• Kiaa

Första barnet, i Göteborg?

Lycklig2010: Nej, tydligen var det inte så farligt mycket med drygt 5 kg som jag trodde. Det var skönt att höra!

Jossan: Va roligt för dig med era vänner som väntar barn i stort sett samtidigt. Själv känner jag ingen (!) som varesig väntar barn eller har småbarn här i närheten Gråter  Jättetråkigt tycker jag och hoppas verkligen att jag ska träffa några under graviditeten som bor i närheten och som man kan vara föräldraledig tillsammans med. Annars kommer jag nog blir galen av att gå hemma!

Mina78: Jag läste nånstans att man generellt går upp 25% fram till vecka 20, 50% mellan vecka 20-30 och 25% mellan vecka 30-40. Det var det som fick mig att nojja (räknade ju snabbt ut att jag skulle hamna på mer än 20 plus) men det sa min BM idag att det inte alls stämde, och att många gick upp rätt mycket ibörjan pga hela den omställning som kroppen gör med vätska, hormoner osv. Så nu känns det som sagt lite bättre. Tar gärna en barnvagnsjogg när kroppen återhämtat sig! Skrattande

• Kiaa

Mina78: springer du fortfarande eller har du fått sluta med det? Hur tränar du nu?
    (Jag fick ju tyvärr sluta redan i vecka 9 pga fogarna, men nu kan jag gå långa promenader igen.)

• Kiaa
    Mina 78 skrev 2010-08-11 15:41:37 följande:
    Kiaa: Jag springer en del fortfarande, men mest lufsande. Ska dock springa några tävlingar med lite högre fart i spetember. Jag har inga känningar i fogarna ännu (ta i trä) däremot går det ibland lite trögt att springa och jag får mjölksyra av minsta backe. I höst ska jag försöka gå en del på gym, jag kommer nog att forstätta springa ute så länge väderleken tillåter, men på gymmet kanske jag kör Crosstrainern istället. Vill helst inte tappa all kondition.

Tråkigt att inte kunna springa alls och framförallt tråkigt att ha ont! Jag har haft en så himla lätt graviditet hittills så jag bara hoppas att det fortsätter så. 
    Mina 78: Va skönt! Jag hade verkligen räknat stenhårt med att jag skulle kunna fortsätta jogga, om än i lugnare tempo, fram till vecka 30 eller nått. Så det är verkligen en stor besvikelse att det har blivit så här. Men det är ju bara att gilla läget, och tänka på varför man gör det här istället (dvs för att få en bebis). Men nån kondis lär jag inte har kvar när jag väl kan börja springa igen...
  • Kiaa
    snöflinga04 skrev 2010-08-15 20:06:56 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Vill bara kolla vad vi har för planer på att träffas. Pratade vi om att ses den 17 augusti eller är det jag som har blandat ihop det.

Kram på er
    Ja, den 17:e är det som står i min kalender i allafall - sen tror jag inte det sagts nån exakt tid eller plats.
    Men så länge det blir sen eftermiddag/kväll är jag på i allafall
  • Kiaa
    Första sparkarna kände jag igår kväll. Eller, har nog känt nått litet förut, men nu var det så tydligt att det inte gick att ta misste på. Väckte mannen och la hans hand på magen, och han kände också flera tydliga sparkar. Trodde det skulle ta längre tid innan man kunde känna det på utsidan av magen.
    Det var helt klart lite svårt att somna om efter det Skrattande
  • Kiaa
    MHEK skrev 2010-08-16 11:55:10 följande:
    Vad trevligt att fikat blir av. Var ska vi ses?
    Condeco på Linnégatan?
    Roligt att vi blir ett gäng i allafall! Skrattande
  • Kiaa

Även jag vill tacka för trevlig fikastund igår.
    Och hänger gärna med den 30 augusti igen.

I eftermiddag ska jag till sjukgymnasten. Kanske blir det akupunktur idag - något jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning.

• Kiaa
    Lune Noire: Välkommen hit! För mig som inte kan ett ord franska (vilket jag antar att det är?) Vad betyder ditt nick?
    Hur gammal är du och vart i Göteborg bor du?

Cotton: Nån av mobilerna kan du ju i allafall be henne att ta med åt dig

Var på första akupunkturbehandlingen igår för ryggen. Dom första timmarna efteråt kändes himmelska. Men sen återgick det till det "normala" igen. Kommer få akupunktur en gång i veckan i tre veckor, och sen ska vi utvärdera om det gjort någon skillnad. Hoppas!!!

I helgen tänker vi ta oss en första sväng ut i barnvagnsdjungeln... känns både spännande, roligt och jobbigt på samma gång.
  • Kiaa

Igår var vi ute i barnvagnsdjugeln för första gången. Förvirrande! Även om vi fick bra hjälp av dom som jobbar där.
    Blev i allafall lite klokare på vilka kriterier vår barnvagn ska uppfylla:

Den måste ha svängbara däck även fram
    Däcken ska vara relativt stora
    Den ska gå att använda både i stan och på grus utan att vara allt för ostabil eller skumpig
    Den måste ha mjuklift som är lätt all lyfta ur
    Den måste vara tillräckligt hög så mannen (1,97) inte får ryggskott
    Den måste ha vändbar sittdel

Ja, det är väl så önskelistan ser ut. Problemet är att alla vagnar vi tittade på föll på åtminstonde en av punkterna. Och om vi ska hinna få hem den innan det är dags börjar det bli bråttom att beställa (vissa hade 12 veckors väntatid).
    Ni som letat/köpt redan. Vad har ni köpt? Och stämmer den inte på mina önskemål? Hjälp!

• Kiaa
    Kajsa30 skrev 2010-08-22 20:27:12 följande:
    Vi köpte en Brio Go och den verkar den stämma överens med era kritererier (tror jag), vi hade ungefär samma nämligen. Jag har ju dock aldrig använt den så man kanske hittar saker sen som man inte tycker om. Däcken bak är stora och däcken fram är mindre (om jag inte minns fel). Den känns väldigt smidig men skulle tydligen även funka på grusväg. Sen kan man kan fästa bilbarnsstolen på chassin, lite praktiskt tyckte vi. Sittdelen går att vända och min sambo är också rätt lång så ganska högt handtag var det.

Ja det var ett litet tips från mig! Inatt åker jag till Sitges, Barcelona med jobbet. Hoppas det är lagom varmt =).
    Kajsa30: Tack för tipset. Tror vi kollade på den, men att den inte hade svängbara framhjul? Kan det stämma? Vet att de pratade om att det skulle komma en ny Brio nästa månad med svängbara framhjul, fast det kan vara så att detta bara gällde 3-hjulingarna *förvirrad* Ska i allafall kolla på den så tack igen för tipset! Och ha så trevligt i Barcelona! Glad
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?