim på ons förresten, kunde inte låta bli att testa nu på kvällen, varför liksom??? :(

• MCT79

Ohh äntligen händer det nått på ältesterna! Haft rejäla älflytningar och igår hade jag sååå ont i magen! Idag har jag utslag, inte tokstarkt men i morrn ska ni se!

Nu jäklar!

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • Decembra

Hoppar in hos er om det är ok? Har ett MA v.17 i bagaget sen förra året. Sen ett MF i jan och ett till idag, båda tidiga "tack o lov", klarar inte ett sent till. Börjar bli satans less på detta nu 1½ år av att vara gravid, inte vara det, försöka bli det, förlora igen osv...

BIM MAJ

BIM JUNI
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)

BIM JULI
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)

leaeva efter 4mf och x
    meh84

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • MCT79

Hej Decembra! Tråkigt att du måste göra oss sällskap men du är såååå välkommen! Här tar vi hand om varann och peppar i med och mot gång!
    Tråkigt att läsa om dina erfarenheter... jag vet hur det känns... håller tummarna för att det snart är din tur igen!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3