• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Tack för bacillerna MissT!!!

Tack MCT, ska bli spännande att se om man märker ngn skillnad! Gör du det?

Håller tummarna för er med äl i dagarna, själv har jag fortfarande sällskap av tanten..

Efter att ha känt av stämningen här inne, o jag känner absolut igen mig, tänkte jag att vi kunde hjälpas åt att skapa en liten lista med tips på hur/vad man kan göra för att ändå komma i lite stämning när man "måste" sexa...

Jag börjar, så kan väl ni fylla på!

1, inte tänka; nu MÅSTE vi ha sex, för annars.. Utan att istället tänka "jag väljer att ha sex för jag vill..." låter löjligt men brukar funka på andra saker i livet, tex städning, så varför inte även här? ;)

2, drick lite vin, eller en öl.. Visst ska man dra ner på alkoholen, men om det hjälper en att slappna av o komma i lite stämning..

3, unna dig själv (o överaska mannen) med några nya snygga underkläder.

4, njut av sommaren med en picknick tillsammans med kärleken, gärna på ett ensligt ställe... Packa med en extra filt o lite våtservetter... ;)

Stor kram från mig!!

• Decembra

Måste-känslan finns här också. Så ledsamt, för när man väl lyckas är ju en känsla att "äntligen" och alla måsten kring äl-tester, temp och väntan på bim försvinner. Sen blir det MF och då ska man hitta motivationen igen. 2 MF senare + ett MA, jag är väldigt less på detta. Tacka fasen vettja att hormonerna sätter fart lite extra runt ÄL som ger en skjuts på vägen

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Decembra

1, inte tänka; nu MÅSTE vi ha sex, för annars.. Utan att istället tänka "jag väljer att ha sex för jag vill..." låter löjligt men brukar funka på andra saker i livet, tex städning, så varför inte även här? ;)

2, drick lite vin, eller en öl.. Visst ska man dra ner på alkoholen, men om det hjälper en att slappna av o komma i lite stämning..

3, unna dig själv (o överaska mannen) med några nya snygga underkläder.

4, njut av sommaren med en picknick tillsammans med kärleken, gärna på ett ensligt ställe... Packa med en extra filt o lite våtservetter... ;)

5. Släpa sig från datorn, hyr en kass film att skratta åt tillsammans. Nån vinare till det och stämningen är lite lättare.

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Mrs Lilac

Man kan påpeka att man har ägglossning och "behöver" ha sex på olika sätt. Mer effektivt kanske med lite dirytalk, att hångla upp mannen och säga vad man behöver/vill på så porrigt sätt som möjligt framför att sucka och säga att "vi måste ha sex ikväll" Då känner sig mannen kanske inte så attraktiv/åtrådd. Om sambon blir "överarbetad" så kan man ju varva långa mysiga kärleksknull med lite småbrutala snabbisar. Man kan teasa sin sambo att trycka upp en mot köksbänken och ta en lite snabbt och egoistiskt, det kan också vara mysigt Det ska vara kul att göra barn!

• MCT79

mimmi, jag vet inte... kände av äl helt klart... känner mig konstig.. har molvärk lite av och till och det brukar jag inte ha... sen är jag nog lite grinig... Skäms Bröstvårtorna är gräsligt känsliga också... och mycket flytningar... så typ alla symtom på graviditet såhär 5 dagar efter äl... hej och hå...

Det är bara att kämpa på!
  • FruW

MCT - då vet jag  vad jag har att se fram emot då... Alltså dessa symptom, varför ska mens-symptom o grav-symptom va så lika? Tycker som vi tidigare har diskuterat, grön navel =gravid, röd navel=mens på g..

Håller tummarna stenhårt för dig!

Har nu beställt 28 äl-test o 20 gravtest, hoppas snart få användning av dom!

Ni som käkar pergo, har ni märkt att den har påverkat er mens något?

Bamsekram till alla fina tjejer här inne från mig

• HjärtatAlicia

Hej tjejer!
    Har precis lagt till mig i bim-listan och tänkte joina er här =)
    Har en dotter född feb 09, och fick ett ma i vecka 13-14 i april..
    Har bim den 19:e, om en vecka.. och jag hoppas så! Är omöjligt att vi inte prickat in äl *fniss* och hoppas att det tar sig! =)

• MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-06-12 22:29:11 följande:
    Hej tjejer!
    Har precis lagt till mig i bim-listan och tänkte joina er här =)
    Har en dotter född feb 09, och fick ett ma i vecka 13-14 i april..
    Har bim den 19:e, om en vecka.. och jag hoppas så! Är omöjligt att vi inte prickat in äl *fniss* och hoppas att det tar sig! =)
    Ohh den BIM-listan är oerhört inaktuell... många av dem har redan fått sina bebisar.. såg nu att det är flera som lagt till sig där som inte skriver i tråden...

Vi har en "lista" nånstans i tråden... ska se om jag kan hitta den...
  • MCT79

Här har du den senaste listan FlickanFin.. du kopierar den och lägger till dig själv! :)
    Mimmi du ska flytta ner va? Och SoMa också?

BIM MAJ

13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    20 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    1 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)

• Lofot
    Heja alla äääääääggggggggen! Kom igen  alla spermieeeeeeeeeer! ååååååååh JOBBA!Drömmer

Lite pepp till alla bara såhär på morgonkvisten.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3