Mina 78 skrev 2010-10-11 10:43:15 följande:
Jag är inte helt säker på vad skillnaden mellan en liggdel och hårdlift är... jag trodde det var samma sak, men till olika vagnar.... men det är alltså olika
Hihi, det är sannerligen snårig djungel det här med barnvagnar. Jag har ingen aning om hur stor skillnaden är i praktiken (storlek osv) mellan hårdlift och liggdel men ja, det är olika saker. En hårdlift lägger du in i sittdelen (på precis samma sätt som du gör med mjukliften) medan den separata liggdelen kräver att du tar bort sittdelen helt. Liggdelen används alltså helt separat. Som jag förstått i denna barnvagnsdjungel är det det som är skillnaden mellan kombi- och duovagn. Rätta mig gärna om jag har fel :)
Vi började vår föräldrautbildning på MVC i torsdags och sedan dess har jag faktiskt börjat tänka på det här med förlossningen. Med skräckblandad förtjusning har jag insett att förlossningen faktiskt närmar sig hela tiden, två månader kvar till BF men ändå. Så nu har jag lånat två böcker från bibblan som jag tänkte försöka läsa in mig i så jag förstår förloppet lite bättre.
Apropå barnvagnsbutiker är det många i min bekantskapskrets som rekommenderar den i Mölndal som heter något i stil med Mölndals barn och baby (?). Jag däremot tycker att de verkar ha usel service. Vi var där i måndags förra veckan för att fråga om reservdelar till vår begagnade vagn. Teutonias kundtjänst hade stängt för dagen så expediten lovade ringa dem nästa dag och sedan höra av sig till oss direkt. En vecka har nu gått men än har vi inget hört. Det blir nog att beställa delarna någon annanstans.