• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • Mochride

Jag gillar Coops barnkläder även om vi inte köper det så ofta där. Vi har även köpt en del begagnat på Kupan och Myrorna, och tagit kläder som vi hade när vi är små. . Man kan ju hitta jättefina kläder även om det inte är dyra märken. När barnen är så små växer de ju oftast utrkläderna ganska fort och då är det väl bra om man kan inte måste lägga ut jättemycket pengar på plagg som de kanske bara ska ha i några veckor?

• M2003

Vi har handlat babykläder på Coop - varför inte? Spara medans den lilla/e inte är så modemedveten. Jag hoppas att våra döttrar kommer att vara modesta även som tonåringar, men ifall det inte blir så har vi ju i alla fall en period i livet som inte ha behövt kosta så mycket och med tanke på att vi har hundar i familjen som har tuggat i sig ett och annat par Gucci skor och faktiskt en Versaceklänning kan jag inte annat än att känna viss oro över tonåren och omkostnaderna.

• Stinky

Vilken barnslig sambo du har, TS. Skulle aldrig falla mig in att vara ihop med en sådan fåne. Be honom skaffa sig ett liv och tänka lite längre än vad hans näsa räcker, eller åtminstone växa upp. Han har ju faktiskt blivit pappa. 

• MrsMurphy

Är det bara jag som skiter i vilka märken mina ungar har på kläder och utgår enbart ifrån att det är bekvämt/halvhyggligt fina? Mina barns kläder tar det ungefär 3 sekunder innan det är förstörda på ett eller annat sätt.

Jag kan handla på Coop, dock så anser jag att det är rätt dyrt för allt för ofta ganska halvtråkiga kläder men ibland dyker det upp saker och då rycker jag det och jag kan inte förstå varför man inte skulle göra det.

Måste dock säga att deras skor är ett klipp mellan varven, framförallt deras svart/röda stövlar. Prisvärda, sitter perfekt och aldrig haft en blöt fot trots badande i vattenpölar, i jämförelse med tretorn stövlarna som aldrig tycks passa som handen i handsken.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Ullis 10

Nä inte coop:) är petig med kläderna både vad gäller kvalitet o utseende o skule sagt tvärt nej till min sambo.
    Drygt 100 spänn per plagg o Lindex e ju dessutom superbilligt! Såtillvida man inte lider av ekonomisk kris..

• Ullis 10
    JAG är BÄST skrev 2010-06-01 11:43:16 följande:
    TS din man kommer att slita sitt hår när ert barn börjar krypa, dreggla, å för att inte tala om då dom springer i ALLA lerpölar som finns samt hur ser barnen inte efter en dag på dagis .

Då kommer han att inse att man kan inte bara köpa dyrare kläder.
    Va? Det spelar väl ingen roll? Kör fina kläder på dagis - har ju tvättmaskin?
  • sofanda

Min erfarenhet är att kläder från coop blir konstiga  i formen efter tvätt, framförallt om man tumlar dem...kläder från pop, meandi, nameit och lindex (även icamaxi) håller väldigt bra även efter tvätt...Bra andrahandsvärde är det på de också

Mina barn är mitt allt!
  • Ronjas mamma
    crazy mom skrev 2010-06-01 16:20:45 följande:
    Ang. Name it så hanlar det säkert om vilka affärer som är återförsäljare. Där jag bor är det en "fin" barnaffär som säljer dom...  Personligen skiter jag i det här med märken men gjort denna lilla notering i min stad =)
    Jo det er nog sant här är det i stort sett bara name its egna butiker som sälger märket..

Jag har haft turen att ärva jätte mycket fina kläder och därför kunnat köpa till lite som känns ekstra lyxigt, det hade jag inte kunnat om allt skulle handlas..
  • Lena
    sofanda skrev 2010-06-01 21:22:19 följande:
    Min erfarenhet är att kläder från coop blir konstiga  i formen efter tvätt, framförallt om man tumlar dem...kläder från pop, meandi, nameit och lindex (även icamaxi) håller väldigt bra även efter tvätt...Bra andrahandsvärde är det på de också
    Våra kläder från coop har hållt formen jättebra, så har de flesta av kläderna vi har köpt gjort. Vi hänger en del och tumlar en del beroende på tvättråd och kvalite.
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?