• Kiaa

Första barnet, i Göteborg?

muminbebis skrev 2010-09-19 08:30:38 följande:
    Kiaa; ser att du också har en vovve. Vad har du för en? Själv har jag en helvild 1:årig Schäfer:)
    Jag har en (också helvild) 3,5-årig golden retrievertik

Jag kan också ses en sväng idag om alla 3 har möjlighet. Enda planen för dagen är att gå och rösta, och sen kommer svärmor framåt eftermiddagen, men hon kommer vara i stan en hel vecka så henne hinner jag träffa ändå.
  • Kiaa

Kl. 12 funkar bra för min del.
    Picknickbordet vid dammarna...? Jag tror jag vet vart ni menar. Där alla fåglar brukar vara? Minns inte att jag sett nått bord där men det borde vara där eller? Kul!
    Nu kanske vi kan sluta spamma tråden för alla andra

• Kiaa
    Ta gärna med dig din vovve Ulrika. Tror det är bättre att jag väntar med min till nästa gång - annars blir det världens cirkus där uppe (mitt bland fåglarna) när dom ska springa runt och hälsa på varandra
    Jag dricker inte heller kaffe...

Ses om några timmar Glad
  • Kiaa
    Lillebäck: Grattis!
    Va sugen man blir på att ta sig en titt till...
  • Kiaa
    Englastar: Låter verkligen inte trevligt - varken smärtan eller bemötandet! Hoppas att du slipper ifrån flera liknande upplevelser!

Själv har jag nu blivit sjukskriven på halvtid, från och med imorgon. Ryggontet har inte blivit bättre, snarare tvärt om, och ju tyngre jag blir ju svårare och mer slitsamt för kroppen är det att stå upp hela tiden (mitt problem är ju att jag inte kan sitta ner utan att få ont). I allafall, nu har läkaren godkänt sjukskrivningen, men frågan är om försäkringskassan kommer göra det. Jag är jätteorolig - för det tar ju ett tag att få beslutet från försäkringskassan och tänk om dom säger nej, så mycket pengar vi då förlorar...
  • Kiaa

Gomorron alla pigga!
    Imorgon bär det av till Ullared för min del. Är det nån som varit där nyligen och som kan tipsa om vilka fina bebisgrejer som kan tänkas finnas där?

Knittgirl 84: Grattis till fint UL!

• Kiaa
    J0SSAN skrev 2010-09-25 09:05:38 följande:
    Jag var där i somras men då var jag bara i v 8 eller nåt så köpte inget till mig men kikade lite - och det fanns jättemycket bra så skall absolut åka dit när det närmar sig! Köpte iaf en jättemjuk och fin bebisfilt i present till kompis som väntade barn. Men det fanns allt från nappar till barnvagnar...
    Brukar inte köpa kläder till mig själv när jag är där, men funderar på om det kan tänkas finnas några mammakläder. Nån som vet?
  • Kiaa

Hoppas alla haft en bra helg!
    Här kommer en liten rapport från Ullared.

Bebiskläder: Dom hade en hel del bodys och dyl. i dom minsta storlekarna. Vi har fått så många från min bror, så det enda vi köpte var en jättefins Beatles-body. Dom hade inte så mycket byxor där emot. Vi hade tänkt köpa vinteroverall, men det fanns bara 2 stycken att välja mellan i stl 56 och dom tyckte vi inte om, så det får bli att kolla efter det nån annanstans. Vintermössor, vantar och liknande hade dom inte heller.

Mammakläder: Fanns ugf 10 plagg att välja mellan. Några linnen, mjukisbyxor och ziptröja, 2 tunikor, svarta strumpbyxor, ett par skjortor - inget som föll mig i smaken så där blev det inga fynd. Jo förresten, köpte 2 amningbh från Swegmark för 60 kr st.

Bebistillbehör: Det här var nog den avdelningen jag tycke det fanns mest "fynd" på. Vi köpte våtservetter, tvättlappar,  bröstvårtskräm, påslakanset, täcke, kuddar, nappflaska, filt, babybok att fylla i, barntvål, barnsalva, babyolja, bomullspinnar och några nappar. Blöjor fanns tyvärr inte.
    Jag hade en liten förhoppning att hitta skötväska och åkpåse också, men dom få som fanns var verkligen inget snygga så det får bli nån annanstans.

Sen förändras ju utbudet jättemycket från dag till dag, men kanske kan ge en liten hint om vad som kan tänkas finnas om ni fundear på att åka dit

• Kiaa
    snöflinga04 skrev 2010-09-27 14:43:28 följande:
    Fika imorgon tisdag kl 18, condeco linné? Jag är med!
    Skippar tyvärr fikat imorron. Har så ont i ryggen (får sota för bilfärden till/från Ullared nu) så att sitta på ett fik känns tyvärr inte lockande alls (eftersom det är just sittandet som gör så ont).

Snöflinga04: Så du har inte klämt fram nån bebis än?!!
  • Kiaa
    J0SSAN skrev 2010-10-10 22:06:59 följande:
    Jag hoppas på att hitta en hyfsat ny Teutonia spirit i en fin färg (hälst röd) på Blocket, tänkte hålla ut en månad till sedan får vi nog beställa en ny om inget lämpligt fynd dykt upp. Jag var inne på Fun först men var lite orolig över hur den skulle funka på grus och skogsvägar så därför ändrade jag mig till Spirit.
    Har du kollat upp den här? Iofs en 2006 men kanske kan vara intressant ändå?
    http://www.blocket.se/goteborg/Barnvagn_Teutonia_Spirit_S3__06_med_mjuklift_29731845.htm?ca=15&w=1
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?