• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Annizzzen

Hej allihop,

Jag hoppar gärna in här, jag bor i Göteborg och väntar första barnet i januari. Vore jätte kul med lite nya vänner att snacka bebis med.
    Och härliga barnvagnspromenader nästa år.

Ska på tidigt ultraljud på måndag och hoppas att allt ser bra ut...

• Lillebäcks mamma

Hej Annizzen, välkommen hit och grattis till ditt plus Glad Åh så mysigt med ultraljud! Jag ska göra mitt andra tidiga ultraljud på måndag med faktiskt. Då på mvc kungshöjd (gjorde ett på privatklinik, Mama Mia för att stilla oron i vecka 10).
    Vilken vecka är du i? Har du bestämt vilket mvc du ska vara på? Vart i Göteborg bor du?  

• Annizzzen

Tackar Tackar,

Jag är i v10, går in i v11 på måndag så det ska bli riktigt skönt att stilla sin oro lite... Känner knappt av det längre...
    Vi går hos Barnmorskegruppen på Vikingsgatan, himla bra eftersom det ligger mitt emellan mitt och sambons jobb...
    Har egentligen inte hört så mkt om dem, men barnmorskan verkade trevlig och kunnig så jag hoppas att det blir bra.

Läste lite av era gamla trådar och ser att det är fler av er som är nästan i samma vecka riktigt kul när man är så nära varandra

• cotton

Välkommen Annizzen! Gud så kul, vi börjar bli ett riktigt gäng här nu!

• Lillebäcks mamma

Ja då är vi nära varandra Glad Först var jag beräknad till 27 dec och efter förra ultraljudet blev det satt till 30 dec. Så enligt det senaste gick jag in i vecka 11 igår. Jag känner inte heller av det längre, bara lite växtvärk emellanåt. Men det är säkert spökperiod eller nåt, ska bli skönt att få se min lilla skatt på måndag igen, så kan man verkligen vara på den säkra sidan sen Glad

• cotton

Å vad underbart med UL så snart igen! Jag får vänta till den 23 juni och jag kan knappt bärga mig dit. Nästan tre veckor känns som en ofantligt lång tid just nu...

• Lillebäcks mamma

Förra gången vi gjorde ul så var vi så nervösa så vi glömde bort typ allt. Det finns en del saker som jag funderat på sen dess men som jag inte kom mig för att fråga då. Vi glömde köpa bilder med, vi var helt betagna! Flera dagar senare kom vi på att vi ju inte ens hade reflekterat över hur många bebisar det var (kanske för att det bara var en Tungan ute ) men allt det där man trodde att man skulle titta efter var borta. Det enda man ville se var den där lilla krabaten och dess hjärta.

Ska bli kul att se också hur den har växt samt att den kommer att röra mycket mer på sig nu på måndag. Men jag kan nästan gissa att jag kommer vara jättenervös trots att jag såg ett hjärta för drygt två veckor sedan... 

• cotton

Klart att du kommer att vara nervös, men denna gång blir du mer förberedd och kan fråga mer och få reda på lite mer! Mysigt att få se en ännu större bebis! Underbart! *kramar om dig*

Jag är så nervös (redan... eh) inför vårt UL den 23 juni att jag redan nu kan bli illamående bara jag tänker på det... Men jag ska försöka skriva ner frågor och sånt som jag tar med dem när vi är där. (om jag kommer komma ihåg blocket med frågorna då...)

Go helg tjejer!

Kram!

• Lillebäcks mamma

Söt du! Glad

Hoppas ni alla får en mysig helg i solen!

KRAM 

• Lillebäcks mamma

När vet man att man är gravid? 
    - När man står i köket och fixar fredagsmat och börjar storböla när Elton Johns "Can you feel the love tonight" spelas. Sambon undrade förskräckt vad som hade hänt och jag pep: Det är bara så underbart....allt.
    Vi fick oss ett gott skratt i alla fall Glad 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?