• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • chrissandra
    idiblon yes skrev 2010-06-02 08:42:49 följande:
    Snobbgubbe. Då kan han ta och betala mellanskillnaden då.

Det är pinsamt att ha ett behov av att bara köpa märkeskläder.
    Vilar vid denna källa...
    Varför kallar ni Lindex märkeskläder?
  • Adephi

Jag har en hel del Coop-kläder här hemma.. och jag tycker dom funkar kanon..

Min kära mor tycker det är roligt att gå och kolla i reaställen som dom har där och hon kommer oftast hem med något till ungarna. Har ofta sagt till henne att hon behöver verkligen inte köpa kläder åt mina barn, men hon bara fnyser och tycker jag ska låta henne roa sig med att vara mormor och hitta saker åt sina barnbarn..

• Jessa med 3

FIX (finns på Lindex) och Po.p -kläder håller lite högre kvalitet än H&M, Name it o.s.v. De är de enda som hållit för alla våra tre barn och fortfarande ser OK ut! Om de kallas märkeskläder eller ej tycker jag är ointressant - jag köper det jag tycker är fint!! Att behöva markera sin status med snack om "fina märken" tycker jag personligen tyder på taskig självkänsla...

• Jessa med 3

Upplys din man om att bebisar bajsar gult som kan vara svårt att tvätta bort - och de skiter i vilket märke de har på kläderna!

• chrissandra
    Jessa med 3 skrev 2010-06-02 08:57:04 följande:
    FIX (finns på Lindex) och Po.p -kläder håller lite högre kvalitet än H&M, Name it o.s.v. De är de enda som hållit för alla våra tre barn och fortfarande ser OK ut! Om de kallas märkeskläder eller ej tycker jag är ointressant - jag köper det jag tycker är fint!! Att behöva markera sin status med snack om "fina märken" tycker jag personligen tyder på taskig självkänsla...
    Han ville väl inte ha märkeskläder utan han ville handla på en klädaffär.
    Varför ska det vara dåligt?
  • chrissandra
    Jessa med 3 skrev 2010-06-02 08:57:04 följande:
    Att tro att folk som använder/pratar om Versace har dålig självkänsla...mmm ja, det tror inte jag i alla fall.

Varför ska det likställas med dålig självlänsla om man har råd att köpa det man vill?
  • Jessa med 3

Jag kan försäkra dig om att jag kan handla det jag vill och inte känner mig ekonomiskt underlägsen. Jag köper barnkläder av många olika märken och prisklasser, men försöker odla egen smak i stället för att upprätthålla en bild av att ha råd...

• idiblon yes
    chrissandra skrev 2010-06-02 08:49:34 följande:
    Varför kallar ni Lindex märkeskläder?
    Gjorde jag? Det såg jag inte. Jag satte nämnde inte ens Lindex.
    Vilar vid denna källa...
  • Jessa med 3

Och det är inte att ha ex. Vercace-kläder som luktar dålig självkänsla, utan att känna att man måste framhäva vilka märken men köper...

• idiblon yes
    chrissandra skrev 2010-06-02 09:05:42 följande:
    Att tro att folk som använder/pratar om Versace har dålig självkänsla...mmm ja, det tror inte jag i alla fall.

Varför ska det likställas med dålig självlänsla om man har råd att köpa det man vill?
    Varför vilja köpa det bara för man har råd?
    Vilar vid denna källa...
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?