• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Heini

Det här är uppenbarligen kärlekens år... aldrig någonsin har jag varit med om att så många runtikring gifter sig under ett och samma år :) Och får barn dessutom. Härligt!

Tarda: Jag var av ren nyfikenhet in och kikade på dina bilder från er stora dag. Jättefina, ni riktigt strålar! :)

Jag har varit hos barnmorskan idag igen. Magen växer tydligen precis som den ska, bebins hjärta pickade på och lät fint och än en gång hade mina värden förbättrats. Inte undra på att jag mår bra och känner mig så pigg!

Idag är jag extra glad och pigg för att min älskade äntligen kommer hem från Kanada, där han varit och jobbat de senaste fyra veckorna. En hel vecka får jag njuta av honom hemma innan han åker tillbaka för att jobba där ytterligare 3-4 veckor: Men sedan är det stopp, då är jag i vecka 35/36 så då får hans chef minsann hitta någon annan att skicka dit om det fortfarande behövs :)

Hoppas ni får en skön helg! Kram på er!

• MHEK
    Tarda skrev 2010-09-30 23:13:43 följande:
    Det var i lördags och allt gick super. Om jag vetat hur kul det är att gifta sig hade jag gjort det för länge sedan
    Ligger några bilder i mitt galleri, har inte fått de från fotografen än såklart så det är sisådär med kvaliteten.
    Visst är det roligt att gifta sig och vad kul att det blev lyckat. Jag hade gärna gjort om det, fast med samma person såklart Glad Jättefina bilder du har lagt ut! Det är så kul att titta på bröllopsbilder.

Vad skönt Heini att din käraste kommer hem. Hoppas ni får en underbar helg tillsammans. Min är borta över helgen och det känns ganska tungt bara det. Måste vara svårt att vara ifrån varandra så länge...
  • J0SSAN

Tarda - jättefina bilder! Ja visst e det kul att gifta sig, man kanske kan ordna en bröllopsfest till när man varit gifta i 10 år eller så....e ju synd att man bara skall få göra det en gång menar jag Glad

Heini - går du på vattengympa på Åbybadet?

• Heini
    J0SSAN skrev 2010-10-01 21:18:44 följande:
    Heini - går du på vattengympa på Åbybadet?
    Nix, jag går på Magplasket på Högsbo sjukhus.
  • Mina 78

Måste bara få rekommendera värmedyna och vetekudde till er som har problem med onda ryggar. Jag har införskaffat både vetekudde och elektrisk värmedyna och det har hjälpt otroligt mycket. Om jag vaknar på natten av att jag har ont kan jag bara sätta på värmedynan en stund så går det över. 

• muminbebis
    Mina 78 skrev 2010-10-04 15:57:09 följande:
    Måste bara få rekommendera värmedyna och vetekudde till er som har problem med onda ryggar. Jag har införskaffat både vetekudde och elektrisk värmedyna och det har hjälpt otroligt mycket. Om jag vaknar på natten av att jag har ont kan jag bara sätta på värmedynan en stund så går det över. 
    Tack för tipset:) Var köper man värmedynor?
  • Mina 78

Jag köpte min på Claes Ohlsson för 149 :- 

• muminbebis
    Mina 78 skrev 2010-10-05 20:15:29 följande:
    Jag köpte min på Claes Ohlsson för 149 :- 
    Tack då ska jag kolla där:)
  • Mina 78

Har tråden somnat? Hur blev det med nytt datum för fika? bestämdes det nåt?

• snöflinga04

Jag tror inte att det finns något nytt datum för fika bestämt. Någon som har nått förslag?

Idag är jag i v. 40+3, men jag tror att de får tvinga ut honom om två teckor. Så jag är gärna med på en ny fika, inom två veckor då =)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?