• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Ja, jag mådde ju bra fram tills vecka 12, sen dess har jag mått illa och varit snurrig i bollen och haft svimningsattacker. Så jag vet vad du menar Englastar. Hoppas att det snart lugnar ner sig igen.

Jag har trott hela tiden att det är en kille i min mage, men samtidigt som bebisen började producera eget hormon (v.12) så började jag må dåligt, min hy har inte alls blivit bättre som det sägs men däremot sägs det ju att döttrar stjäl sin mors skönhet Tungan ute Tycker att min gravidmage börjar ta mer och mer form som en "tjejmage" med. 
    Men men, vi får väl se (om fyra veckor...wiiiee spännande!). 

Vilken vecka är du i 2B mamma?  

• Soffi83

Oj oj, här har det hänt mycket sedan morgonen...

Fialisan skrev 2010-07-02 11:50:48 följande:
    Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D
    Jag jobbar 2 veckor till innan jag tar semester så är inte helt omöjlig för en fika någon kväll.
    Grattis till UL också, aldrig roligt att bli flyttad men bebisen kommer ändå när den känner för det :)
  • Lillebäcks mamma

Hihi ååh va underbart att höra att du shoppat till din lilla knodd idag Cotton
    Om jag går upp tidigt, alltså ställer klockan, så är illamåendet så illa att det är snabba snabba ryck som gäller. Får jag inte fixat med frukosten tillräckligt fort så försvinner färgen i ansiktet, händerna bara skakar, illamåendet gör mig stissig och lamslagen och huvudet börjar pulsera. Så jag är väldigt glad att jag har möjlighet att sova ut just nu faktiskt.
    Kissar och dricker gör jag med en massa! Ironiskt nog är jag alltid som törstigast på kvällen och då vill jag inte dricka, för jag hatar egentligen att behöva vakna på natten av kissenödighet. Men man vänjer sig faktiskt med det där med Tungan ute 
    Min bebis har samtliga ul varit i nedre storleksskalan. Hm...kanske är det en tjej trots alls? Spännande är det i vart fall!

Englastar: Förutom att brösten inte gör lika ont längre så har jag nog nästan mer gravidsymptom nu än jag hade i början av graviditeten. Men man vänjer sig också, svårt att minnas nu riktigt hur det egentligen var i början där (och ändå var det ju inte såå längesen). 

Just nu är jag lite förkyld, vilket inte är någon höjdare direkt. Var tät i näsan redan innan, troligtvis av graviditeten och så nu detta (har pollenallergi med, men jag gissar att pollenhalterna gått ner lite nu).

• cotton

Lillebäcksmamma, jag är också som törstigast ju längre dagen och kvällen lider... konstigt det där.
    Jag har fått väldigt ont i halsen, känner mig smått febrig och smådassig idag. Inte roligt att bli sjuk vid kanonväder och inför en helg. Så jag tänker försöka strunta i min hosta och halsont och ha kul. Jag får väl vara lite sjuk i nästa vecka då...

Någon som vet om man kan äta Strepsils när man är gravid förresten?

Kajsa30, alltid kul att få kläder av nära och kära, men man måste få köpa kläder själv emellan också. Det är ju SÅ mysigt och roligt! 

• 2B Mom
    Englastar - Vi har nästan samma periodGlad. Jo, men om man inte äter så mår man ännu värre, det är det som är konstigt. Jag har köpt naturlig Kex (tål inte smak än det naturliga) som ex: TUP och Gbg kex. Åkte till kungälvs fabrik och köpte billigt kex hur mycket du vill.
    Lillebäcks mamma - Jag är i vecka 10, på tisdag börjar v.11.
    cotton - vi får skylla på hormonernaFlört Ta inte åt dig, vi är olika och reagerar olika helt enkelt.

Jaha, ni har redan börjat shoppa, jag har inte vågat så mycket, men i helgen så köpte jag nappflaskor. Det blir lite kläder framöver, det är så kul att köpa till "SIN" bebis och inte andra bebisar.
  • cotton

2B mamma, visst är det kul och nästan magiskt att köpa till SIN bebis. Pikén  och de röda mysbyxorna är det första jag köpt till MIN bebis. Får se när jag vågar mig ut på nästa shoppingtur. Kanske efter vecka 12... Räknar ner tiden...

