• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-03 08:29:19 följande:
    Tråkigt att du har en så otrevlig ton och såklart finns det människor som dövar något inom sig genom att shoppa eller för att få en kick men de flesta shoppar av helt andra anledningar.
    Tråkig ton? Får stå för dig. Själv tycker jag att du har en provocerande ton i dina inlägg. Det är också tråkigt. Och nej, de flesta shoppar inte av helt andra anledningar. 

Har du något hum om hur den mänskliga hjärnan fungerar vid kickar? 
  • Stinky
    Stinky skrev 2010-06-03 08:31:58 följande:
    Tråkig ton? Får stå för dig. Själv tycker jag att du har en provocerande ton i dina inlägg. Det är också tråkigt. Och nej, de flesta shoppar inte av helt andra anledningar. 

Har du något hum om hur den mänskliga hjärnan fungerar vid kickar? 
    Oj, ser att jag bör göra ett tillägg - ett FÖRTYDLIGANDE- så att jag ska förstås rätt: jag skriver alltså om shopoholics. De som "älskar" att shoppa.
  • Lingonflickan

Fast jag måste nog hålla med om att läs om läs rätt är ett otrevligt och nedlåtande uttryck. Känns också väldigt militärt - gör om gör rätt som man säger där.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Mittnick

PoP-kläder ex. kan säljas vidare så totalkostnaden inte blir särskilt mycket högre än om det köpt billigare från start.
    Om man orkar bemöda sig.

Själv köper vi så billigt men bra vi kan, hari nget emot Tradera eller Blocket, arv eller överlåtelse. Sedan när barnen blir äldre blir det nog svårare att få på dem den typen av kläder men då kanske man har lite mer pengar eftersom man inte gjort slut på dem genom att enbart köpa dyrt till de som tne bryr sig ändå

Ett tips OM någon köper Ullaredskläder till barn, då bodys och pyjamaser, köp de med en giraff på märkningen, INTE en björn.

STOOOOOOOOOOOOR skillnad på kvalité, dock niget på priset

• Lingonflickan
    Mittnick skrev 2010-06-03 08:43:03 följande:
    PoP-kläder ex. kan säljas vidare så totalkostnaden inte blir särskilt mycket högre än om det köpt billigare från start.
    Om man orkar bemöda sig.

Själv köper vi så billigt men bra vi kan, hari nget emot Tradera eller Blocket, arv eller överlåtelse. Sedan när barnen blir äldre blir det nog svårare att få på dem den typen av kläder men då kanske man har lite mer pengar eftersom man inte gjort slut på dem genom att enbart köpa dyrt till de som tne bryr sig ändå

Ett tips OM någon köper Ullaredskläder till barn, då bodys och pyjamaser, köp de med en giraff på märkningen, INTE en björn.

STOOOOOOOOOOOOR skillnad på kvalité, dock niget på priset
    tack för tipset!
  • Mittnick
    Lingonflickan skrev 2010-06-03 08:59:57 följande:
    tack för tipset!
  • Hyppolite

Lindex är väl lågpris om något. Men har väldigt snygga och prisvärda plagg.

Nackdelen att köpa kläder på Coop och Willys är att plaggen är i så tunt och dålig kvalité.

• Trynträ
    Hyppolite skrev 2010-06-03 09:17:06 följande:

Lindex är väl lågpris om något. Men har väldigt snygga och prisvärda plagg.

Nackdelen att köpa kläder på Coop och Willys är att plaggen är i så tunt och dålig kvalité.

Visste inte att Willys sålde kläder. Det gör de inte där jag bor.
  • Rigmor Mortis
    Trynträ skrev 2010-06-03 09:49:54 följande:
    Inte här heller. Och de plagg jag köpt på Coop har varit av ganska bra kvalité, visst finns det säkert tunna och sladdriga plagg också men man har ju alltid valet att undvika sådant som verkar hålla låg kvalité  
  • Hyppolite
    Trynträ skrev 2010-06-03 09:49:54 följande:
    "Mitt" Willys säljer både skor och kläder och det är bra märken på många av skorna.
  • gimatah

Min sons halva garderob inehåller mex kläder. Riktigt fina kvalité kläder, men så köpte jag dom för 39:- plagget nya på freeport  . För det priset hittar du knappt ngt på H&M ens.
    Alltså märkeskläder behöver inte alltid vara dyrare, man kan fynda.

