• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • frökenelin

Lillebäcks mamma: Jag jobbar med teater på heltid, men inte enbart som skådespelare, det är mest frilansuppdrag jag gör och jag spelar inte på de stora scenerna. Men det är underbart kul ändå! Igår repeterade vi i fem timmar och då blev jag dock väldigt trött.

Jag tycker att mina symptom börjar avta något. Brösten är inte alls lika ömma längre och jag känner mig inte lika känslig som förut. Mår lite illa på morgnarna, men det har också blivit bättre. Vet inte om det beror på att jag närmar mig v.12 (har förstått att symptomen kan avta då) eller om det är något annat (snälla, låt det inte vara så) på gång..

• MorMaria81
    Kiaa skrev 2010-07-13 10:38:21 följande:
    Fika någon?
    Det har ju pratats om ny fikaträff i mitten av augusti, men jag & några med mig tyckte det var lite för långt tid att vänta. Så jag tänkte slänga ur mig ett förslag och så får dom som har tid och lust hänga på. Vad tror vi om onsdag 21 juli? Alltså om drygt en vecka? Blir vi inte så många och vädret är ok så är ni välkomna till min stuga i Slottsskogskolonien. Annars får vi bestämma nått fik på stan, kanske samma som förra gången?
    Nån som hänger på?
    Jag hade mycket gärna träffats!! Men jag jobbar (2 veckor på och 2 veckor) av på båt och just den 21:a är jag på båten så jag kan inte.. Men följer gäna med nästa gång!!
  • MorMaria81
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-13 10:06:19 följande:
    Jag bor i Kungsbacka MorMaria, så jag går på MVC där. Du bor precis som de flesta här i tråden i Göteborg antar jag?
    Jag jag bor i Göteborg..
  • cotton

Å Lillebäcksmamma, vad magiskt... jag tror att du kommer att känna mer och mer, vecka för vecka! Underbart! Blir helt rörd när jag läser om din bebis och LÄNGTAR till dess min känner för att buffa lite. Jag har liksom Lycklig2010 också moderkaka i framvägg tydligen, MEN det ska inte innebära att vi inte kan känna bebisen tidigt, bara att det kan dröja innan vi känner de regelrätta sparkarna. (tyvärr, för sparkarna längtar man ju efter!!!!)

Frökenelin, oroa dig inte. Det är  tydligen helt normalt att symtomen avtar ju längre in i graviditeten man kommer. Kroppen vänjer sig vid hormonerna och runt vecka 12 går man in i spökveckorna vilket tydligen är väldigt läskigt, för man är förbi läskiga veckan 12 och borde kunna slappna av, men då har man tydligen ofta knappt några symtom alls och börjar oroa sig för om man är gravid egenltigen eller inte... En mammas oro tar aldrig slut...

• MorMaria81
    cotton skrev 2010-07-13 21:41:19 följande:
    Tack Björnis för din utförliga beskrivning. Vi gifter oss den 4 september, så någon resa blir det nog inte förrän bebben kommit... Vi har aldrig varit så långt bort i Asien (dock på Mauritius som var paradisiskt) och funderar på att upptäcka denna östra del av världen.

Annizzen, jag ÄLSKAR Italien och avundas er som reser dit nu! Vi var i Rom i slutet på mars och skulle kunna bo i Italien typ...

Var på UL idag. Såg en superfin bebis som vinkade till mamma och pappa. *lycklig*  Snart kanske jag kan slappna av och börja glädjas fullt ut åt min graviditet... denna oro har ätit upp mig inifrån ibland.

Kan tyvärr inte fika den 21 juli! Jättesynd! Men vi får besök denna dag av Carls kusin som ska bo hos oss i några dagar och då blir det att umgås med dem. Men jag är med i augusti! Då minsann!
    Åh vad härlgit med ultraljudet!! Så skönt!!
  • cotton

TACK MorMaria81!

Köpte förresten en större BH igår. Carl var inte sen att kommentera det lyckligt. .-) Väntar med att köpa ytterligare fler, för vem vet ifall brösten växer lite till...

• MorMaria81
    Cotton:
    Ja du, jag har köpt ny Bh också. 2 storlekar fick jag gå upp!! Läste i en mamma bok att från v 16 kan brösten börja växa mer!! Glad Känner väl att nu räcker det.. Men man får väl passa på att njuta, sen efter amning och allt kommer de väl hänga och slänga lite överallt!! Haha

frökenelin: Kan du inte få kläder som döljer magen lite? Eller är det korsett och grejer som du ska ha på dig? Ska du spela teater i Göteborg till hösten? Jag jobbar som frilans artist så det kändes kul att träffa någon mer med ett frilans jobb. Ett tips är att prata ganska tidigt med försäkringskassan om mamma penning. De har inte riktigt koll på frilans delen märker jag..
    Jag har tyckt att det har varit bra att berätta för de i ensemblen så att de vet om det skulle hända något, också att man får vara lite försiktig om det är mycket fysisk teater. Iofs jobbar jag ju med dans så då finns det ju fler risker för sparkar och sånt..
    Hoppas att det ordnar sig!
  • Ballerina74

Hej hej!
    Jag hoppar gärna in här ! Jag är 36 år o väntar mitt första barn (är i v. 6+6). Bor tillsammans m min man i Kålltorp.

Jag har inte läst alla inlägg, det är ju över 800 nu . Hoppas att ni alla har en skön sommar!

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Ballerina74 och grattis till ditt plus! Glad Helt okej att du inte orkar läsa igenom hela tråden Tungan ute Bara fråga om det är något som blir oklart!

Ny BH ja...hm, jag skulle egentligen behövt köpt en D nu sedan ganska långt tillbaka. Men jag tycker att det räcker med en C så det har tagit emot så mycket att gå och införskaffa en större att jag faktiskt inte gjort det. Haha...så brösten håller på att ramla ur...inte så skönt och man får ju försöka undvika t-tröjor Tungan ute 

Tack alla för responsen på Lillebäcks rörelser Solig  Jag har inte känt något mer sedan igår kväll fastän jag försökt buffat lite och sådär. Nu vill man ju känna igen och igen och igen, fast sambon säger att tids nog tröttnar jag nog på de där sparkarna. Haha...man blir aldrig nöjd Skrattande

• MorMaria81

Lillebäck: vad härligt med rörelser!!! Åh jag längtar så mycket efter att känna någon buff eller spark!!! Just nu känns det bara som att man har en tjock mage. Drömde i natt att det sparkade jätte mycket..Glad

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?