MorMaria81 skrev 2011-01-17 21:12:11 följande:
Grattis Lycklig 2010! Bra jobbat, vilken sötnos!
Jag funderar också på om Ronja inte blir nöjd för mellan 21-02 är hon väldigt skrikig och vill bara amma hela tiden men när hon väl ammar så suger hon en liten stund och sen somnar hon eller börjar vifta med armar och ben. Vet inte om har ont i magen och inte vet om det är hunger eller knip. Har hört att de kan förväxla det. Men hur vet man om man har nog och hur mycket man får ut? Kan man pumpa ur och se hur mycket det kommer eller hur fungerar det hela?
Jag träffas gärna på en fika på måndag om natten har varit ok och om allt känns ok.
Ibland blir det lite kaos och då orkar jag inte ta mig ut riktigt..
Ja, ang måndag så får det ju bli om natten varit OK.
Just den där kvällsoroligheten verkar va sjukt vanlig. Sixten gör ju samma. Här varierar det lite i tid men nån gång från kl 18 och fram till 24 brukar han ha en längre vakenperiod (kanske 4-5 timmar) då han bara småslumrar ibland (speciellt när han ammas) och sen vaknar han till och spritter liksom och bara stirrar eller skriker till och vill amma. Då har vi gett nappen men det är inte heller bra för då håller han sig själv vaken av sugandet. Haha.
Ang att pumpa och se hur mkt det kommer så funkar inte det alls för mig. Pumpar jag på ett fullt bröst så kommer det kanske 20-30 ml. Och idag ammade jag 40 gram (antar också ml) från ett "slappt" bröst. Pumpen är så sjukt mkt mindre effektiv än ungen! Bättre att amma och sen väga. På vårt bvc står en våg i amningsrummet. Det blev liksom en mysig utflykt också. Egentligen var det nog mest för min "känsla" av hur mkt han får i sig för som bm sa till oss när vi sa att 70 gram/ml kanske inte räcker per måltid och hon sa att han äter antagligen olika mkt olika ggr så eg säger det inget men det sa iaf mig att även om jag tror att han kanske inte får i sig så mkt så kommer det en del!

Och du, går hon upp bra i vikt så är det lugnt! Sixten var ju lite trög med viktuppgången till sist ("bara" 150 gram på 1,5 v) så därför har jag nojat.