• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-02 18:11:01 följande:
    Kajsa30: Ja, deras utbud passar oss i smaken i alla fall. Nästan alla saker vi kollat på finns där (kanske för att det är bland det dyraste på marknaden? Hm...inget vi strävar efter men plötsligt vart det mycket så). Jag tror inte att de är så dyra, men de har mycket av det dyraste på marknaden. Men än så länge har vi ju inte köpt något så jag har inte jämfört priser och sådär ännu.

Min absoluta favorit från Göteborgs Kex, som tyvärr slutat säljas överallt där jag letar efter om är de där fullkornsblåbärskexen. Mina kompisar tycker jag är galen som tycker om dom men de är ju supersmaskiga och toppen att ha i väskan som extramellanmål.

Konstiga tider för föräldrautbildning måste jag ju hålla med om! Det är väl på eftermiddagen/kvällen man har tid med sånt där (om ens då).
    Jag har för mig att jag läste att Mama Mia hade en del olika utbildningar och kurser, vet inte om de kostar något dock.

Och ja just det ja, skönt att allt var bra Glad Vilken lättnad! Och va underbart att få höra bebisens hjärta slå. Det längtar jag efter!
    Bixit Blåbär, en favorit är hemma också så jag har hamstrat lite =). De sålde tyvärr för dåligt, så de togs bort i april.  De säljs fortfarande i Norge så jag kanske kan ta med några.
  • Jätten gluff gluff

Jösses så ni skrivit idag! Skrattande

Bixit blåbär ja.. de minns jag, jättegoda, köpte dem ofta så länge de fanns!

Vad bra att allt såg bra ut fialisan! Några dagar hit eller dit måste det ju kunna variera, svårt att tänka mig att alla knoddar växer efter en exakt mall liksom...  Jag är gärna med på en fika innan, jag jobbar fyra veckor till innan jag har semester, så jag är inne i stan varje dag.

Åh vad mysigt att shoppa till SIN knodd Cotton! Jag höll i några små kläder igår, kände, tvekade... hängde tillbaka. Jag vet inte, men jag har nån slags spärr... Men snart får man allt börja köpa, jag är ju i vecka 15. Fast knodden var tydligen mer som 14+0 än de 14+4 jag hade räknat till...

Jag har helt missat inlägg från mia, så jag kan bara be om ursäkt... jag hinner inte läsa här på jobbet för det mesta & så kommer man hem & då har det skrivits massor & man läser allt, men några saker fastnar (de som man relaterar till) & då blir det dem man kommenterar. Sorry.

Så jobbigt att du börjat må illa englastar.... hoppas det försvinner illa kvickt igen!

Själv har jag nån slags konstig varannandagströtthet som i stort sett enda symtomet nu....

• Jätten gluff gluff

Jag läste förresten precis på text-tv att de går ut & varnar för att UL kan vara skadligt för fosterutvecklingen... Så nu fick jag såklart ågren för att vi gick.... men samtidigt var det ju bra, för de upptäckte ju myom... Nåja, jag hoppas att det inte är SÅ farligt iaf....

• Jejja82
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-02 18:52:22 följande:
    Jag läste förresten precis på text-tv att de går ut & varnar för att UL kan vara skadligt för fosterutvecklingen... Så nu fick jag såklart ågren för att vi gick.... men samtidigt var det ju bra, för de upptäckte ju myom... Nåja, jag hoppas att det inte är SÅ farligt iaf....
    Jag läste också det nyligen och genast slår ångesten till!
    Så tröttsamt med alla dessa varningar!
    Min barnmorska har iaf sagt att det är värre om jag oroar mig hela tiden än att göra ett UL extra.
    Skall bli så skönt när jag väl börjar känna bebisen, jag inbillar mig att det kommer att bli lättare då..

Snart vecka 19 så jag hoppas inte att jag måste vänta så länge till på rörelser:)
  • Fialisan
    Lillebäcks mamma: Ja det är lite tråkigt, fast ändå, som några påpekat här är ju att det viktigaste är att bebben mår bra, och det får jag ju vara tacksam för =) Okej, men  kanske kan fila ihop något , annars får jag ju vackert vänta tills den 17:e. tiden kanske går fort :P

Soffi83: tack så mycket=) nej precis, den kan ju lika gärna komma tre veckor innan eller 3 efter beräknat datum ;D Så vi får väl se. Ja det vore roligt tycker ja, men som jag sa till lillebäck där att går det inte att ordna så får jag ju hålla mig lite ;P Den som väntar på något gott :P

Englastar: nej man ska definitivt inte ropa hej, haha. Aldrig bra. Jag mådde pyton månad 2-3 med illamående, men det gick över så fort jag åt något. Men nu har det börjat komma tillbaka igen. Och denna gången håller det i sig, går inte alls över när jag äter längre. Sen så har jag gott och ojjat mig för att jag inte känner min lilla bebbe i magen, tji fick jag för det, för en vecka sen började jag känna, att lillskiten trampar sönder min blåsa, haha :D Man ska vara försiktig med vad man önskar sig :P

Cotton:  Jag brukar alltid kolla på Fass.se om det är något läkemedel jag undrar över, för där kan man se alla bipacksedlar typ, eller vad det heter. Jättebra tycker jag =)

Lycklig2010: Ja det är sant =) Okej, men vad nice =) Hur jobbar du då?
  • Fialisan

jäklar vad folk har skrivit sen i förmiddags förresten :P var en del att läsa ikapp ;D

• Jätten gluff gluff
    Jejja82 skrev 2010-07-02 20:30:25 följande:
    Jag läste också det nyligen och genast slår ångesten till!
    Så tröttsamt med alla dessa varningar!
    Min barnmorska har iaf sagt att det är värre om jag oroar mig hela tiden än att göra ett UL extra.
    Skall bli så skönt när jag väl börjar känna bebisen, jag inbillar mig att det kommer att bli lättare då..

Snart vecka 19 så jag hoppas inte att jag måste vänta så länge till på rörelser:)
    Då lyssnar vi på din BM istället tycker jag!
  • Kajsa30

Nu tycker jag att vi lämnar detta och som sagt inriktar oss på att ha trevligt i tråden. Vi kan liksom inte be mer om ursäkt än vad vi redan har gjort. Kan dock inte garantera att det inte kommer att hända igen då man inte hinner läsa alla inlägg. Angående pappatrådar så kan jag tänka mig att det är efterfrågat så bäst är väl att starta en som blivande pappor kan hoppa på. Väldigt skönt att ha folk att bolla tankar och erfarenheter med!

God natt på er alla och ha en underbar helg i solen (impad att kl är över tolv och jag fortfarande är vaken? Kan avslöjat att jag sovit mellan 20-22 i soffan =)

• Fialisan

Hoppas ni är lediga och kan njuta idag tjejer, själv så ska jag iväg och jobba nu =( Dock ganska skönt för i butiken är det svalt :P Klarar inte av denna värmen längre jag. har alltid tyckt att det är så skönt även med de extrakilon jag haft innan som gör en liiiite varmare. Men nu är det helt crazy Skrattande

• Kajsa30

Jag tänkte åka ut till Brännö för där borde det ju fläkta gott =). Ska bara klara av att ta mig dit i en varm spårvagn... Ha en härlig dag alla!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?