• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • Ronjas mamma

Haha så skoj med det med hvad märke det är.. läste precis här i tråden att name it skulle vara statusmärke, bor i dk var name it inte räknas som mer än h&m..

Jag har ärvt en massa från lindex gamla kollektioner de får jag så många komplimanger för när våra flickor har dem på..

Köp de kläder du tycker om men framför allt tänk på att det är ett litet barn som ska ha det på som ligger och ålar och har sig, mjuka material som är lätta att få av och på..

• marla333

Kul de flesta gillar coops kläder! Menade inte att lindex och de har märkeskläder, bara att de är klädaffärer och coop är en "mataffär". Tror sambon bara vill bebisen det bästa, men det bästa är inte alltid dyrast =) 

just de här bodysarna var supermjuka och även utan kemikalier, klart jag ville ha dem! Nästa gång vi är på coop ska jag köpa på mig fler =P
  • Ronjas mamma
    marla333 skrev 2010-06-01 12:58:53 följande:
    Kul de flesta gillar coops kläder! Menade inte att lindex och de har märkeskläder, bara att de är klädaffärer och coop är en "mataffär". Tror sambon bara vill bebisen det bästa, men det bästa är inte alltid dyrast =)  just de här bodysarna var supermjuka och även utan kemikalier, klart jag ville ha dem! Nästa gång vi är på coop ska jag köpa på mig fler =P
    bara pass på att inte köpa för mycket i de små storlekarna barn växer väldigt olika..
    min äldsta har fortfarnde 80 vid 2 år min yngsta började ha 74 vid 6 månader och båda är flickor

Men förstår din sambo väl tycker själv ofta att pop har fina grejor men brukar köpa lite blandat som du själv var inne på.
  • Gorban

Jag har köpt en del barnkläder på Coop men jag tycker inte att utbudet av fina kläder är så stort. Sedan kan jag förstå om din kille känner lite DDR-vibbar när det gäller Coop. Det gör väl många som växte upp med Konsum på 70-talet.

• crazy mom
    Ronjas mamma skrev 2010-06-01 12:24:18 följande:
    Haha så skoj med det med hvad märke det är.. läste precis här i tråden att name it skulle vara statusmärke, bor i dk var name it inte räknas som mer än h&m..

Jag har ärvt en massa från lindex gamla kollektioner de får jag så många komplimanger för när våra flickor har dem på..

Köp de kläder du tycker om men framför allt tänk på att det är ett litet barn som ska ha det på som ligger och ålar och har sig, mjuka material som är lätta att få av och på..
    Ang. Name it så hanlar det säkert om vilka affärer som är återförsäljare. Där jag bor är det en "fin" barnaffär som säljer dom...  Personligen skiter jag i det här med märken men gjort denna lilla notering i min stad =)
  • Mymlan80

Nu har jag inte handlat barnkläder på coop men väl på ICA MAXI, och jag ser absolut inget fel med det. Handlar ibland till mig själv där med.

Byxor och bodysar har jag märkt är lite för smala i passformen för min son, men strumpor, mössor och jacka som vi köpt där har funkat bra och hållt bra kvalitet.
    Genom jobbet(förskola) så har jag sett att deras ytterkläder har bra kvalitet för det pris de har. Så "mataffärer" behöver inte alls ha sämre kläder än "riktiga" klädaffärer.

Välkommen Liten 091203
  • Matillin
    pecosita skrev 2010-06-01 12:07:47 följande:
     Om några år kommer barnet kanske att kräva onödigt dyra märkeskläder bara för att kompisarna har det så passa på att handla på COOP så länge det går!
    Precis vad jag tänkte *hihi*

Ts
    Du är ekonomiskt och det är oftast inget fell på coopkläder, brukar köpa skor och annat där ibland.
    Som flera säger så är det inte alltid billgigare där ens.
    Själv har vi ärvt och fått en massa kläder vilket sparat oss flera tusenlappar under dom här åren vi haft barn.
    Det kostar med barn och när dom är spädbarn behöver dom absolut inga märkeskläder.
    Det är inte direkt så att dom sliter på kläderna heller när dom hinner ha dom 2 veckor och bara ligger på rygg och jollrar
  • Indianica

Nu var det där något extrapris som var toppenbra, annars kan jag instämma med dem som säger att Coops barnkläder är INTE billigare än HM & Lindex mfl (men billigare än polarn&pyret såklart). Enda orsdaken tilla tt jag ibland köper barnkläder på Coop är att det är smidigt att köpa kläder samtidigt som man köper mat Kan också tipsa om ICA Maxis barnkläder, de tycker jag ofta är riktigt söta

En annan sak är att bebisar växer fort, men bebiskläder är ändå betydligt billigare än kläder till större barn, så har man inte superbra ekonomi tycker jag inte man ska vänja sig vid att t ex bara handla på Pop, för kläderna för lite större barn är ännu dyrare och då slits det mer på kläderna, vilket dock kan motivera lite dyrare plagg, en bebis sliter ju knappt något på kkläderna.

• Kan inte bli bättre än såhär

Jag skulle inte komma på tanken att handla kläder på COOP, inget annat heller för den delen men alla är ju olika.

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?