• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Katsy
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-16 13:18:38 följande:
    Härligt! Minns känslan. Grattis!
    Du kan räkna ut det här på familjeliv ju.
    Tack, jo jag ska ta och räkna när jag börjar förstå allt här på familjeliv lite bättre :P
  • Katsy
    Soffi83 skrev 2010-07-16 13:26:12 följande:
    Grattis och välkommen Skrattande
    Tack så jätte mycket :)
  • Bjornis

Vi ska ha en Mützy eller en Urban Jungle mountain buggy. Det har JAG bestämt. Haha. Vi har kompisar som har dem och gillar dem bäst. Har även kompisar som har båda buggor och brio och allt möjligt. Buggan är lite låg tycker jag. Knodden ligger så långt ner i liggdelen att man får vika sig dubbel för snutta med den. Nu låter det som att jag är 1.90 men det är jag inte. Haha. Annars är buggan snygg och det finns många snygga tillbehör!

Välkommen Katsura!

• J0SSAN

Hejhej nu är jag hemma igen från seglingen.
    Tror faktiskt att jag har känt fosterrörelser redan trots att jag bara är i vecka 11! Det var ganska komiskt faktiskt jag har ju varit rätt svullen och gasig senaste veckorna och häromnatten när jag låg halvvaken och hade lite ont i magen kände jag först hur en rad gasbubblor liksom for genom tarmen precis till höger om livmodern och sedan tre kraftiga sprattlingar till vänster i livmodern. Den blev väl skitskraj den lilla rackarnTungan ute
    Det kan ju varit gaser men det kändes så annorlunda från det andra så jag tror ändå inte det... Nu längtar jag bara till att få känna det igen.

• Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-16 19:14:58 följande:
    Hej.
    Jag har BF den 17/11. Vilken tid och plats skall ni ses på Onsdag?
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Vad har vi sagt? 18 på condecco på avenyn, var det sista budet tjejer?

Ikväll har vi äntligen berättat för svärmor och svärfar (de är skilda sen länge) och både två grät. Svärmor ska flytta nästa helg och vi gav henne en flaska bailys och ett kort där det på utsidan stod: "Lycka till med nya lyan" (haha, dessa kort) och vi skrev "glöm inte möblera för ett barnbarn". Sen svärfar ska köpa vår gamla laptop och min man har fixat till den och la sedan vår senaste ul-bild som bakgrund. Vi åkte dit och skulle visa honom lite på datorn och när den startade upp så sa han: "Det där ser ju ut som en sån där ultraljudsbild". Ja, sa jag "vi ville visa ditt kommande barnbarn". Oj va han blev glad, han klappade händerna och blev som ett barn på julafton. Haha. Så roligt. Nu håller vi tummarna för att allt fortsätter vara bra men jag tycker känslan är rätt god numera!
  • DjurgårdsRutan

Björnis: Vilka härliga sätt ni gjorde när ni berättade för svärisarna, förstår att de blev glada. Jag dyker gärna upp på fikat. Ligger cafét långt upp på avenyn mot LIseberg, eller? Hittar inte så bra i G-bg ännu.
    Vi har köpt en Kronan Duovagn, med tanke på att vi får barn i November, och måste tåla snö och slask samt terräng.

Hoppas alla får en fin helg :)

• Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-17 05:15:51 följande:
    Björnis: Vilka härliga sätt ni gjorde när ni berättade för svärisarna, förstår att de blev glada. Jag dyker gärna upp på fikat. Ligger cafét långt upp på avenyn mot LIseberg, eller? Hittar inte så bra i G-bg ännu.
    Vi har köpt en Kronan Duovagn, med tanke på att vi får barn i November, och måste tåla snö och slask samt terräng.

Hoppas alla får en fin helg :)
    Om det nu är det vi ska ses på, håll utkik i tråden, så ligger det ganska mitt på om man tänker att avenyn börjar vid kundsportsplatsen och slutar vid göteplatsen. Det ligger på vänster sida om du kommer från kungsportsplatsen, i ett hörn. Omöjligt att missa. Varifrån har du flyttat då? Jag själv är f.d. Sundsvallsbo, men bott här i 8 år snart. Shit, så länge? Ojoj...
  • Jätten gluff gluff

Gomorron!

Vad roliga sätt ni berättade på bjornis! & de blev såklart jätteglada! Det känns som evigheter sen vi berättade, jag kunde inte dölja det för mina föräldrar & sambons föräldrar kom ner & bodde hos oss, så alla fyra fick veta i vecka 6.

Nu ska vi på utflykt ner till Varberg.

Onsdag, 18.00 condeco avenyn funkar fint för mig.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?