• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar
    Liinda skrev 2010-10-11 15:40:14 följande:
    Ett tips om man orar åka lite längre är att åka tillÖverby i trollhättan. På Beginners där har dom jätte bra priser på vagnarna. :) Men det é ju om man vill åka en bit, det är ju inte närmsta vägen..
    Superbra tips, så läng från gbg är det ju ändå inte :o)
  • MHEK

Mina78: oj nu blev jag förvånad. Har dom öppnat en mvc på eriksberg...? Jag bor på eriksberg och hade ingen aning om detta. Men det var ju bra, funderar på att byta till den från barnmorskegruppen som jag går på nu. För mig skulle det vara roligt att gå på föräldrautbildningn där jag bor. Men det kanske man kan göra utan att vara inskriven där? Hur kommer det sig att du ska på föräldrautbildning där, bor du i närheten?

• J0SSAN
    Kiaa skrev 2010-10-10 22:37:47 följande:
    Har du kollat upp den här? Iofs en 2006 men kanske kan vara intressant ändå?
    www.blocket.se/goteborg/Barnvagn_Teutonia_Spi...
    Tack! Jag har sett den men vill ha en nyare. De har gjort en del ändringar på vagnen senaste åren för att göra den säkrare plus att plastdelar och sånt åldras så jag hade tänkt mig en från tidigast 2008 - börjar inse att jag kanske är lite för kräsen för blocket Drömmer

Jag har också tänkt köpa med separat liggdel - mest för att jag tycker det är snyggare men det är också det jag blivit rekomenderad i butikerna. Den är rymligare så man får plats bättre med täcken på vintern och den blir svalare på sommaren. Sedan hoppas jag kunna använda den så länge som möjligt, väldigt bra att kunna natta barnet med en promenad om det är gnälligt...
  • Mina 78
    MHEK skrev 2010-10-12 11:07:52 följande:
    Mina78: oj nu blev jag förvånad. Har dom öppnat en mvc på eriksberg...? Jag bor på eriksberg och hade ingen aning om detta. Men det var ju bra, funderar på att byta till den från barnmorskegruppen som jag går på nu. För mig skulle det vara roligt att gå på föräldrautbildningn där jag bor. Men det kanske man kan göra utan att vara inskriven där? Hur kommer det sig att du ska på föräldrautbildning där, bor du i närheten?
    Ja,  på Sjöporten 4 precis vi Café Villan. Hälften av barnmorskorna på Brämaregården har flyttat dit, det är helt nytt, invigdes typ förra veckan så vi har inte hunnit besöka det ännu. Vi ska dit på torsdag och träffa barnmorskan och sen börjar försäldragruppen nästa vecka. Jag vet inte om man kan gå på föräldragrupp där utan att vara inskriven, men du kan ju alltid ringa och fråga, Barnmorskegruppen har väl inga föräldragrupper?  Träffarna börjar i alla fall när man är i vecka 32-34. Du har ett tag kvar va?  Vi bor vid Danaplatsen ovanför Eriksberg så därför går vi där. Var bor du?

• MHEK

Nej det stämmer nog Mina 78 att Barnmorskegruppen inte har några föräldragrupper. Nu har jag googlat lite på det och väntar på telefonsamtal från Eriksbergs mvc. Har bestämt mig för att byta dit, hoppas det inte blir några problem. Vad trevligt att ni bor vid Danaplatsen. Det är ju jätte praktiskt att gå där man bor. Vi bor vid hållplatsen Nordviksgatan mellan Eriksberg centrum och Sannegårdshamnen. Ja precis jag har ett tag kvar, är i v 20 nu. Vad bra att du skrev om detta i forumet annars hade jag nog aldrig fått reda på att de öppnat en ny mvc. Tycker att de inte har marknadsfört sig särskilt mycket men jag kan ju ha missat det också....

• J0SSAN

Jag går på barnmorskegruppen och då får man gå gratis på 3 infomöten som hålls på Östra. Där skall de berätta om förlossningen, smärtstillande medel mm - är detta samma som föräldrautbildnignen tror ni? Eller missar man nåt...

• tertsnoM

Hejhej!!

Letar efter en mindre grupp för folk som bor i göteborg och har BF under våren -11?? Finns de?
    Hinner aldrig med och man får ingen kontakt i dessa stor tycker jag =/

• MorMaria81

Jag tänkte på fikan vi pratade om på torsdag. Är det någon som vill hänga på?

Kanske vi ska ta något fik i centrum? Annars är ju Condecco på Linne också ok.

Jag gör i alla fall en fika lista så ser vi.. Glad

MorMaria 81

• MorMaria81
    Knittgirl84: Ska vi skippa fikan då kanske? Känns inte som att det är så bra uppslutning i tråden.
    Folk kanske har fullt upp så här när hösten dragit igång.
    Vi kan ju prova ett nytt datum vid ett senare tillfälle.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?