• Lillebäcks mamma
    Cotton: Nej, va jobbigt att bli sjuk! Jag har som tur var hittills sluppit allt annat än snuvan. Hoppas att du snart mår bättre! 
    Fråga på apoteket, de brukar vara jättehjälpsamma (gissar att det är ganska många gravida som frågar dom saker stup i kvarten Tungan ute)

Jag har faktiskt inte köpt någonting alls ännu (förutom beställt vagnen), i och med att vi ska ta reda på vad det är så känns det ganska lätt att vänta fyra veckor till nu med att köpa. Även om det är svårt att låta bli när man väl står där.
    Vi åkte faktiskt en sväng till Storken i Linné idag och drömde oss bort. De har bra utbud där tycker jag, så i december åker vi dit och hämtar hem rubbet. Förhoppningsvis kan man få lite mängdrabatt då, för det lär ju bli en del... Flört 
  • Kajsa30
    2B mamma skrev 2010-07-02 15:33:21 följande:
    Englastar - Vi har nästan samma periodGlad. Jo, men om man inte äter så mår man ännu värre, det är det som är konstigt. Jag har köpt naturlig Kex (tål inte smak än det naturliga) som ex: TUP och Gbg kex. Åkte till kungälvs fabrik och köpte billigt kex hur mycket du vill.
    Lillebäcks mamma - Jag är i vecka 10, på tisdag börjar v.11.
    cotton - vi får skylla på hormonernaFlört Ta inte åt dig, vi är olika och reagerar olika helt enkelt.

Jaha, ni har redan börjat shoppa, jag har inte vågat så mycket, men i helgen så köpte jag nappflaskor. Det blir lite kläder framöver, det är så kul att köpa till "SIN" bebis och inte andra bebisar.
    Kex från Göteborgs, ljuv musik i mina öron ;). Jag jobbar där så jag har lovat fixa kex till våra träffar, kanske inte så länge vi sitter på café men om vi är hemma hos någon. Några favoriter som funkar särskilt bra tycker du? Har läst i mammatidningar att de rekommenderar Mariekex bl a.
  • Kajsa30

Cotton: Jag brukar google på medicinnamnet + gravid så brukar man få fram bra fakta. Bafucin var iaf ingen fara att äta så det lär ju inte Strepsils heller vara, men det är nog bra att kolla för säkerhets skull.

Lillebäcks mamma: Så Storken är bra alltså. Är det bra priser också?

Jag har varit och lyssnat på rörelser och hjärtat nu och är återigen nöjd och glad och lättad. Allt såg/lät bra och den rörde på sig som sjutton där inne =). Har även anmält mig till Föräldrautbildning men det fanns inte förrän 4 veckor innan jag ska föda och dessutom kl 10-12 vardagar. Jobbar inte folk?? Vet ni nåt annat bra ställe som har föräldrarutbildning på kvällstid som är fritt fram att anmäla sig till? Tänkte också anmäla mig till Magplasket i höst, härligt!! Man känner sig alltid lika lugn och trygg när man har varit hos barnmorskan. Jag måste dessutom ha världens trevligaste och gulligaste.

• Lillebäcks mamma
    Kajsa30: Ja, deras utbud passar oss i smaken i alla fall. Nästan alla saker vi kollat på finns där (kanske för att det är bland det dyraste på marknaden? Hm...inget vi strävar efter men plötsligt vart det mycket så). Jag tror inte att de är så dyra, men de har mycket av det dyraste på marknaden. Men än så länge har vi ju inte köpt något så jag har inte jämfört priser och sådär ännu.

Min absoluta favorit från Göteborgs Kex, som tyvärr slutat säljas överallt där jag letar efter om är de där fullkornsblåbärskexen. Mina kompisar tycker jag är galen som tycker om dom men de är ju supersmaskiga och toppen att ha i väskan som extramellanmål.

Konstiga tider för föräldrautbildning måste jag ju hålla med om! Det är väl på eftermiddagen/kvällen man har tid med sånt där (om ens då).
    Jag har för mig att jag läste att Mama Mia hade en del olika utbildningar och kurser, vet inte om de kostar något dock.

Och ja just det ja, skönt att allt var bra Glad Vilken lättnad! Och va underbart att få höra bebisens hjärta slå. Det längtar jag efter!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?