• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • J0SSAN

Jo jag borde väl säga ifrån, fast det är ju inte samma person som säger det om om igen utan nya hela tiden så det blir ju lite jobbigt att behöva ta den diskussionen varje gång...
    sedan är det ju alltid så lätt att komma på den rätta svarsrepliken en kvart för sent Flört

• J0SSAN

Jag var lite nyfiken på hur det hade gått för Djurgårdsrutan och Cornelia som föddes i grekland och det verkar hoppfullt, de är i Sverige nu (dock fortfarande på sjukhus) och Cornelia väger drygt 1,5 kilo.

Jag tänker fortfarande ofta på Cotton och saknar henne här i tråden...men hon verkar ändå ha tagit det väldigt bra och gav ett väldigt starkt intryck när jag mailade lite med henne. Hon har börjat jobba igen och de skall börja försöka bli gravida igen så snart kroppen återhämtat sig. Hennes Cornelia var ju för övrigt en Cornelius...

Hur mår ni annars?
    Jag mår prima förutom lite ont i axeln (antagligen för att jag måste sova på sidan) funderar på om foglossning kan påverka andra leder än bäckenet...

• Jätten gluff gluff

Vad skönt med lite lägesrapport Jossan! Har också undrat hur det är med dem.

Jodå tack, det är bra med mig, veckorna rullar på & jag blir större så att säga... Har lite ont i ryggen, men ingen fara, halsbrännan har inte blivit värre & jag har börjat vänja mig vid klumpigheten.

Idag har vi varit & handlat grejer till spjälsängen, madrass, lakan & skydd & såna grejer. Tittade lite på babyskydd också. & så har vi tittat på en systemkamera, för det vill jag verkligen ha & så vill jag att vi köper en NU så att man hinner lära sig lite om hur man använder den innan Knodden kommer!

• MHEK

Ja det var skönt med lägesrapport. Även jag har tänkt på Cotton och Djurgårdsrutan trots att jag aldrig träffat dem. Vad roligt att lilla Cornelia är hemma i Sverige igen. Jag mår bra, nästan inga krämpor alls för tillfället så det känns skönt. Vi beställde vagn igår, en teutonia fun blev det. Behöver dock inte hämta den förrän några veckor innan bf vilket är bra. Hoppas alla mår bra och att ni har haft en bra helg.  

• knittgirl84

Tjoho! jag och sambon funderar på att bröja kolla på vagn. Har ni några tips på bra barnvagnsbutiker i stan. Jag tycker att det verkar vara en djungel...

• snöflinga04

Vi köpte våran vagn på Barnens Hus på 421 i Högsbo. De var jättekunniga, trevliga och hjälpsamma!

• Heini
    J0SSAN skrev 2010-10-10 17:30:15 följande:
    Hur mår ni annars?
    Jag mår prima förutom lite ont i axeln (antagligen för att jag måste sova på sidan) funderar på om foglossning kan påverka andra leder än bäckenet...
    Skönt att de flesta verkar må helt okej ändå trots diverse krämpor som kan uppstå. Det gör jag också. Är i vecka 31 (30+5) och börjar känna mig aningen klumpig. Magen har vuxit så pass mycket att den är i vägen då och då i vardagssysslorna. Om jag rör på mig snabbt eller mycket säger kroppen genast ifrån, genom att magen blir helspänd samt att ryggslutet ömmar på kvällen. Men i det stora hela mår jag jättebra, är förvånansvärt pigg och kry och mina värden blir tydligen bara bättre och bättre :)
    MHEK skrev 2010-10-10 18:25:17 följande:
    Vi beställde vagn igår, en teutonia fun blev det. Behöver dock inte hämta den förrän några veckor innan bf vilket är bra.
    För oss blev det också en Teutonia Fun. Vi köpte vår begagnad, både sittdelen och liggdelen, så den står här hemma och bara väntar. Ska hotta upp den med nya hjul bara så blir den som ny!

Hur gjorde ni, köpte ni separat liggdel eller med mjuk- eller hårdlift?
    Jätten gluff gluff skrev 2010-10-10 18:06:07 följande:
    Idag har vi varit & handlat grejer till spjälsängen, madrass, lakan & skydd & såna grejer. Tittade lite på babyskydd också. & så har vi tittat på en systemkamera, för det vill jag verkligen ha & så vill jag att vi köper en NU så att man hinner lära sig lite om hur man använder den innan Knodden kommer!
    Vi har också haft ett fixar-ryck den gångna veckan och har nu köpt det mesta som behövs i bebisväg. En del möbler har vi också ställt i ordning, mest för att jag är lite stressad över att mannen åker till Kanada och jobbar igen och vill slippa tänka på det under tiden. Upptvättandet av kläder, textilier mm har jag dock kvar.

Vi har också bestämt oss för att köpa systemkamera. Hur går era tankar kring märke och modell? För oss ser det ut att bli en Canon EOS 550D. Jag har inte själv satt mig in i det tekniska kring den, men mannen har gallrat ut den bland dem vi valde mellan. Bara bilderna blir bra och man lär sig hur den funkar innan så är jag nöjd :)

Hoppas ni haft en trevlig helg och att ni får en fin vecka!
  • knittgirl84
    snöflinga04 skrev 2010-10-10 18:55:28 följande:
    Vi köpte våran vagn på Barnens Hus på 421 i Högsbo. De var jättekunniga, trevliga och hjälpsamma!
    Det låter ju kalasbra! Får se om vi drar dit i veckan eller så .
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-10-10 18:06:07 följande:
    Vad skönt med lite lägesrapport Jossan! Har också undrat hur det är med dem.

Jodå tack, det är bra med mig, veckorna rullar på & jag blir större så att säga... Har lite ont i ryggen, men ingen fara, halsbrännan har inte blivit värre & jag har börjat vänja mig vid klumpigheten.

Å jag vill också handla!! Vår unge lär väl titta ut innan vi köper nåt. Haha.
  • Jätten gluff gluff
    Heini skrev 2010-10-10 19:22:33 följande:
    Vi har också bestämt oss för att köpa systemkamera. Hur går era tankar kring märke och modell? För oss ser det ut att bli en Canon EOS 550D. Jag har inte själv satt mig in i det tekniska kring den, men mannen har gallrat ut den bland dem vi valde mellan. Bara bilderna blir bra och man lär sig hur den funkar innan så är jag nöjd :)
    Vi har sållat bort modeller & kommit fram till att det blir antingen en Canon EOS 500D eller en Nikon 3010. Jag tror att de är rätt så likvärdiga, men Nikon-modellen skulle tydligen vara liiite lättare att sätta sig in i om man inte kan nåt innan. Men jag tror vi kör på en Canon trots allt.
    Bjornis skrev 2010-10-10 20:24:50 följande:
    Å jag vill också handla!! Vår unge lär väl titta ut innan vi köper nåt. Haha.
    Sätt igång & shoppa då!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?