Första barnet, i Göteborg?
Vilken bredd ska man ha på bärsjalen?
Ska köpa en Mysak men de är allt från 50 till 63 cm breda. Längden verkar vara ugf den samma - runt 5,50m.
Vilken bredd ska man ha på bärsjalen?
Ska köpa en Mysak men de är allt från 50 till 63 cm breda. Längden verkar vara ugf den samma - runt 5,50m.
MorMaria & Jossan: Ja, jag har tänkt att köpa på Tradera. Men tack för tipset
Blir det fler fikor hänger jag gärna på. Tyckte Villa Belparc var ett väldigt bra fik för barnvagnar förresten!
14:00 på torsdag på Villa Belparc funkar jättebra för mig också. Jag föredrar också eftermiddagarna eftersom Cornelia oftast inte sover så mycket på natten, men gärna vilar några (för mig) välbehövliga timmar på förmiddagen.
Nu har jag precis ropat hem en Mysac bärsjal på Tradera. Hoppas jag hinner få hem den innan torsdag så ni kan hjälpa mig att knyta den ifall jag inte får till det ordentligt med hjälp av instruktionsvideon.

Nu har jag fått hem min bärsjal och använt den med C för första gången. Iofs sov hon i stort sett redan när jag la dit henne, men hon vaknade knappt till och hon verkar trivas. Lyckades inte 100% att få till den så den sitter lite slappt framtill, men övning ger färdighet antar jag.
Den känns i allafall betydligt mera bekvämt för min rygg än vad Babybjörnen gör!
Såvida det inte regnar när det är dag att ge sig iväg (inte så roligt att gå hela vägen med barnvagnen då) så kommer jag & Cornelia. Ses i eftermiddag! 
Tack för trevligt fika igår!
Kände ju att det började spänna i ena bröstet när vi satt där så gick hem för att pumpa. Upptäckte när jag kom hem att jag fått ännu en mjölkstockning. Suck! Den tredje hittills och alla på samma bröst. Det är så frustrerande! Måste ju försöka amma ut det (att pumpa ut det med bröstpump verkar lönlöst) men det gör så ont! Hade frossa igår kväll (det hade jag dom tidigare gångerna också) men det har tack och lov släppt nu. Det tråkigaste är att där jag haft mjölkstockning tidigare har mjölkgångarna slutat funka efter det att mjölkstockningen försvunnit...
Imorgon tänker jag ta ett par bebisfria timmar och åka ner till Frölunda torg och gå i affärer. Ska bli så härligt - första gången i affärer sen innan förlossningen. Min svärmor är här på besök så hon och mannen kan mysa med Cornelia medans jag är borta. 
Är det nån av er som ger era bebisar BabySemp1 (eller känner nån som gör)?
Vi köpte ett helt gäng små tetror till Cornelia men sen visade det sig ju att hennes mage inte klarade av det. Så nu står dom bara hemma i väntan på att bli för gamla och slängas. Tror det är runt 15 stycken 200 ml tetror om jag inte minns fel. Hojta om det är nån av er som vill ha dem.