Första barnet, i Göteborg?
Grattis Snöflinga04 och välkommen Alvin! 
Grattis Snöflinga04 och välkommen Alvin! 
Fantastiskt att höra Snöflinga!!! 
Grattis Sassy till pojken. Skönt att höra att allt gick bra till slut, trots dramatiken!
Själv går jag snart in i vecka 34. Jag är sjukskriven på halvtid sen 1,5 månad tillbaka, men har fortfarande inte fått nått klartecken från försäkringskassan om jag får ut några pengar. Det är bara att hålla tummarna!
I helgen träffade jag min bror och svägerska. Dom har en tjej på 2 år och en kille på 4. Fick massor utav kläder av dem, så nu har vi så det räcker och blir över i storlek 50, 56 & 62. Eftersom jag ligger så högt både på magkurvan (vad den nu heter) och fostrets vikt när vi gjorde ultraljud vecka 26 så utgår jag från att vi kommer få en stor bebis, så kläderna i stl 50 lär nog knappast behövas alls. Sen fick vi också en spjälsäng med madrass lakan etc, en gåstål, en badbalja och lite annat smått och gott. Skönt att slippa köpa allt nytt. Vi har inrett barnrummet med nya gardiner, kuddar, hyllor osv så det har ändå blivit en hel del shopping.
Imorgon börjar vi på första föräldragruppen i Frölunda. Hoppas på att träffa några trevliga människor där!
MorMaria: Grattis! Skönt att höra att allt gick bra! Själv har jag 7 dagar kvar till BF (men hoppas på att gå över några dagar så det blir en 2011-bebis).
Grattis Mina78. Jag är absolut också på för fika lite längre fram.
Jag var också aningen nojjig igår - ville ju verkligen inte föda på just julafton. Att min mage sen satte igång med en massa sammandragningar gjorde mig ju inte lugnare. Framåt kvällen kändes det som jag hade träningsvärk i hela övre delen av magen. Men idag känns den som vanligt igen (kan ju haft nått att göra med att jag åt lite mer än en "vanlig" dag igår också...)
I allafall, 4 dagar kvar till BF, och oddsen för en 2011-bebis växer för varje dag som går
*ta i trä*
Gomorron tjejer,
jätteroligt med lite liv i tråden igen!
Här är det fortfarande inga tecken på att förlossningen är på väg att sätta igång. Passar mig alldeles ypperligt - kan gärna vänta några dagar till!
Nu har mannen åkt till jobbet, och vovven följde med mina föräldrar hem till småland efter julhelgen (så vi slipper oroa oss för att skaffa hundvakt när allt väl sätter igång) så jag känner mig jätteensam och uttråkad här hemma!
Ni som har fått era bebisar - hur har det gått med ammningen? Är lite orolig för det där - dels att man inte ska ha tillräckligt bra kvalité på mjölken, men framför allt att det ska göra så jäkla ont att jag inte pallar med. Vill ju gärna amma, men inte till vilket pris som helst.
Undrar också om nån av er samlade på er massa vatten i fötter/ben och händer och hur lång tid det isf tog inna det försvann. Jag ser ut som värstra michelingubben vid det här laget.
Bjornis: spännande att se om bebisen *ploppar ut* idag...
Idag är det BF+2 för min del. Inga tecken på att det är nått på G än, och för min del får det absolut gärna vänta nån dag till. Hellre en tidig 2011:a än en jättesen 2010:a 
Gott nytt år till er alla!