• marla333

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Var på coop igår. De hade billiga bebiskläder som jag ville handla. Sambon ville inte handla kläder på coop (han är väl lite snobbig som inte vill handla på lågprisvaruhus) . Enligt mig kan vi inte handla allt på lindex och polarnopyret bara för att de är "riktiga" klädaffärer. Att lägga ner minst en hunding på varje plagg och sen växer bebisen ur dem på några veckor är lite slöseri tycker jag. 

Nu fick man tre bebisplagg för 70kr på coop. Måste man alltid handla det som finast till en nyfödd bebis? Annars köper vi ett plagg för det dubbla på de andra affärerna...
    Vi har bara köpt "fina" bodys och byxor än så länge, behöver man inte också lite "fulare" och "vanligare" kläder som kan fylla ut bland de finare?
    Ekonomin vs kvalitet... Men hur länge använder man kläderna i st 56 egentligen...?
  • Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
  • snugglebunny

Jag köpte en jättefin kjol till min dotter på 2,5. Fick många frågor var jag hade köpte den.... Just det, på Coop!

• crazy mom

Hmmm undrar vilken koll han har på kläder om han kallar lindex för "finkläder" liksom.

Kläderma på Coop är vanligtvis inte alls billigare än tex H&M. Min svärmor kom häromdagen med ett gäng kläder till barnen som hon köpt på Coop. Helt okej och fina, men vi hade fått lite mer kläder för samma pengar från H&M.

Näää jag tycker man ska köpa kläder som man gillar. Och du får nog upplysa din kille om vilka som är de riktiga statusmärkerna; Didriksson, Polarn och Pyret, Name it mm mm.... =)

• snugglebunny

crazy mom: Håller faktiskt med, Coop är inte alls så billiga i pris. Fast just det erbjudandet med bodysarna var ju riktigt bra.

• t0va

ja, kan ju inte mer än hålla med de andra. Jag har köpt några plagg jag tyckt varit fina på lindex, hm mm. Men sen åkte jag till Ullared och köpte pyjamas och bodys och sånt som var riktigt billigt. Varför lägga ner massa pengar om man ändå gillar kläderna som är lite billigare, speciellt till så små som växer ur de på ett kick.

Jag har köpt några plagg på tradera och blocket, de ser oanvända ut. Fick 2 bodys och 1 par byxor för 2kr. Tänk så mycket man kan lägga de pengarna på sen, kanske roliga kläder när barnet blir lite äldre.

• Dr Mupp

Coop har bra bebiskläder. Mjuka och gosiga. Håller bra i tvätt och hra bra passform. Jag belve superglad när vi fick tre coopbodysar till bebisen.

• Betty Boop

Oj, vilket patrask min karl måste vara! {#lang_emotions_wink} Han köper en hel del kläder till sig själv på coop typ strumpor, kalsonger o t-shirts. T.o.m en jacka! Hua, jag kanske måste skilja mig?! *ironi*

• pecosita

Om några år kommer barnet kanske att kräva onödigt dyra märkeskläder bara för att kompisarna har det så passa på att handla på COOP så länge det går!

• Ts Mamma

Jag köpte en hel del kläder på Coop när min tjej va liten (har inget Coop i närheten längre) och de va super, både i kvalitet och pris, de satt perfekt och höll, en del blev favorit plagg men de syntes inte ens att de va använda... Lindex däremot ger jag inte mycket för, de satt aldrig bra på min tjej och höll inte kvaliten. Så ta ett snack med din kille, vad spelar det för roll vad barnet har på sig, mer än att ni tycker det är snyggt? Ungen skiter nog falktiskt helt i vad det stod på prislappen och vart de inhandlades... ...i alla fall i en si så där 15år till...

• Ts Mamma

Jag köpte en hel del kläder på Coop när min tjej va liten (har inget Coop i närheten längre) och de va super, både i kvalitet och pris, de satt perfekt och höll, en del blev favorit plagg men de syntes inte ens att de va använda...

Lindex däremot ger jag inte mycket för, de satt aldrig bra på min tjej och höll inte kvaliten.

Så ta ett snack med din kille, vad spelar det för roll vad barnet har på sig, mer än att ni tycker det är snyggt? Ungen skiter nog falktiskt helt i vad det stod på prislappen och vart de inhandlades...

...i alla fall i en si så där 15år till...

• Breaking Dawn

Guh så larvigt, vår bebis har inte kommit än men jag har bara köpt några få plagg nya och resten begagnat. Vi räknar med att vi kommer att få lite grann i present av släkt och vänner, behöver vi köpa mer kommer vi att köpa BILLIGA kläder. De växer ju ur dem direkt!

Jag har handlat superfina barnkläder på second hand (i en butik som bara tar in ytterst fräscha kläder) och har då haft råd med "finare" märken som P.O.P och dylikt då plaggen bara kostat ca 15-40kr styck, som hittat tycker jag! Jag gillar inte heller slit-och-släng mentaliteten och de begagnade plagg jag har köpt tycker jag i de flesta fall verkar mjukare och skönare än de nyare. 

Tycker att du gör helt rätt som vill handla på Coop, man kan ju ha några "finplagg" i varje storlek och resten basplagg som går att byta med. Har ju hört att en bebis ofta gör av med mellan 1-4ombyten om dagen och då vill man ju verkligen inte behöva tvätta upp findressen VARJE dag. 

Min make har inget att säga till om gällande priser på kläder, han är lite av en märkestönt när det gäller honom själv men till mig och barnet får han knipa ihop och lita på att jag hittar snygga plagg med bra kvalitet - oavsett pris.  

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?