• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Hihi jag har sol, ca 20 grader varmt, jätteskönt i solen men lite kallt i vinden, är ute o klipper gräset. Satt t o m ute i solen o åt frukost :D hoppas ni andra får njuta av solen med snart! Vart bor ni förresten där det regnar? Solen finns iaf i Borås! ;)

• Amelie85

Jag fick missfall igår.. med första planerade barnet. Var i vecka 5 enligt ul och vecka 7 enligt mensen. Så jag gissar att den varit död men suttit kvar.. Vi har varit på undersökning och allt är borta och allt ser bra yt där inne.

Vi planerar redan nu att försöka redan i dag igen! igår kväll åt jag bidrottningsgelé och vi hoppas att vi kommer lyckas på första försöket!

• SoMa72
    FruW skrev 2011-06-01 11:21:33 följande:
    Hihi jag har sol, ca 20 grader varmt, jätteskönt i solen men lite kallt i vinden, är ute o klipper gräset. Satt t o m ute i solen o åt frukost :D hoppas ni andra får njuta av solen med snart! Vart bor ni förresten där det regnar? Solen finns iaf i Borås! ;)
    Lyllos dig! Hoppas solen behagar hitta tillbaka till Uppsala också.....
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Amelie85 skrev 2011-06-01 11:24:05 följande:

Jag fick missfall igår.. med första planerade barnet. Var i vecka 5 enligt ul och vecka 7 enligt mensen. Så jag gissar att den varit död men suttit kvar.. Vi har varit på undersökning och allt är borta och allt ser bra yt där inne.

Vi planerar redan nu att försöka redan i dag igen! igår kväll åt jag bidrottningsgelé och vi hoppas att vi kommer lyckas på första försöket!

Men beklagar!! Skönt att allt är ute och ser bra ut igen....

Bara att köra på så fort det inte blöder längre. Sen sägs det att det är lättare att bli gravid direkt efter missfall, så tummarna hålls för dig!!
    ♥ ♥ ♥
  • got2b

Håller tummarna för er med äl! Och beklagar missfall och mens..
    Själv mår jag precis som vanligt. Har inga tecken på graviditet (förutom pyttelite öm i brösten). Vågar verkligen inte tro på detta. Ska på vul nästa fredag så då får vi svart på vitt om det lyckats eller inte. Det har inte kommit mer blod i alla fall och det känns skönt.
    Nu ska jag ut i solen och plocka lite ogräs innan det är dags för jobb.

• SoMa72
    Happiest skrev 2011-06-01 12:04:05 följande:
    Kan man göra privat vul i uppsala någonstans?
    Japp, på Carolinamottagningen... De är jättebra där! 018-156860
    ♥ ♥ ♥
  • MissT

Vad tråkigt Havsklippan Hoppas på bättre lycka nästa månad för dig Skönt att få komma iväg ett par dagar och vila upp sig och få ett miljöombyte. Hoppas du får en underbar helg!

Pixan vad spännande Håller tummarna för dig! Mys på riktigt ordentligt med maken i helgen

Vad tråkigt Amelie85 Beklagar verkligen! Hoppas att det tar sig snabbt för er igen och att det går vägen den gången.

SoMa håller tummarna stenhårt för dig

Förhoppningvis blir juni en fin plusmånad här inne. Håller tummarna för er alla och önskar er en riktig toppenhelg

• LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-06-01 10:18:15 följande:
    Ingen fara med mig, jag känner mig ganska nollställd faktiskt.
    Men det blir skönt att komma hem till mamsen och pappsen.

Känner du dig lite bättre nu LisaVäntar? Du jobbar inte idag hoppas jag. Jag hade själv en dipp igår men idag känns det som vanligt. Kram! {#emotions_dlg.flower}

Nej, jobbar inte.. väntar på att åka till farbror doktorn, hoppas jag blir sjukskriven någon vecka till, känns som en jätteseg omgång. Är helt övertygad om att det kommer kännas bättre o lättare att hantera om jag får det andra jobbet. på det nuvarande bara susar jag omkring, hade kunnat sitta i en skrubb en hel dag utan att någon hade märkt det och det gör inte så bra saker med känslan o humöret.. Ska på intervju nr 4 idag också, fattar inte hur det ska gå ihop i huvudet, men hoppas att det går bra o att de kan ta ställning sen, vill bara veta! Vill vara behövd någonstans! Känns som om livet kastar omkring mig som en vante o jag har ingenting att säga till om.. mens gör ju inte saken bättre heller!

• MCT79

Hej tjejer,

Tråkigt Havsklippan! Ha en underbart helg och så siktar vi på juni istället!

Jag går lite på lågvarv.. asjobbigt på jobbet nu och det har påverkat mig i min rehab så nu har jag backat till 50%..suger... vill ju mår bra igen... IGÅR! Men men.. känner igen mig lite i det du skriver Lisa... att man bara åker med i livet.

Tog sista Pergo i morse... vet inte när man kan förvänta sig äl?? Mår illa hela tiden och har huvudvärk vilket måste bero på tabletterna..

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3