• Trynträ
    Hyppolite skrev 2010-06-03 10:01:01 följande:
    "Mitt" Willys säljer både skor och kläder och det är bra märken på många av skorna.
    Oho. Kanske är som ICA då att vissa butiker är större och har större utbud.
  • Liba

TS, din sambo är en tönt! =D

Helt galet att slänga ut massa pengar på små märkeskläder....i strl 56 för de används ju bara ett par veckor!

• Mamma 04 och 06

Coop säljer för övrigt Kavat och Pax skor -konstant billigare än på Åhlens och i vanliga skobutiker. Nu gäller tråden iofs kläder, men jag menar att butiken inte alltid avgör kvalitén.

• chrissandra
    gimatah skrev 2010-06-03 10:12:32 följande:

Min sons halva garderob inehåller mex kläder. Riktigt fina kvalité kläder, men så köpte jag dom för 39:- plagget nya på freeport  . För det priset hittar du knappt ngt på H&M ens.
    Alltså märkeskläder behöver inte alltid vara dyrare, man kan fynda.

Mexx har toppar för 99:-,  linnen för 79:- och långärmade tröjor för 129:- bl.a. i andra butiker och det är fortfarande väldigt prisvärt för kvalitén är jättefin.
  • nomina

haha snobb :P
    bara kläderna känns mjuka o goa så är de väl kanonbra!
    som du skriver så växer de ju ur dom ganska snabbt, o får man då fina bodysar till såpass bra pris så ska man såklart slå till!

• EmmAhh

Det är absolut inget fel på att handla kläder på coop. Jag har nog dock aldrig handlat där... men jag skulle tycka att det är på tok för dyrt att handla på polarn och pyret. Men sedan behöver ju inte kläderna vara mindre fina utseendemässigt för att de är köpa på en billigare affär. Det handlar ju om smak och tycke. Köper jag något som jag tycker är fint, dessutom till ett väldigt lågt pris, så blir jag bara mer nöjd av mitt inköp.

Till vår snart kommande bebis har jag köpt mest neutrala billiga kläder, utan något speciellt snyggt utseende. Det beror på att vi inte vet om det blir en pojk eller flicka som tittar ut. Åt tösen på 5,5år så köper jag snygga kläder till ett bra pris. Går faktiskt att handla så också! :) Jag handlar på främst på H&M, Kappahl, Lindex och Ellos till henne. På alla dessa affärer/internetshop så får man erbjudanden. Som medlem i H&M har de clubdagar då och då med 10% rabatt, ibland får man hem rabattkuponger - typ handlar för 300kr få 50kr rabatt, som medlem i Kappahl får man HELA TIDEN hem 25% rabattkuponger och på lindex kommer sådana rabattkuponger någongång ibland. Ellos skickar också HELA TIDEN ut rabatter. Ingen av dessa affärer tycker jag är dyra i vanliga fall, så blir ju bara billigare med dessa rabatter.

Jag handlar sällan på exempelvis mellandagsrea och liknande, men kommer billigt undan ändå. Eller billigt och billigt, jag shoppar som en galning och det blir en hel del pengar som läggs på kläder. Jag handlar åt hela familjen - mig själv, sambon, tösen och den snart kommande bebisen. Men samtidigt att vi ALDRIG fått såhär mycket kläder som jag köper om jag inte handlat kläder som jag gör.

Men du skriver det här med att din sambo vill ha snygga kläder till bebisen och att du tyckler det kan blandas med andra kläder. Jag skulle dock aldrig köpa tråkiga kläder som inte är snygga för att de enbart är till ett bra pris, förutom till en bebis som man inte vet könet på, utan jag vet att det går att få snygga kläder till ett bra pris.

• k girl
    Liba skrev 2010-06-03 10:52:15 följande:

TS, din sambo är en tönt! =D

Helt galet att slänga ut massa pengar på små märkeskläder....i strl 56 för de används ju bara ett par veckor!

Det första plagget jag köpte till sonen när han var född var en Villervallabody i storlek 56. Den hade han tills han var 2,5 månad gammal - han hade den alltså i två månader - och hade fått byta till stl 62 i de allra flesta andra märkena. Nu var han ingen kräkbebis och vi behövde ingen större mängd kläder och lade ner en massa pengar, men ändå.
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?