• Kiaa

Första barnet, i Göteborg?

Mina 78 skrev 2011-02-19 16:01:47 följande:
    Vi ger ju det till Inez ibland så jag kan köpa dem av dig
    Du behöver inte köpa dem - jag tar med dom på nästa fika åt dig.
    Är fortfarande i småland och har inte med min kalender, men hoppas jag kan komma till Villa Belparc den 1/3 (antar jag att du menade). Skriver igen när jag vet säkert.
  • Kiaa
    MorMaria81 skrev 2011-02-27 23:34:26 följande:
    Är det fika på tisdag nu då? Kl 14.00 Villa Belparc? Hur många kommer?
    Jag kommer! Glad
  • Kiaa

Tack för trevlig fika igår.

Nästa vecka är jag upptagen onsdag & fredag men undrar om nån vill träffas någon av de andra dagarna?
    Om vi håller till runt Slottsskogen som vi mestadels gjort hittills så skulle i allafall jag tycka att en rask barnvagnspromenad inte vore fel? Kanske i kombination med en fika (som vi då gjort oss förtjänta av). I allafall om vädre är ok.

• Kiaa

Jag jobbar fortfarande på att försöka flytta en kompis besök så jag ska kunna komma torsdag...
    hör av mig så fort jag vet.

• Kiaa

Jag kan inte heller imorgon. Ska vi boka in en fika nästa vecka istället?
    Som det ser ut nu är min vecka helt fri. Funderar på att gå ner och testa barnvagnspromenad/träning i Slottsskogen torsdag eftermiddag, så fikar helst nån annan dag.

• Kiaa

Ja, det är Hälsolots. Jag inte varit på det innan men tänkte jag skulle kolla vad det är nästa vecka.

http://www.halsolots.se/kalender/motion/powerpromenader-med-barnvagn-medel.aspx

Jag var förresten på efterkontroll på MVC igår (äntligen) och min BM såg först skeptisk ut när jag sa att jag börjat jogga, men efter gynundersökningen och "knipkontrollen" gav hon mig klartecken att köra på - skönt! Fick dessutom ok för att börja med lite magträning också. Det kan behövas...

• Kiaa

Tisdag nästa vecka funkar för mig också. Glad
    Hoppas verkligen på bättre väder snart!!!

Idag var jag förresten ute och joggade min längsta distans hittills - 8 km - fast jag ligger ju förståss i lä jämfört med dina 14 km Mina. Men jag är nöjd ändå! Glad

• Kiaa

Beroende på hur pigga vi känner oss så kommer vi också en sväng.
    Jag måste dock ut och lunch-kissa vovven innan det blir allt för sent, så får nog hoppa lunchen.

• Kiaa

Hej.
    Här har det varit tyst ett tag. Idag är det underbart väder. Hoppas det håller i sig!
    Nån som har lust med en ny promenad i Slottsskogen med efterföljande Villa Belparc-besök?

• Kiaa

Vad tror ni om onsdag nästa vecka då? Klockan 13?

• Kiaa

sara: Det verkar som det bara blir du & jag på promenaden idag - ska vi skjuta på det till en dag när fler kan hänga på?

• Kiaa

Hej,
    måndag nästa vecka passar bäst för mig. Helst eftermiddagen som vanligt.
    En kompis sa att man inte får ta med barnvagnarna in på Villa BelParc längre (kaske för att det är säsong och mer folk nu) så nån form av barnvagnslås kanske kan va en bra idé ifall vi ska avsluta med en fika där. Om de inte blir picknick-väder

• Kiaa

Jag är bortrest hela nästa vecka, men jag ses gärna veckan efter det.

• Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-10 13:24:57 följande:
    Torsdag 11.00 på Villa Belparc harSara och jag bestämt. Hoppas några fler dyker upp Glad
    Jag får se hur mitt besök i Slottsskogen går imorron innan jag bestämmer mig. Cornelia *hatar* barnvagnen just nu så det är inte så lätt att ta sig nånstans tyvärr...
  • Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-11 08:44:48 följande:
    Asch då, så var Inez också förut. Hon är fortfarande inget stort fan av den, men det blev tusen gånger bättre sen vi bytte till sittdelen

Hoppas ni kommer. Det vore kul att träffa er 
    Vi försökte med sittdelen för ett par veckor sedan, men tyckte det såg så ostadigt ut. Kanske dags för ett nytt försök?! Har ni kuddar vid sidorna för att göra det mera stabilt eller funkar det ändå? Just nu är det mest Babybjörnen (sittandes framåt) som gäller - och det är minst sagt tungt i längden *pust*
  • Kiaa
    Bjornis skrev 2011-05-11 10:32:05 följande:
    Låter precis som oss!! Han vägrar liggdelen, både liggande och uppallrad av kuddar. Ligga på mage funkar ett tag tills han blir för trött i nacken och på kullersten är det så där...
    Babybjörnen framåt är det som gäller. Ibland inåt om han är tillräckligt trött, då kan han skrika nån minut och sen däcka (men oftast bara hos pappa). Sittdelen provade vi för ca 2 v sen men vi har sittdel framåt och han verkade lite förvirrad (lika gnällig som i liggdelen alltså) då men kanske ska prova igen för nu har han åkt mkt babybjörn framåt. Je herregud. Hur länge har de strulat för er med att han inte gillar vagnen? Vi är inne på en månad nu... Jag bara hoppas det vänder snart!
    Det verkar vara rätt så vanligt att dom börjar vägra liggvagnen runt 3-4 månader - jag har pratat med massor som säger samma sak. Cornelia har varit sånnhär i runt 3 veckor. Idag ska jag göra ett nytt försök med sittdelen. Hopppas det kommer att funka. Hon ser ju stabil ut när hon sitter i t.ex. soffan tycker jag, så det borde funka i vagnen också nu *håller tummarna*
    Våran sittdel går att vända så man kan välja om den ska vara framåt eller bakåt. Det känns skönt, för det hade inte känts bra att ha henne framåtvänd redan.
  • Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-11 15:44:15 följande:
    Nej vi har inga kuddar på sidorna. Vi bytte till den delen när Inez var 4 månader och det har fungerat bra, men det kanske beror lite på vad man har för vagn. Oftast har vi ju henne liggandes, men även det fungerar bättre i sittvagnen, den har ju inte så höga sidor så hon blir ju inte lika instängd. 
    Jag försöker möta upp med er på Villa BelParc klockan 11 (om det inte blir olidlig skrikfest på vägen dit, men då skickar jag ett sms). Då kan vi kanske också kolla på det där med sittdelen, ifall jag inte fått till det på vägen dit.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?