• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Ballerina74, välkommen hit och grattis till ditt plus! När här du du ditt BF?

Jag och min blivande börjar titta runt efter större bostadsrätter oc h vill inte bo mitt i smeten med bebis, så vi kikar faktiskt på bostadsrätter i Kålltorp. Sen drömmer vi ju om husen i Kålltorp, Örgryte, men för det krävs rejäla lönelyft för att man ska ha råd. Vi tittade på ett hus vid Torp och då var utgångspriset nästan 6 miljoner.

Lillebäcksmamma, he he he, ja, man kanske tröttnar på sparkarna sen när man har stor mage och bebisen siktar på urinblåsan eller så...

Jädrar, alltså, mina bröst måste inte växa mer om det inte känner för det. Denna extra kupa är helt okej... shit, tur att jag bara köpte en BH då alltså...

• Ballerina74

Cotton:
    vet inte helt säkert när bf är men tror runt 4/3. Vi har inskrivning på BVC den 3 aug, så vi får väl se vad de säger.
    Kålltorp e toppen . Vi trivs jättebra! Vi bor i ett flerfamiljshus o har en våning (ca 100 kvm). Väldigt trevligt sätt att bo på tycker vi om man inte vill sköta om ett helt hus själv .

I vilken del av stan bor du o när är bf?

• Soffi83
    Ballerina 74: Välkommen och grattis. Låter som en riktigt drömställe ni har hittat. Är avundsjuk på er :)

Lillebäcks mamma: Säg till din sambo att det nog kommer dröja innan du tröttarna på buffar och sparkar. Jag har än så länge inte tröttnat på det. Hinner till och med sakna det mellan varven.
    Han kommer själv längta efter att kunna känna dem på utsidan när Lillebäck blir lite starkare.

cotton: Att det kan vara så olika, mina bröst har inte ändrat sig alls. Bara fått en bredare bak som sambon så glatt påpekade. Hoppas grabbarna får det skoj ikväll förresten.
  • cotton

Ballerina74, ja, precis det sorts boende vi själva funderar på, typ "villaboende" men i två- eller trefamiljshus.

Vi bor i en stor tvåa på 88 kvadrat i Linnéstan idag. Vi känner båda att det inte känns som det ultimata stället för vårt barn att växa upp på. Jag gillar stan, älskar den, men jag har inget emot att bo lite lite utanför den mest central kärnan.

Soffi83, kanske beror på hur stora bröst man börjar med... jag hade en klassisk 70B kupa och ligger på 75C idag. Men jag har blivit informerad om att de kan växa ytterligare... he he he.

Ja, grabbarna får säkert det jättekul! Roligt att det äntligen blev av en pappadejt!

• 72dagar

Goddagens allihopa!
    Blev tipsad om tråden av soffi83.
    Har ni någon bf-lista? 

• 737 dagar
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 07:48:34 följande:
    Vilka är vi på fikan på onsdag nu då? Har vi sagt nån tid? 17 kanske?
    Kiaa
    Bjornis
    Lycklig2010
    Snöflinga04
    Jag vill gärna med , men jag slutar 18.00..
  • Ballerina74

Tack förresten för ett väldigt trevligt välkomnande !

• Soffi83
    Cotton: Kanske det, en annan som har små skulle gärna sett att dom blev lite  större Glad
    Sambon fick reda på idag att de ska vara ledig imorrn så han börjar sin semester. Får väl se när han kommer hem i natt.

72dagar: Hej på dig :) Det finns en BF-lista här nånstans. Den har nog hamnat x antal sidor bakåt bara,
  • frökenelin

MorMaria81: Jag har ett fast jobb inom kultur på deltid, sedan frilansar jag resten, så det ska nog inte bli några problem med f-kassan (hoppas jag). Kul att det är fler som håller på med kultur! Hur länge kan man dansa innan man blir för stor och tung?
    Jag kommer inte att ha korsett, men en stor kjol som är tight upptill, men jag ska prata med min kostymör om att ev. sy om den lite. Tror nog att den kommer att dölja såpass att jag "bara" ser tjock ut Flört
    Ska berätta för ensemblen efter v.12 så att folk förstår varför jag blir trött och inte orkar hjälpa till att bära tung rekvisita o.s.v. Min sambo är regissör för produktionen, så han vet i alla fall hur det står till och ger mig inga jättefysiska scenerier Drömmer

• Bjornis
    YEY! Gick bra idag. GUD va nervös jag var när jag satt i väntrummet. Bad en stilla bön kan jag säga. Och där inne var den! Sprattlade och kliade sig på huvudet! En perfekt stor en. Jag är 16+5 enl äl och hon mätte mig till 17+2. Känns så bra. Och jag som inte tycker att jag har nån mage (det har jag inte heller, inte mer än min "vanliga", kanske att den blivit lite mer rund och spänd än fläbbig. Haha. Iaf, så petade hon och sa att "livmodern går ju upp hit" och petade vid naveln. Och visade på ulet var hennes finger kom ner. Coolt. Det är nog därför jag hade så ont i Vietnam. Allt flyttade på sig! Jag är så lättad att det är galet. Fick en bild (det var inte det som var fokus kände vi) men tycker nu att den var lite trist. Haha. Den ser ut som en knas bara. Hehe.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?