Jätten gluff gluff skrev 2011-01-23 19:34:44 följande:
Du & jag Bjornis! Min sambo börjar också jobba imorrn... Fast han har bara varit hemma i två veckor till skillnad från din gubbe!
Jag har iofs tjuvtestat några dagar eftersom sambon varit tvungen att jobba tre halvdagar... Det gick helt ok, men visst är man mer låst, kan inte få en stund framför datorn, det är svårare att ta en dusch osv...
Jag känner mig dålig för att jag inte kokar allting stup i kvarten, men man orkar ju inte!!! Herregud jag pumpar ju HELA tiden nu medans jag försöker få mina bröst att läka...
Ersättning förresten. Vad ska man köpa OM man ska köpa? Var finns det? Vad kostar det? Jag har INGEN aning... men jag undrar hur länge jag står ut att amma....
Jag delammar (eller snarare pumpar - amning blir det bara ett par gånger om dagen och aldrig så Cornelia blir mätt tyvärr) så vi har kört med ersättning också redan från början. Först använde vi Babysemp eftersom det var det dom gav henne på BB. Men tyvärr blev våran älskling förstoppad av det, och vi hade en jättejobbig första vecka pga detta innan läkarna fick bukt med det. Sen dess har vi använt NAN1, och tillsammans med det jag får ut av bröstmjölk så har det funkat för oss. Men efter vad jag har hört så är det ena egentligen inte bättre än det andra, det är mer att vissa barn klarar det ena bättre än det andra (fast läser man runt på forumet rekommederar de allra flesta NAN1 framför Babysemp).
Så länge du fortsätter delamma/pumpa också så tror jag inte det är några större problem.
Vi betalade runt 55 kr för ett paket NAN1. Köpte det på Coop Forum. Har för mig att ett paket blandas till 3,8 liter ersättning (och ersättning fyller mer än bröstmjölk har de sagt till mig).
Hur mycket får du ut när du pumpar förresten? Hur ofta pumpar du? Jag pumpar var 3-4 timme, men får inte upp mängden - den ligger stadigt på 50-30 ml per pumpning vilket inte räcker på långa vägar *suck*