• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • chrissandra
    Stinky skrev 2010-06-02 10:54:15 följande:
    Ja, du har helt rätt i att många försöker dölja sin taskiga självkänsla med att handla dyrt. Det är synd om dem.
    Tror ni på riktigt att människor som vill ha andra kläder än HM, Kappahl, Lindex, Coop, ICA Maxi, Ge-Kå´s m.fl. har dålig självkänsla?
  • Jessa med 3

Nej, Chrissandra, det är inte det vi har sagt. Men att noga framhäva vilka "fina märken" man köper (och här riktar jag mig inte till ts eller hennes man alls) tyder inte på att man har god smak eller gott om pengar - bara att man gör sig märkvärdig med statusprylar - och det tyder på dålig självkänsla!

Folk får handla vad de vill för mig - dyrt eller inte. Jag handlar det jag vill ha - dyrt eller inte.

• 85Susanne85

Det är absolut inga problem att köpa kläder på Coop eller annan mat affär, hur tänker din man egentligen?

• redneck girl

köp du kläder där du vill.inget fel alls med det tycker jag.stl 56 kanske inte ens bäbisen kan ha när den kommer ut.så varför betala dyrt liksom.

• Ullis 10
    Stinky skrev 2010-06-02 10:54:15 följande:
    Ja, du har helt rätt i att många försöker dölja sin taskiga självkänsla med att handla dyrt. Det är synd om dem.
    Löjligt.
  • Rigmor Mortis

Coop är ju inte ett dugg billigt, vi var tvungna att köpa en pyjamas till sonen och den kostade hutlösa 189 spänn

• LyckligtSlut
    Rigmor Mortis skrev 2010-06-02 14:42:25 följande:
    Coop är ju inte ett dugg billigt, vi var tvungna att köpa en pyjamas till sonen och den kostade hutlösa 189 spänn
    Men det som ts skrev om tre för 70 är ju billigt! Är väl olika:)

Jadu, TS, jag tycker att det låter lite dumt av din sambo, men handlar väl om någon slags status. Han vill väl visa kompisarna att han unnar sitt barn det bästa.
  • Rigmor Mortis
    LyckligtSlut skrev 2010-06-02 14:52:13 följande:
    Men det som ts skrev om tre för 70 är ju billigt! Är väl olika:)

Jadu, TS, jag tycker att det låter lite dumt av din sambo, men handlar väl om någon slags status. Han vill väl visa kompisarna att han unnar sitt barn det bästa.
    Javisst, men att som TS sambo dissa hela affären för att just de kläderna var billiga är ju lite tokigt, när en del annat är dyrare än i "riktiga" klädaffärer
  • UpsyDaisy

Köp det ni tycker är snyggt och bekvämt för ert barn och sluta bry er om vilket märke det råkar vara.

• Indianica
    Volatile skrev 2010-06-02 11:24:47 följande:
    Man ska nog vara försiktig med märkeskläder till barn. Jag har inga barn men känner någon som har det. Barnet fick/får kläder från coop, maxi, hm etc. Men det köptes även märkeskläder riktade till just barn som t.ex Pippi, Hello Kitty. Nu när barnet är så där 3-4 år är hon väldigt medveten om vilket märke det ska vara. Det är ett problem för att om hon ser t.ex Hello Kitty, kräver hon att det ska köpas! Hon blir hysterisk om man säger nej eller vi får vänta, en annan dag.

Så snälla var försiktiga med just märkeskläder, ni kommer kanske att behöva betala priset för att ha gjort era barn medvetna om just vilket "märke" som är bäst.
    Fast klädmedvetenheten kommer ju ändå. Min son t ex var totalt klädointresserad tills han började i förskoleklass och fattade att bland de andra "storkillarna" på skolan är det de dyrare sportmärkena som gäller typ Monsters, DC och allt vad de heter. Plötsligt kom han hem och skulle ha en keps för 400 spänn :-/ Som tur var insåg jag att det fanns kopior på marknader för runt 100 kr *puh* och ingen har reagerat på attd et avr en kopia. Hur som helst,d et "roliga" var att han fick tjata ett bra tag om kepsen (jag hade ju ångest så fort jag tittade på 400-kronorskepsarna) men till slut fick han en märkesryggsäck och fejkkeps med "rätta märket". -lyckan va total!

Det tog typ 2 veckor så hade han dock glömt kepsen på ett utomhusbad (tur att den var billig!!) men han har inte nämt märkeskläder sedan dess. Jag vet inte vad han hade för bild av vad som skulle hända när han tog på sig  kepsen och ryggan ,en uppenbart var det inte så imponerande!

Vad jag ville säga var mer att jag tror att man kan prata med barn om sådant här och attd et behöver inte vara fel att ge dem enstaka plagg med fina märken, men man får ju förklara att allt kan inte vara märkesprylar, då har man inte råd med mat!
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?