• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Bjornis
    Tarda skrev 2010-08-29 12:31:39 följande:
    Visst jobbar du norr om stan, har för mig att jag läste det. Hade inte sambon bytt varuhus hade jag bett honom spana efter magar ;)
    Yup. Bäckebol! Jaså, då har du en migrerad man också i Kållered. Intressant. Var där och handlade idag faktiskt. Så idag har vi byggt STOLMEN i hallen vilket blev fint och SÅ skönt! Så less på att allt ramlar runt i hallen.
    Smet in på elgiganten och köpte oss en diskmaskin i farten också. Den gick in med nöd och näppe mellan skåpen. Phew. Jag hatar att diska så detta ska bli ljuvligt!

MorMaria: Jag har ju inte heller varit med tidigare men jag litar på att jag ska känna igen Tarda! haha. Eller dig nu då. Själv ser jag mest bara lite tjockare ut än vanligt. Ska nog dra på mig nåt tajt så magen sen ut som en mage.

• Tarda

Han började bli någon typ av inventarie på log. i Bäckebol så det var nog skönt för honom att flytta söderut och starta på ny kula, det märks att han blommat ut/upp det sista året. Inget ont om Bäckebol men han behövde nog en ny miljö för att komma till sin rätt, det blir lätt så efter ett antal år på samma plats. Särskilt om man är världens snällaste och har lite svårt att säga nej ibland Glad

Vi har Stolmen i sovrummet, den är fin och byrån sväljer SÅ mycket, love it. Frågan är bara vad alla bebiskläder ska ligga i, hehe.

Diskmaskin är min ouppnåeliga dröm, vad vi än gör med köket får vi inte in någon. Förstår verkligen att du är nöjd.

MorMaria jag har inte heller varit med innan men räknar som sagt med att jag ska känna igen Bjornis. Jag är fejkad rödtott med den värsta utväxt du kan tänka dig, borde inte vara så svår att spotta Flört

Min plan är att färga det så nära bröllopet jag bara kan, det är en knapp månad kvar och jag gnisslar tänder varje gång jag går förbi en spegel. Men vad gör man inte för att spara 1500, det finns alldeles för många hål att stoppa i när man ska gifta sig.

• Bjornis

Haha! Nu vet jag vilka ni är Tarda. Jag hade mina aningar innan också för vet bara ett par som jobbat ihop på bbol och där mannen sen jobbar på kred. Jag är kompis med din karl på facebook, om du säger det till honom så har jag minskat ner alternativen för er. Säg också att jag träffade honom vid kontoret på Kred för inte så länge sen! Så ni ska gifta er nu också? Va kul! Och jag förstår verkligen det med skillnaden mellan bbol och kred. Det är en skillnad. 

Jag kan väl säga till alla att jag heter Jenny. Så ser ni nån förvirrad som ser lite gravid ut så får ni gärna fråga om jag är Jenny! Jag kommer iofs va där 18.00 sharp!  

• Annizzzen

Hej hej,

Jag kommer i eftermiddag också
    Ska bli jätte kul att träffa alla.

Condeco, Linné, Måndag 18:00
    Kiaa
    MorMaria81
    MHEK
    Kajsa30
    Snöflinga04
    Sassy
    Englastar
    bjornis
    Tarda
    Annizzzen

• Tarda
    Bjornis skrev 2010-08-29 22:41:36 följande:
    Haha! Nu vet jag vilka ni är Tarda. Jag hade mina aningar innan också för vet bara ett par som jobbat ihop på bbol och där mannen sen jobbar på kred. Jag är kompis med din karl på facebook, om du säger det till honom så har jag minskat ner alternativen för er. Säg också att jag träffade honom vid kontoret på Kred för inte så länge sen! Så ni ska gifta er nu också? Va kul! Och jag förstår verkligen det med skillnaden mellan bbol och kred. Det är en skillnad. 

Jag kan väl säga till alla att jag heter Jenny. Så ser ni nån förvirrad som ser lite gravid ut så får ni gärna fråga om jag är Jenny! Jag kommer iofs va där 18.00 sharp!  
    Men duuuh nu vet jag såklart, HEJ Jenny. Borde tagit det redan på ögat, det syns ju tydligt att det är du. Jupp först ett IKEA-bröllop och sen en IKEA-bebis, jag kan fortfarande inte fatta att den underbare jag somnar bredvid varje kväll är samma som han om såg så sur ut när han körde truck så det visslade kl 6 på mornarna.

Vad roligt att så många kommer ikväll, hoppas de har ett rejält lager juice på Condeco Flört
  • cotton

Å hoppas ni får en underbar kväll på Condeco tjejer! Själv sitter vi med bordsplacering och kärlekslåtkavalkad hemma ikväll...

I lördags köpte vi vår vagn på Storken i Linné! Jepp, redan i v 17 har vi köpt en vagn! (men vi hämtar den i början av december...) Det blev en Bugaboo offwhite special edition och jag är tokkär i vagnen!!! Köpte en åkpåse och vinterhjul när vi ändå höll på. Egentligen skulle vi bara titta, men Carl blev helt vild och engagerad när vi var där och det var han som tyckte vi skulle ha den "off white" (jag var med inne på den helsvarta) och det var han som sa till försäljaren att vi skulle ta vagnen. Galet! Jag sa ingenting, det var bara Carl som skötte allt snack och jag stod helt perplex bredvid och betraktade min man "in action"   He he he, för bara minutrarna innan vi gick in till butiken var det han som läxade upp mig och sa att vi inte ens skulle prata med en försäljare och att vi bara bara bara skulle titta... he he he

• Englastar

RUL idag men den mest stressade morgonen man kan tänka sig... Mannens syster fick bebis igår eftermiddag, så vi fick hämat deras dotter (Olivia 9 år) igår morse. Allt gick kanon men Olivia fick ju sova över hos oss och då var det plötsligt två olika skolor man skulle till på morgonen. Så jag kom till jobbet strax efter 9 och insåg snart att jag tagit fel på dag, trodde vårt RUL var i morgon men det visade sig att det var idag!! Det var bara att ringa hem, vända i dörren och packa sig iväg igen...
    Som tur var såg allt superbra ut, alla mått var bra, två armar, två ben och den snurrade runt som attan hela tiden. Blev bara flyttat 1 dag till 31/1 2011... Men hon lyckades få till en bra bild till slut - förresten måste bilderna vara en speciell stolek för att kunn laddas upp i forumet..?

• Mela75
    J0SSAN skrev 2010-08-28 22:25:34 följande:
    Har jag oxå gått! Glad blev klar 2006
    Härligt :) Vilken inriktning har du??
  • Bjornis

Hej flickor! Tack för ikväll. Mkt trevligt!
    Vi pratade ju lite makar/sambos osv. och min sambo har tillsammans med nåns man (?) härifrån träffats. Tror Cottons blivande var med sist om jag inte har fel? Iaf så är de bara tre tappra själar i sin tråd och jag tror säkert de gärna är fler:
    www.familjeliv.se/Forum-6-79/m51990662.html
    Tipsa era karlar om de är intresserade!

Och Englastar: Va härligt med lyckta rul! Och ja, bilderna måste va en viss storlek. Exakt hur stora de får va vet jag inte dock. Jag brukar halvera storleken ungefär och de är väl runt 2 mb annars...?

• MorMaria81

Tack allesammans för en härlig fika!! Mycket trevligt. Ska tipsa min kille om tråden..
    Ha det så gott!!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?