• Kiaa

Första barnet, i Göteborg?

Idag går jag in i vecka 16 (15+0). Alla gravidsymptom är i stort sett borta, förutom den svällande magen, så ibland tvivlar jag på att jag verkligen är gravid och inte bara fet. Fast jag ju vet att det måste vara så. Gjorde ju ultraljud i vecka 12 och då var h*n där, och jag har inte haft några blödningar eller liknande sen dess.
    Längtar till den 30 juli när det är dags för ultraljud igen, och vi kanske till och med kan se kön på bebisen (fast längtar ändå inte för då är min semester nästan slut).

Nu har vi förresten fått fotona från bröllopet. Lägger in en av mina favoritbilder

• Kiaa
    Lillebäcks mamma & lycklig 2010: va spännande med RUL tre dagar på raken. Nu får vi verkligen hålla tummarna för att allt ser bra ut för oss alla tre!

Lycklig 2010: tänker du be om att få reda på kön (om de kan se)?

Soffi83: Ja, det var en kanonfin dag. Nästan lite för varmt om man nu får klaga på en sånn sak, 32 grader i skuggan
  • Kiaa
    Jejja82: Underbart att allt såg bra ut på RUL! Jag trodde att dom såg könet rätt tydligt i vecka 18-19?! Det sista jag vill är ju att de säger att barnet har ett kön och så går jag och ställer in mig på det, och sen när bebisen kommer ut visar det sig att det var fel... Då vill jag hellre vänta... Nu fick jag nått att fundera på känner jag...
  • Kiaa
    Lillebäcks mamma: Vart ska ni göra 3D nånstans? Antar att det är privat och nått ni betalar extra för?
    Kanske jag ska låta bli att ta reda på könet på RUL (eftersom det verkar vara så osäkert) och boka in ett 3D i vecka 27 istället? Då borde ju könet hunnit bli bra mycket tydligare...
  • Kiaa
    MHEK skrev 2010-07-07 17:59:51 följande:
    Kiaa: Vilken otroligt fin bild! Längtar så till vårt bröllop Glad Hade ni anlitat fotograf? Vi är i valet och kvalet....funderar på att låta vänner och släkt ta foton för att spara in lite på budgeten. Men vet inte om man kanske ångrar sig efteråt.
    MIn sambo jobbar med grafisk design och sånt, och en av hans tidigare klasskompisar jobbar med reklam och foto. Så han var så snäll att han ställde upp gratis, vägrade ta emot nått annat än reseersättning fast vi insisterade. Vi är SÅ nöjda, och jag hade verkligen inte velat vara utan dom här bilderna!!!
  • Kiaa

Idag har jag varit hos min sjukgymnast. Fick ju problem med foglossningar runt svanskotan redan vecka nio och blev tillsagd att inte springa, gå snabbt eller längre sträckor och för övrigt undvika monotona rörelser så mycket som möjligt. Det har jag nu gjort sedan dess (är i vecka 16), och smärtan har i stort sett försvunnit (men kommer tillbaka igen så fort jag rör mig mycket). Har också svårt att sitta stilla längre stunder eftersom svanskotan då "domnar bort". I allafall, so far so good. Men nu har jag istället fått skitont på ett bestämt ställe i ryggen när jag sitter ner för länge åt gången. Smärtan är olidlig och strålar hela vägen fram vid revbenet. Trodde först inte detta var gravidrelaterat, men idag fick jag bekräftat att det var det. Blä! Funkar väl bra nu så länge jag har semester och inte behöver sitta så länge åt gången, men kan tänka mig det blir problematiskt när jag börjar jobba igen. Ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka igen för att testa en tensapparat och låna med mig hem.

Men förutom rygg/svanskota så mår jag fantastiskt bra! Kissar givetvis även jag minst en gång per natt, men så länge jag inte har några värre problem än det är jag glad

Ösregn ute! Jag som hade tänkt åka till stugan ikväll... Är det förresten nån annan som har semester/är ledig nästa vecka och har lust att hitta på nått på dagtid? Jag klättrar på väggarna när min man jobbar hela dagarna och jag har semester!

• Kiaa
    cotton skrev 2010-07-08 15:07:57 följande:
    Kajsa30, grattis till de första rörelserna och till er semester!!! Här i Göteborg regnar det, men man har lovat sol till helgen ändå! Vad gäller kisseriet, lär det ju bli värre senare när bebben blir lite större och börjar att trycka mer på blåsan samt sikta in välriktade sparkar mot den...

