• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Oj oj, här händer det grejer Glad

Välkomna hit alla nya!

Jätteskönt att höra att allt gick bra Bjornis Solig 

• mmth
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-16 10:49:34 följande:
    Ja, vi har varit på affärer & valt ut två modeller som vi kan tänka oss, BRIO Happy & Emmaljunga Citycross. Så den vi ska titta på idag är en sådan. Vill ha en stabil rätt stor vagn, som rymmer vinterkläder & som tål grusvägar. Tror man kan fynda rejält, en vagn är ju inte utsliten efter användande av ett barn. Men visst ska man vara kräsen!
    Okej.. jag har köpt en citycross, den verkar väldigt bra, min syster har en cerox, det är nästan samma fast med vändbart handtag och man kan inte klicka loss "sätet" eller vad man ska säga men hon har vart väldigt nöjd med den så jag hoppas man blir nöjd med city crossen också.
    emmaljunga har ju bra kvalite också, de har funnit så länge, man har ju själv legat i sånna, dock med mycket mindre finesser men ändå.. :)
    Min bror har en brio, vet inte vilken modell men han sa att det var det sämsta han vart med om, den är helt slutkörd efter ett barn, knappt så den klarade av sista tiden. Men det är väl olika på de olika modellerna med.
  • cotton

Vagn är svårt, men vi har bestämt oss för en Bugaboo Cameleon. De är fina och jag har hört mycket bra om dem och dessutom är det en utpräglad cityvagn... passar oss som ändå bor i stan och inte har så många grusvägar i närheten. Antar att den är mindre lämpad om man bor längre från stan, men det är som sagt  inte aktuellt för oss. 

Någon annan här som ska köpa en Bugaboo?

• Jejja82

Jag kommer att missa fikan igen! Åker utomlands på lördag.

Vi var och provkörde mängder med vagnar förra veckan.
    Har bestämt oss för en Teutonia Cosmo.
    Hade gärna hittat en begagnad men utbudet är = 0.
    Dyker det inte upp nått bra det närmaste så beställer vi en ny.
    Har en ganska lite bil och bor i lägenhet så den här vagnen blir perfekt!

Kram på er!

• Lillebäcks mamma

Vi köper också en Bugaboo Cameleon; en helsvart specialutgåva Glad Ååh, den är så fin! De har den ståendes på Storken i Linné så jag är där inne och provkör den emellanåt Tungan ute

• Katsy

Jag är ny! Och plussade idag!! Vilken lycka efter många många försök!!

Roligt att det finns så många trådar för Göteborgare här på FL..

Hoppas man är välkommen! :D

• cotton

Men visst är Bugaboon fin! Vi blev helt dökära i den. Har ett par vänner som har en son på tre månader och de har en Bugaboo Cameloen, och de är SÅ nöjda med vagnen! Vi har inte ens hunnit reka ordentligt, utan litar på dem och vår egen känsla.

Men duktiga ni är som gör research och rekar ordentligt...

Välkommen Katsura och grattis till ditt plus! Spännande! Ska bebisen kika ut i slutet på mars?

• Katsy
    Cotton:
    Det är så nytt fortfarande så i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte räknat på det.. Är fortfarande i ett töcken. Har gjort två tester nu och båda två visade såklart positivt.. Känns helt otroligt och overkligt! :D
  • Jätten gluff gluff
    Katsy skrev 2010-07-16 12:16:31 följande:
    Cotton:
    Det är så nytt fortfarande så i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte räknat på det.. Är fortfarande i ett töcken. Har gjort två tester nu och båda två visade såklart positivt.. Känns helt otroligt och overkligt! :D
    Härligt! Minns känslan. Grattis!
    Du kan räkna ut det här på familjeliv ju.
  • Soffi83
    Katsy skrev 2010-07-16 11:50:15 följande:
    Jag är ny! Och plussade idag!! Vilken lycka efter många många försök!!

Roligt att det finns så många trådar för Göteborgare här på FL..

Hoppas man är välkommen! :D
    Grattis och välkommen Skrattande
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?