• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-06-09 09:11:48 följande:
    Underbart Leaeva!! Tror nog du får ställa dig in på att köpa 3 av varje grej framöver!!! Så glad för er skull, tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg., :)

Nu har vi varit hos läkaren, gick väl bra! Sambons simmare var normala, skönt!! Mitt tsh låg på 2,5 vilket han tyckte va ok. Jag har fått pergo utskrivet för 2 månader, samt mer metformin, ska återkomma i aug för återbesök.

Måste fortsätta jobba på vikten, men det vet jag ju..

Inget progesteron får jag dock, då läkaren inte tror det funkar.. Tänk att de tycker så olika!! Men funderar på att beställa sån där kräm efter sommaren, om inget hänt då..,

Så tjejer, ni som vet! Vilka biverkningar har jag att vänta av pergon? Humörsvängningar o bitchighet?

Leaeva, du behöver inte skicka tabletterna till mig, men kanske finns ngn annan som behöver dom bättre!

Stora kramar till er! Ni är bäst, men det vet ni väl redan!!
    Va skönt att simmarna va ok Mimmi, men NEJ - TSH är för högt för en lyckad grav och för att ens kunna bli gravid egentligen. TSH ska optimalt ligga mellan 1-2 för bästa resultat, helst ner mot 1.. jag hade 0,05 i TSH när jag blev gravid och T4 på 17.. då gick det bra! När jag hade högre gick det inte bra. Jag har levaxin hemma om du vill prova själv, du börjar isf med 25 mkg  en gång om dan, för att sen höja till 50.. det borde räcka för dig för att få ner värdet lite och öka förutsättningarna.. och det är ju ett konstgjort hormon som stöttar upp kroppens egna funktion i sköldkörteln, dvs ingen fara alls.

Detta enligt min endokrinolog (ämnesomsättningssjukdomar) + läkaren på Ultragyn..
  • needtobreathe

Mimmi; Om du får ner dina värden kan det även hjälpa dig med vikten, har man lite förhöjda värden som indikerar på hypotyreos så kan man ha problem att gå ner i vikt..

Kram!

• pixerpie

Mimmi!
    Min läkare sa samma sak då jag frågade om progesteran- han sa att han bara ger det vid IVF, annars menar han att kroppen klarar att fixa det progesteron som behövs själv. Ang pergon så är det lite olika erfarenheter men jag hadegrym huvudvärk första kuren och kände mig allmänt olustig, nu tredje kände jag inget speciellt... Håller tummarna att det är detta både du och jag behöver och att det för mig blir tredje gången gillt med pergo!!! Känns annars knappt lönt att försöka med det igen...

Leava, lycka till med bebbarna i magen. Härligt att allt såg bra ut! Finns coola trillingvagnar har jag sett!!

SoMa, närmar du dig bim snart? Jag borde ha det till nästa helg ca den 19... Funderar om det ens är lönt att testa denna lördag- äl + 8, så jag vet om jag klan dricka lite vin eller inte...

KRAMAR!!!

• SoMa72
    pixerpie skrev 2011-06-09 10:59:37 följande:
    Mimmi!
    Min läkare sa samma sak då jag frågade om progesteran- han sa att han bara ger det vid IVF, annars menar han att kroppen klarar att fixa det progesteron som behövs själv. Ang pergon så är det lite olika erfarenheter men jag hadegrym huvudvärk första kuren och kände mig allmänt olustig, nu tredje kände jag inget speciellt... Håller tummarna att det är detta både du och jag behöver och att det för mig blir tredje gången gillt med pergo!!! Känns annars knappt lönt att försöka med det igen...

Leava, lycka till med bebbarna i magen. Härligt att allt såg bra ut! Finns coola trillingvagnar har jag sett!!

SoMa, närmar du dig bim snart? Jag borde ha det till nästa helg ca den 19... Funderar om det ens är lönt att testa denna lördag- äl + 8, så jag vet om jag klan dricka lite vin eller inte...

KRAMAR!!!
    Bim 13:e, men tyckte jag hade en pyttespotting igår kväll, inget idag, men nu är jag ju fast övertygad om att mensen kommer bara för det... Skrikandes Om den gör det, så är det jag som ringer gyn o kräver pergo!!

Drick lite vin du, så här tidigt är det ingen som helst fara...

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Vad roligt Mimmi. Då väntar jag med att skicka :)

Progresteronet är väl olika vad de säger men har man haft mf så brukar man få det utskrivet. Levaxin måste du ta Mimi och trycka ner värdet. Jag har oxå hemma. Skickar gärna till dig. Jag ligger på tsh 0.01 och t4 19. Enligt min medecin doktor ska man ligga under 1 för graviditet så tugga tabletter :)

• FruW

Åh vad svårt att veta hur man ska göra!! Vågar man verkligen självmixtra med levaxinet? Då har ju ingen koll på det?? Tror på vad ni säger, absolut, bara feg!! Men dr sa att vid graviditet ska det ligga under 2, men att man inte visste vad som krävdes, förutom under 4, för att bli gravid...

Hur funkar det att äta både levaxinet o pergo?

• MCT79
    FruW skrev 2011-06-09 13:40:31 följande:
    Åh vad svårt att veta hur man ska göra!! Vågar man verkligen självmixtra med levaxinet? Då har ju ingen koll på det?? Tror på vad ni säger, absolut, bara feg!! Men dr sa att vid graviditet ska det ligga under 2, men att man inte visste vad som krävdes, förutom under 4, för att bli gravid...

Hur funkar det att äta både levaxinet o pergo?
    Levaxinet är ett "kroppshormon" så att äta det samtidigt som Pergotime är ingen fara alls. Jag tycker inte heller du ska mixtra själv...faktiskt. Man bör följa TSH med prover till man justerat in rätt dos av levaxin. Jag tycker du ska leta reda på nån bra artikel som säger att TSH bör vara ännu lägre och ta med den till din läkare och säga att du vill ha levaxin ändå.
    Skönt att simmarna var normala! Vi har inte kollat upp det alls, men det är förmodligen som det ska. =)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-09 07:59:52 följande:
    Allt gick bra igår alla tre lekte i magen :) 10+2 kändes underbart

Hon sa att mf risken är ganska liten när man sett hjärtat slå i v 10+ och att den har rätt storlek så jag vet inte om jag ska försöka slappna av. :) om jag kan ..

Lycka till Mimmi uppdatera oss :) håller mina tummarna gumman.
    Grattis! Oh vad skönt att alla tre verkar må bra!
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-09 11:31:44 följande:
    Bim 13:e, men tyckte jag hade en pyttespotting igår kväll, inget idag, men nu är jag ju fast övertygad om att mensen kommer bara för det... Skrikandes Om den gör det, så är det jag som ringer gyn o kräver pergo!!

Drick lite vin du, så här tidigt är det ingen som helst fara...

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Nidis......? Cool
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3