• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Cotton: Vi la en handpenning på 1000 kr och behöver inte hämta ut barnvagnen förrän i oktober-november. Om vi skulle få missfall eller inte vilja ha vagnen så får vi tillbaka de 1000 kr vi lagt och så står vagnen fri för andra att köpa.
    Jag tror att jag var i vecka 7 när vi la den pengen på vagen, så det var verkligen tidigt för oss med. Men som sagt, i värsta fall så kan man ju bara släppa vagnen igen.

Åh, ska du gifta dig i september? Grattis! Underbart! Alla detaljer tack Skrattande 

• cotton

Lillebäcks mamma, kan man göra då att man lämnar handpenning?! (inser hur grön jag är i detta avseende). Hmm, vet ju vad jag släpar iväg fästmannen till och gör denna helg.

Ja, vi ska gifta oss den 4 september! Ett ganska litet bröllop i Åsa (liten ort utanför Kungsbacka ). Nu får jag dock tänka om med klänningen lite. Kommer ju inte vara stor då, men säkert ha lite mer bröst och kanske en liten mage.

• Lillebäcks mamma

Åh va fint! Det kommer att bli en fantastisk dag Glad Åh...vad är väl en bal på slottet...Flört
    Min sambo friade till mig (som gravid klarar jag inte av att berätta hur för jag börjar gråta bara jag tänker på det...åh, fina han!) i februari förra året. Vi började kolla på bröllop flera gånger men fick lägga ner det då jag studerade och hans företag var nystartat. Vi vet redan att vi vill gifta oss på Gunnebo Slott, men vi har ganska stora familjer så det blir ju dyrt med maten och sådär. Hur som helst så får det bli efter barnet/-n. Bröllop kan vänta tills man är 50 om så måste, barn däremot är ju tidsbegränsat. Men vi ser fram emot det väldigt Glad

Jag tycker att du ska ta dig dit och höra om de har några kvar. Som sagt, vi la 1000 kr (minsta tror jag) och då är den paxad åt oss. Det totala priset ligger på 11 000 kr, då ingår myggnät och regnskydd. Vi fick själva bestämma när vi ville hämta ut vagnen, de hade möjlighet att förvara den ända fram till födseln om vi så ville. (vi ville dock hämta ut den lite före så att vi kan drömma oss bort Tungan ute )

• cotton

Å vad mysigt Lillebäcks mamma *rörd* Och Gunnebo slott är ju makalöst vackert! Förstår att ni väljer att lägga planerna på hyllan för bebisens skulle. Hade vi inte haft ett litet bröllop inplanerat, hade vi nog också skjutit på det. 

Å tusen tack för tipset om vagnen! Ska rusa till butiken i helgen!  (och jag kommer också att vilja hämta vagnen tidigare... man vill ju verkligen drömma sig bort!   )

• Lillebäcks mamma

Förresten så tycker jag att vi ska ta och se på om vi inte kan få in en fika på schemat någon gång framöver Glad Om ni som nyligen plussat vill vänta lite tills det är mer säkert så förstår jag absolut det. Men det hade ju varit kul att få gräva ner sig i babysnack och följas åt längs vägen Glad

• cotton

Jag tycker också vi kan boka in en fika! Jösses, jag måste ha någon att prata bebis med, för mina stackars vänner som inte har barn kommer ju tröttna på mig annars (när jag väl berttar att jag är gravid då).

Har inskrivning på MVC Kungshöjd den 24 juni. Ska dock på ett första UL på Carlanderska den 23 juni så då får man ju se bebisen för första gången.

Hmm, men ska vi ta en sommarfika då? Hur ser det ut för er blivande mammor???

• Englastar

Kanske kan ta en fika i slutet av juni kanske? Jag vill absolut vara med på det också! Har en kompis som haft enorma problem att bli gravid och ska in på ivf till hösten, så hon är väl sådär pigg på att höra min/vår glädje när man träffas...

Vi hade bröllop alldels nyligen (februari), men i Thailand med närmaste familj och vänner. Absolut att rekommendera - bättre blir det inte :o)

• Lillebäcks mamma

Åh grattis till dig med fru Englastar Glad Låter underbart!

Slutet på juni funkar absolut för mig. Bra att ha lite att se fram emot så går tiden kanske fortare Tungan ute 

• cotton

Slutet av juni fungerar för mig med!!!

Har också en nära vän som har två misslyckade IVF.er bakom sig och som jag inte vågat tala om att jag är gravid för än. Och jag har många vänner som inte har barn eller ens är i de tankarna. Så skönt att snacka med andra blivande mammor!

Hm, hur ser typ tisdagen den 29 juni ut???

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?