• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • sopes alva
    marla333 skrev 2010-06-01 11:28:42 följande:
    Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 
    Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
    handla på du.... oftast är det ju ändå bara vanliga bomulls bodies man har i början. handlar det jag tycker är bra kvalitet o fint för sytet d ska tjäna...
  • Sandie12

Det kvittar väl varifrån de kommer om de är fina / inte gjorda av barnarbetare! ;)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-02 13:15:50 följande:
    Tror ni på riktigt att människor som vill ha andra kläder än HM, Kappahl, Lindex, Coop, ICA Maxi, Ge-Kå´s m.fl. har dålig självkänsla?

Läs om, läs rätt. Och ta dig en tankesnurra så kanske du förstår vad jag skrev.

Ullis 10 skrev 2010-06-02 14:39:25 följande:
    Löjligt.

VAD är det som är löjligt?

• Lingonflickan

Po.p kan väl visst räknas till märkeskläder, dock inte Lindex.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • SofiaO

Jag köpte en klänning på Coop till min systerdotter i present. Min syster ÄLSKADE den klänningen och dottern hade den länge tack vare leggings när den vart lite kortare. Kan ju tillägga att min syster är butikschef i en av de största klädbutikerna i Sverige....

Måste säga att din man låter enormt snobbig och dryg genom att resonera så.... :-S

Till mina killar har jag haft en blandad kompott av kläder; Polarn, H&M, Lindex, ICA Maxi, Coop, KappAhl, Ullared... You name it! Jag köper det jag tycker är fint, och om det råkar vara POP eller Coop skiter jag ärligt talat i.

• Mamma 04 och 06

När Coop väl får in nya kollektioner några gånger per år så brukar de en del jättefina kläder. De har varit av jättebra kvalité!

• chrissandra
    Stinky skrev 2010-06-02 18:27:46 följande:

Läs om, läs rätt. Och ta dig en tankesnurra så kanske du förstår vad jag skrev.

Ullis 10 skrev 2010-06-02 14:39:25 följande:
    Löjligt.

"Läs om, läs rätt" är otroligt överanvänt här...kan man inte visa varandra en sådan respekt att man inte använder förnedrande uttryck utan om en person har missuppfattat det du skrivit så förklarar du bättre istället.
    Det kan vara så att det du skrivit kunde formulerats på ett annat sätt.

Använder man sig av ironi kan man inte räkna med att det uppfattas rätt i och med att tonfallet saknas och man läser bara det skrivna som det står.
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-02 21:57:41 följande:
    "Läs om, läs rätt" är otroligt överanvänt här...kan man inte visa varandra en sådan respekt att man inte använder förnedrande uttryck utan om en person har missuppfattat det du skrivit så förklarar du bättre istället.
    Det kan vara så att det du skrivit kunde formulerats på ett annat sätt.

Använder man sig av ironi kan man inte räkna med att det uppfattas rätt i och med att tonfallet saknas och man läser bara det skrivna som det står.
    Om du tycker att det är ett "otroligt överanvänt" uttryck att skriva "läs om, läs rätt", kanske du borde ta dig en funderare på varför folk ber dig att läsa om OCH rätt! Mitt inlägg kan inte tolkas på så många andra vis än att det som står skrivet, om man inte gör omtolkningar, såsom du uppenbarligen verkar göra. Hur står det till med självinsikten?
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?