• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Det blir också 30-50 ml per gång, totalt, på bägge brösten alltså... anar att det inte är lika mycket som skruttan får ut när hon ammas, så jag hoppas på att kunna amma igen, när bröstvårtorna läkt lite till. men det är ju ingen garanti att det inte blir sår igen....  Jag pumpar varannan timme ungefär. & så samlar jag upp en stund innan, med såna där skålformade grejer, det ena bröstet droppar massor, så det häller jag också i flaskan.

jag är så rädd att hon ska ha gått ner till nästa besök hos bvc, men jag måste ju läka, det går inte annars.

• Bjornis
    Lycklig: Jag kokar en gång om dagen. Gör ett uppkok på pumpgrejer, amningsnappar, napp osv. 

Vi körde också NAN1 när vi gav ersättning. Sitter här och tittar på min man och min son och sonen ser lite hungrig ut och jag har ammat massor ikväll och precis gett 40 ml urpumpad bröstmjölk (allt jag hade) men han ser fortf hungrig ut. FAN. Vi har en förp NAN1 i skåpet men tyckte sixtens mage inte funkade så bra. Men Babysemp verkade sämre för det var det första vi testade. Så tror på NAN. Finns ju NAN1 H.A. som ska va extra snäll mot magen men det finns bara i sån man blandar som jag fattar. Jag tycker det är så praktiskt med de små tetrorna men det blir ju svindyrt i längden iofs. Jaja...

BTW, jag får ut ungefär som ni. Brukar inte pumpa ut så mkt dock men får ut typ 20 ml på ett par minuter. Men det gör ont att pumpa tycker jag så jag pumpar bara när brösten är sprängfulla (på natten). 

Jaja, håll tummarna för att ungen däckar innan han fattar att han är jättehungrig!  
  • J0SSAN

Hejsan, idag har vi haft hembesök från Trygghansa. Jag hade ju gravidförsäkring via dem och förra veckan ringde de och frågade om de fick komma och berätta om barnförsäkringen. Jag hade ju redan bestämt mig för att teckna den när jag valde gravidförsäkringen så det lät ju bra att de kunda komma och förklara alla delarna lite närmare.
    En rätt bra grej var att de tipsade om att eftersom Hedvig är född förtidigt så kunde vi få ersättning för tiden på sjukhus. Vi låg ju på BB i 5 dagar men var inskrivna fram till vi gjorde återbesöket så det blev 9 dagar gånger 200kr Allt har ju gått jättebra med Hedvig så jag hade inte haft en tanke på att kontakta dem om de inte tipsat mig...

• Kiaa
    Tack för trevlig fika idag!

MorMaria81: Vad är det för märke på din bärsjal? Det finns ju en del olika på t.ex. tradera, men vill gärna ha en som jag kan knyta på det sätte du hade gjort.
  • MorMaria81

Tack för fikan! Mycket trevligt!
    Kia: min bärsjal heter mysak, har inte så jätte stor koll men den är nog elastisk och runt 6-7 m.

• Bjornis
    Kiaa skrev 2011-01-24 18:08:16 följande:
    Tack för trevlig fika idag!

MorMaria81: Vad är det för märke på din bärsjal? Det finns ju en del olika på t.ex. tradera, men vill gärna ha en som jag kan knyta på det sätte du hade gjort.
    Mormaria: HUR hade du knutit den undrar jag då? Vi har fått låna en tricot slen och jag kan bara knyta i vagga än så länge och Sixten gillar inte att ligga i vagga... Hehe.
  • MorMaria81

Ja hur ska jag förklara.. Jag sökte på youtube och där är det en tjej som visar hur man knyter. Hon har mörkt hår, typ page och mjukis byxor tror jag... :) tror det är första videon.. Ronja trivs inte alls liggande heller men hon trivs super så som det är på videon. Hoppas du hittar den, annars kan jag kolla på datorn var jag såg det.. Lycka till! :)

• Bjornis
    MorMaria81 skrev 2011-01-24 19:20:48 följande:
    Ja hur ska jag förklara.. Jag sökte på youtube och där är det en tjej som visar hur man knyter. Hon har mörkt hår, typ page och mjukis byxor tror jag... :) tror det är första videon.. Ronja trivs inte alls liggande heller men hon trivs super så som det är på videon. Hoppas du hittar den, annars kan jag kolla på datorn var jag såg det.. Lycka till! :)
    Denna?

">

Denna såg iaf bra ut?
    Är dock lite orolig att min unge får sitta så bredbent för att man är ltie tjock! Hehe.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?