Det är absolut inget fel på att handla kläder på coop. Jag har nog dock aldrig handlat där... men jag skulle tycka att det är på tok för dyrt att handla på polarn och pyret. Men sedan behöver ju inte kläderna vara mindre fina utseendemässigt för att de är köpa på en billigare affär. Det handlar ju om smak och tycke. Köper jag något som jag tycker är fint, dessutom till ett väldigt lågt pris, så blir jag bara mer nöjd av mitt inköp.
Till vår snart kommande bebis har jag köpt mest neutrala billiga kläder, utan något speciellt snyggt utseende. Det beror på att vi inte vet om det blir en pojk eller flicka som tittar ut. Åt tösen på 5,5år så köper jag snygga kläder till ett bra pris. Går faktiskt att handla så också! :) Jag handlar på främst på H&M, Kappahl, Lindex och Ellos till henne. På alla dessa affärer/internetshop så får man erbjudanden. Som medlem i H&M har de clubdagar då och då med 10% rabatt, ibland får man hem rabattkuponger - typ handlar för 300kr få 50kr rabatt, som medlem i Kappahl får man HELA TIDEN hem 25% rabattkuponger och på lindex kommer sådana rabattkuponger någongång ibland. Ellos skickar också HELA TIDEN ut rabatter. Ingen av dessa affärer tycker jag är dyra i vanliga fall, så blir ju bara billigare med dessa rabatter.
Jag handlar sällan på exempelvis mellandagsrea och liknande, men kommer billigt undan ändå. Eller billigt och billigt, jag shoppar som en galning och det blir en hel del pengar som läggs på kläder. Jag handlar åt hela familjen - mig själv, sambon, tösen och den snart kommande bebisen. Men samtidigt att vi ALDRIG fått såhär mycket kläder som jag köper om jag inte handlat kläder som jag gör.
Men du skriver det här med att din sambo vill ha snygga kläder till bebisen och att du tyckler det kan blandas med andra kläder. Jag skulle dock aldrig köpa tråkiga kläder som inte är snygga för att de enbart är till ett bra pris, förutom till en bebis som man inte vet könet på, utan jag vet att det går att få snygga kläder till ett bra pris.