• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • Mirva
    marla333 skrev 2010-06-01 11:28:42 följande:
    Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 
    Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
    Men Lindex och Polarn och pyret är också lågpriskläder. Personligen tycker jag att de flesta lågpriskläder är fula. Var på Coop häromveckan för att se om jag kunde hitta några bebiskläder men de var verkligen störtfula, bara rosa och blåa med menlösa mönster.
  • Medveten

Jadu, jag köper kläder på City Gross till lillan! haha! (2 st för 80 kr!) =)
    Min kusin köper märkeskläder till sina små, DET tycker jag är absurt!  Min sambo var oxå snobbig när vi träffades, köpte ett par vantar för 1.500...vem fan gör det?! Bara för att man har pengar betyder det inte att man bör spendera på dyra ting ;)
    Visst jag har köpt "fina" kläder med, men det är om vi ska ut nånstans. Men de från City Gross håller fint tycker jag! Fina motiv osv. Jag även köpt bodys på Netto som fortfarande håller hur fint som helst!
    Får be din sambo att sluta tramsa =)

• Mummyfied

Spädbarn har inget behov av fina(dyra) kläder, de spyr ju otfast bara ner dem ändå. Sen är det ju rätt olika hur länge de har en storlek, min son hade storlek 56 tills han var 6 månader ungefär. Men man kan ju inte veta sådant på förhand så det är ju bättre att köpa billiga kläder om det nu blir så att man måste handla nytt ofta.

• Läängtar

Jag har köpt kläder på coop till min lilla. Dom hade idag tre kortärmade bodys för 69:-...Superbra då dom växer så fort :)

• Verkligen

Jag tycker att man gör som man vill. Jag skulle aldrig köpa kläder från Coop eller Ica men jag har inga problem med att andra gör det. Jag köper lågpris på Lindex, HM, Moa & Max osv... Strl 50 hade våran dotter i ca 5 veckor...

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • chrissandra

Jag handlar av andra skäl inte kläder eller skor på Coop eller Ica Maxi.

Jag vet hur många småbutiker som kämpar och jobbar som galningar och jag väljer att gynna dem istället, som konsument väljer man ju alltid vem man vill ge sina pengar och jag väljer att handla mat på mataffär, skor på skoaffär, kläder på klädaffär och blommor hos blomsterhandlaren.

Kedjor går jag till ibland men väljer främst små aktörer, finns även webbutiker om man inte har någon i sin närhet.

• isisisis

Jag jämför priser.
    Det är INTE billigare att handla kläder på COOP än på tex Cubus eller Lindex.
    Klädbutikerna har oftast köp 3 för 2 eller andra reor.
    Har varit barnledig med tvillingar som behövt ut i vagnen varje dag....
    Enda nöjet i dåligt väder har varit BURLÖV CENTER,där har jag kunnat jämföra priser varje vecka.
    Totalt meningslöst att handla på COOP där iaf.

• chrissandra
    crazy mom skrev 2010-06-01 11:47:09 följande:
    Hmmm undrar vilken koll han har på kläder om han kallar lindex för "finkläder" liksom.

Kläderma på Coop är vanligtvis inte alls billigare än tex H&M. Min svärmor kom häromdagen med ett gäng kläder till barnen som hon köpt på Coop. Helt okej och fina, men vi hade fått lite mer kläder för samma pengar från H&M.

Näää jag tycker man ska köpa kläder som man gillar. Och du får nog upplysa din kille om vilka som är de riktiga statusmärkerna; Didriksson, Polarn och Pyret, Name it mm mm.... =)
    Statusmärken är knappast Didriksons, pop, name it.
    Däremot är name it ett väldigt prisvärt märke som håller form och färg otroligt bra och dessutom är det ett märke som oftast hittas hos små butiker som jag helst gynnar.

Burberry, Gant och liknande tycker jag nog har en viss status.
  • idiblon yes

Snobbgubbe. Då kan han ta och betala mellanskillnaden då.

Det är pinsamt att ha ett behov av att bara köpa märkeskläder.

Vilar vid denna källa...
  • Elli47

Men herregud vad larvigt, vad spelar det för roll vad babyn har för märke på sina kläder??

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?