• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Asch då, jag kan alla kvällar utom onsdag

• J0SSAN

Hejsan, ja det har verkligen stått stilla här senaste veckan...

Vill bara beklaga mig lite.... Jag är i vecka 23 nu och har sedan v 18 har magen vuxit så det knakat. Men jag tycker den är jättefin!  
    Det som stör mig är dock att jag varje dag får höra från olika kollegor hur stor jag har blivit, att jag har mycket större mage än deras vän som snart skall föda, är det verkligen bara en osv osv

Så här skulle de ju aldrig hålla på med en som var överviktig så varför tycker folk att det är ok att säga sånt till en gravid? Hade det varit någon enstaka gång så hade jag inte brytt mig men när man får höra det 3 gånger per dag så sätter det ju sig i skallen. Jag vill ju njuta av mina fina mage!

• snöflinga04
    J0SSAN skrev 2010-10-08 19:34:14 följande:

Hejsan, ja det har verkligen stått stilla här senaste veckan...

Vill bara beklaga mig lite.... Jag är i vecka 23 nu och har sedan v 18 har magen vuxit så det knakat. Men jag tycker den är jättefin!  
    Det som stör mig är dock att jag varje dag får höra från olika kollegor hur stor jag har blivit, att jag har mycket större mage än deras vän som snart skall föda, är det verkligen bara en osv osv

Så här skulle de ju aldrig hålla på med en som var överviktig så varför tycker folk att det är ok att säga sånt till en gravid? Hade det varit någon enstaka gång så hade jag inte brytt mig men när man får höra det 3 gånger per dag så sätter det ju sig i skallen. Jag vill ju njuta av mina fina mage!

Jag tycker att du ska berätta hur du känner. De menar säkert inget illa, säg att du mår dåligt av att de säger som de gör. Folk verkar tro att man är allmän egendom, att det är okej att inkräkta på den gravidas personliga plan. Både fysiskt och åsykiskt.
  • MorMaria81

Vi kan ta en annan kväll, torsdag kanske då istället? =)
    Det passar mig också =)
    Jossan: Jag tycker också att du kan säga ifrån för det verkar ju jätte jobbigt att de kommenterar hela tiden.
    Som du säger, någon gång ibland, men 3 gånger per dag känns ju tjatigt. Säg du till, de förstår säkert!

• Mina 78

Torsdag fungerar bra :)

Jossan: Jag känner igen mig i det du beskrivre. jag är ganska liten så jag får inte höra att magen är stor så ofta, men däremot kan folk kläcka ur sig mängder med kommentarer om att man vaggar, eller är framtung etc. Som snöflinga skriver är det som att man är allmän egendom bara för att man är gravid. Dessutom är man på nåt sätt reducerad till just gravid, så folk kommenterar hej vilt och mest hela tiden.  

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?