J0SSAN skrev 2010-10-10 17:30:15 följande:
Hur mår ni annars?
Jag mår prima förutom lite ont i axeln (antagligen för att jag måste sova på sidan) funderar på om foglossning kan påverka andra leder än bäckenet...
Skönt att de flesta verkar må helt okej ändå trots diverse krämpor som kan uppstå. Det gör jag också. Är i vecka 31 (30+5) och börjar känna mig aningen klumpig. Magen har vuxit så pass mycket att den är i vägen då och då i vardagssysslorna. Om jag rör på mig snabbt eller mycket säger kroppen genast ifrån, genom att magen blir helspänd samt att ryggslutet ömmar på kvällen. Men i det stora hela mår jag jättebra, är förvånansvärt pigg och kry och mina värden blir tydligen bara bättre och bättre :)
MHEK skrev 2010-10-10 18:25:17 följande:
Vi beställde vagn igår, en teutonia fun blev det. Behöver dock inte hämta den förrän några veckor innan bf vilket är bra.
För oss blev det också en Teutonia Fun. Vi köpte vår begagnad, både sittdelen och liggdelen, så den står här hemma och bara väntar. Ska hotta upp den med nya hjul bara så blir den som ny!
Hur gjorde ni, köpte ni separat liggdel eller med mjuk- eller hårdlift?
Jätten gluff gluff skrev 2010-10-10 18:06:07 följande:
Idag har vi varit & handlat grejer till spjälsängen, madrass, lakan & skydd & såna grejer. Tittade lite på babyskydd också. & så har vi tittat på en systemkamera, för det vill jag verkligen ha & så vill jag att vi köper en NU så att man hinner lära sig lite om hur man använder den innan Knodden kommer!
Vi har också haft ett fixar-ryck den gångna veckan och har nu köpt det mesta som behövs i bebisväg. En del möbler har vi också ställt i ordning, mest för att jag är lite stressad över att mannen åker till Kanada och jobbar igen och vill slippa tänka på det under tiden. Upptvättandet av kläder, textilier mm har jag dock kvar.
Vi har också bestämt oss för att köpa systemkamera. Hur går era tankar kring märke och modell? För oss ser det ut att bli en Canon EOS 550D. Jag har inte själv satt mig in i det tekniska kring den, men mannen har gallrat ut den bland dem vi valde mellan. Bara bilderna blir bra och man lär sig hur den funkar innan så är jag nöjd :)
Hoppas ni haft en trevlig helg och att ni får en fin vecka!