• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • CosmicCat

Storlek 56 används i några få veckor, så det är inte alls fel att köpa på coop.

• Menhir

Om barnet är stort/långt används inte 56 alls, båda våra började använda 60 direkt så det var tur vi inte shoppat dyra småkläder i förväg! Även strl 60 var bara några veckor.

Barnkläder används max en dag, sedan ska de tvättas och då är det bättre med många kläder än få och dyra. Hellre lättskött än snyggthar jag resonerat.

• La Lola

Men herrejösses....vilken....sorry men fjant till karl du har!

56 används nån månad typ men det beror ju lite på hur stort barnet är när det föds oxå.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Hallonmumsan

jag ska också köpa dessa bodysar som jag tror du menade 3 för 69.
    och vad det gäller lindex så håller inite alltid deras kläder måttet. jag har vid flera tillfällen fått lämna tillbaka kläder pga att sömar har gått upp osv.
    sen har coop "riktiga" märken också. dom säljer både tuffer och kavat.

sen är det faktiskt inte alltid billigare att handla på coop. jag köper oftast kläder på lindex och kappahl men det är för att man jämt får erbjudanden och då blir det lika billigt som någon annanstans

• snoran

Personligen tycker jag att de baby-/barnkläder som säljs på Coop är lika bra kvalité på som Lindex och Pop och bättre i kvalitén än HM.

Coop säljer för övrigt märket Friends som brukar få bra i test av t.ex regn- och vinterkläder.

• WPmamman

Vi konstaterade att vi handlar mest barnkläder på coop. Tycker deras kläder fungerar helt utmärkt och mycket är fint också. {#lang_emotions_smile}

• JAG är BÄST

Jag tappar hakan till dryg kille du har TS

Skulle på pinkiv handla på "second hand" om det var min man som sa så{#lang_emotions_wink} å säga KOLLA vad billigt jag har hittat.

• JAG är BÄST

För övrigt så köper jag bara idagsläge bara "billiga" t-shirts till vårt troll. Han grisar ner sig i sandlådan och regnpölar så det blir fläckar som inte går bort alltid. Å då känns det bättre att bara betalat 50:-/t-shirt. Det blir ju ett par ombyten per dag:-

Dock tar jag på han lite finare kläder om vi ska iväg och handla el fara en sväng på stan.

• skuggspel

Hahaha! Ojojoj!

Dagens skratt! Han kommer nog stilla sig lite när han fått bebiskräks på sina dyra kläder några gånger.. Fniss! Det är mycket som ändras när man får barn.

Jag har köpt en hel del på second hand då de är ordentligt tvättade.. Vet ni att textilindustrin är något av det giftigaste vi har...?
    Bebisar gillar mjuka kläder så då är faktiskt välanvänt ibland bättre än nytt.

Lycka till med bebisen (och din roliga sambo!){#lang_emotions_smile}

• JAG är BÄST

TS din man kommer att slita sitt hår när ert barn börjar krypa, dreggla, å för att inte tala om då dom springer i ALLA lerpölar som finns samt hur ser barnen inte efter en dag på dagis .

Då kommer han att inse att man kan inte bara köpa dyrare kläder.

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?