• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-05-31 07:56:27 följande:
    Hej alla En uppdatering i från oss ( mig och de tre små) var på ul i går en snabbis men kunde konstatera att alla tre levde och var lika långa. 21mm och var enligt vul ca 8+5 igår och jag var 9+0 enligt ältest så stämmer ok.
    Känns skönt och har nu nedräkning tills v 12.

MCT det är bra att du känner något i äggstockarna av pergon då gör de de vad de ska :))

Saknar er alla och vill se flera plus i tråden. Grattis Havsklippan :) hoppas plusset var starkt i dag så gubben ser det oxå.

Lisalängtar hoppas orken kommer tillbax snart kram

Mimmi håller tummarna på att du får hormonhjälp hos doktorn så det skyndar på lite, det är verkligen din tur nu.

SoMa ska inboxa dig senare men var har du strecket du lovat mig. ???

Pixan hur är det gumman ?
    Ja, med tanke på att jag inte ens hade riktigt äl förra månaden, så blev det lite svårt att klämma fram ett plus Tungan ute Jag jobbar på det och hoppas jag lyckas bättre i juni... Cool
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-05-31 09:53:43 följande:
    meh84: Många har blödningar under graviditet utan att det betyder något! Det behöver inte vara mf! Om du är orolig tycker jag givetvis att du ska åka in. Om du inte blöder mer kanske det bara var nån liten blödning. Enda gången jag blödde under min första graviditet var ju tyvärr mf, då hade jag inte ens ont men störtblödde under nån timme för att sen avta. Vi åkte ju direkt in till akuten som såg att det var på väg ut. Men Sofy i andra tråden vet jag har haft flera blödningar under sin graviditet och hon har ju sin fina pojk nu. 

Ego: Jag blir allt lite fundersam, jag får fortfarande inget positivt test på CB digital och hade inga fler vanliga tester så jag kunde jämföra. BIM idag men ingen mens och fortfarande alla symtom kvar och dessutom sjukt ont i huvudet varför jag stannat hemma idag. Ringde och bokade tider hos min bm igår. Tänk om jag inte är gravid, bara inbillat mig allt? Känns konstigt, jag vet ju att de andra testerna varit svaga men det var ju flera tester som visade svagt, alla kan väl inte vara spökstreck, eller?
    Jag tror det kommer på CB digital om några dagar, gumman!

Kram
    ♥ ♥ ♥
  • Dag och natt
    pixerpie skrev 2011-05-31 10:02:52 följande:
    Havsklippan, är du inte väldigt tidig i graviditeten, jag tror inte du inbillar dig symptomen eftersom du också fått streck på testen!! Jag har aldrig använt cd digital men det ska väl vara "ganska mycket" hormoner för att det ska ge utslag...

Jag tror jag haft tre spökstreck på olika tester och cykler nu i vår, det är frustrerande... Eller är det så att det varit börjat på något som sedan ramlat ut... Men då har jag inte fått de flera dagar i rad, utan neg, svagt pos och neg igen... Hoppas du har ett knytte i magen, och att det blir starkare test til helgen, tro på dina symptom så länge.

KRAM!!
    Jo jag är ju väldigt tidig fortfarande, min cykel har ju varit olika långa senaste månaderna, men ungefär idag har jag BIM. Ja jag får nog fortsätta testa mig fram och se om strecken alls finns kvar eller inte. 
    Läste nu att huvudvärk iaf är ett graviditetssymtom pga progesteronet och den höga ökningen som är precis i början av graviditeter. Tack söta du för pepp!!
    SoMa72 skrev 2011-05-31 10:07:02 följande:
    Jag tror det kommer på CB digital om några dagar, gumman!

Kram
    Nu får ni det att kännas lite bättre igen... Får se om jag sätter mig på en buss sen in till apoteket.  
    Kram
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Lusen1

Flikar in ännu en gång i er fina tråd.
    Meh84: jag blödde typ 1-3ggr/v från v.9 t.o.m v.17 denna graviditet. Var livrädd varje gång och säker på att jag fått mf. Nu är jag 5 veckor från bf och vill bara att bebis ska komma nu! Jag håller tummarna för dig!

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-05-31 10:24:54 följande:
    SoMa har du pergo denna månad?
    Nix, fick inte ta det för läkaren...
    ♥ ♥ ♥
  • needtobreathe

Meh84;

Precis som Havsklippan skriver blödde jag massor under min graviditet.. 4+4 kom de massa blod en söndagkväll, jag bröt ihop o ställde in mig på MF igen.. men de avtog o kom inge mer förrän 3-4 dar senare, samma sak då.. sen dröjde de till 7+2 men då rann de längs benen, kom ut klumpar o allt möjligt o ja åkte in akut för o få de bekräftat, men då låg min lilla grabb därinne o hjärtat slog :) Sen fortsatte det med blod/rosa/brunt till o från i fleeeera veckor.. men ja, nu är han här! Håller tummarna för dig :)

Havsklippan;

Men åh va jobbigt! "Hoppas" din cykel är lite rubbad o att du får utslag på digitala snart! Heja heja!

• got2b
    Lusen1 skrev 2011-05-31 11:01:10 följande:
    Flikar in ännu en gång i er fina tråd.
    Meh84: jag blödde typ 1-3ggr/v från v.9 t.o.m v.17 denna graviditet. Var livrädd varje gång och säker på att jag fått mf. Nu är jag 5 veckor från bf och vill bara att bebis ska komma nu! Jag håller tummarna för dig!
    needtobreathe skrev 2011-05-31 12:32:54 följande:

Meh84;

Precis som Havsklippan skriver blödde jag massor under min graviditet.. 4+4 kom de massa blod en söndagkväll, jag bröt ihop o ställde in mig på MF igen.. men de avtog o kom inge mer förrän 3-4 dar senare, samma sak då.. sen dröjde de till 7+2 men då rann de längs benen, kom ut klumpar o allt möjligt o ja åkte in akut för o få de bekräftat, men då låg min lilla grabb därinne o hjärtat slog :) Sen fortsatte det med blod/rosa/brunt till o från i fleeeera veckor.. men ja, nu är han här! Håller tummarna för dig :)

Havsklippan;

Men åh va jobbigt! "Hoppas" din cykel är lite rubbad o att du får utslag på digitala snart! Heja heja!

Skönt att höra att det kan gå bra ändå! Ska inte ge upp ännu. Kör med binda idag så får vi se hur det går. Inget mer blod än i alla fall.
    Kram på er och tack för att ni finns!
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-05-31 11:41:00 följande:
    Varför fick du inte det SoMa?
    För att "mensen" kom fem dagar för tidigt och bara var levrad, inget färskt blod, det tyckte inte gyn om utan då sa de att jag måste vänta till jag får en riktig mens och sen kan jag EV få pergp, zzzznark... Död Men jag förstår ändå att de inte vill skriva ut nåt om kroppen krånglar. Så nu hoppas jag att jag inte får nån mens i juni utan plus istället och inte kommer att behöva pergo.
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3