Kiaa, låter jobbigt med foglossning så tidigt. Hur yttrade den sig? Hade du ont i hela bäckenet eller delar av det?
    Foglossningen sitter bara på vänster sida av svanskotan, och nu när jag slutat träna är den som sagt inget större problem (även om jag saknar mina löprundor). Den här andra jag har fått i ryggen vet jag faktiskt inte vad det kallas. Det är ju ingen foglossning, men min sjukgymnast sa att det berodde på samma hormoner som gör att man får foglossningar...
  • Kiaa
    Tarda: Eftersom jag och min man bott tillsammans i över 4 år, i en lägenhet där vi redan anser oss ha allt vi behöver eller i allafall får plats med, så bestämde vi oss för att inte önska några presenter när vi gifta oss utan istället önska pengar till bröllopsresan. De som ville fick sätta in valfritt belopp på ett konto vi gav numret till eller ge oss det kontant i ett kuvert på bröllopet. Några hade ändå med sig en symbolisk pryl också, men alla verkade tycka det var en bra idé. Bröllpsresan blir den 1 september och den ser jag verkligen fram emot!!!

Här har vi förresten en till som är inne i spökperioden. Magen synas iofs nog så tydligt, men man kan ju ändå inbilla sig att man bara ätit lite väl mycket dom senaste månaderna... Sen har jag ju förbaskat ont i ryggen också *buhu* Men det finns ändå en viss oroa att nått gått snett där inne i magen. Så jag har också varit sugen på att boka in ett extra UL, men bestämt mig för att hålla mig till tåls till den 30:e när det är dags för RUL.
    Jag har också börjat bli lite orolig för andra saker som kan gå fel. När jag ser någon som går förbi med ett barn i rullstol eller med andra uppenbara skador. Vill verkligen försöka att tänka positivt, jag menar det är klart att jag kommer älska mitt barn oavsett hur det är, men jag vill ju så gärna att det ska vara ett friskt barn vi får (både för barnets och vår egen skull)...
  • Kiaa
    Fika någon?
    Det har ju pratats om ny fikaträff i mitten av augusti, men jag & några med mig tyckte det var lite för långt tid att vänta. Så jag tänkte slänga ur mig ett förslag och så får dom som har tid och lust hänga på. Vad tror vi om onsdag 21 juli? Alltså om drygt en vecka? Blir vi inte så många och vädret är ok så är ni välkomna till min stuga i Slottsskogskolonien. Annars får vi bestämma nått fik på stan, kanske samma som förra gången?

Nån som hänger på?
  • Kiaa
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 07:48:34 följande:
    Gomorron!

Låter fantastiskt Lillebäcks mamma! Ja, jag hoppas också & försöker ligga/sitta en stund varje kväll & bara känna efter, men än ¨så länge.... inget. Utom pulsen, som känns i magen tycker jag (min alltså). Men jag har moderkakan i framvägg, så jag får tydligen förbereda mig på att inte känna nåt ännu....

Jag undrar hur det gick för bjornis på hennes nya jobb? & idag skulle de på UL har jag för mig. Håller tummarna allt jag kan!!!

Min mage känns jättestor nu! Det är så att jag helst vill ha tajta kläder, för då ser man att jag är gravid, tar jag på mig nåt "löst" så ser jag bara tjock ut....

Vilka är vi på fikan på onsdag nu då? Har vi sagt nån tid? 17 kanske?
    Kiaa
    Bjornis
    Lycklig2010
    Snöflinga04
    ... och sen 737 dagar som slutar jobba kl 18.
    Väderprognosen för onsdagen ser (än så länge) fin ut, så jag föreslår att vi antingen ses på Condeco (nån som har koll på hur länge de har öppet?) eller i min lilla stuga i Slottsskogen. Vart föredrar ni? Vi kan ju ses från kl. 18 och så kan du bara komma efter så fort du har möjlighet 737 dagar.

Min mamma är på besök till söndag och vi är mest ute i kolonin och fixar, så jag har inte så mycket tillgång till internet just nu. Men jag försöker kolla in då och då och hålla mig uppdaterad.

Ska bli kul att ses!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?