• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Ja det ska verkligen bli helt underbart med Italien Vi ska till Toskana först och främst, vi har hyrt ett hus där 1 vecka med ett annat par och deras 3-åring (så vi ska öva lite ) Vi kommer göra en del utflyckter därifrån till Pisa, Cinque terre och en stanna i de mysiga byar vi passerar (bra när man har bil med sig) Sen har vi tänkt att försöka åka till Gardasjön och kanske hinner med Venedig om vi orkar....

Några ställen som ni varit på och kan rekomendera?

Sen när det gäller vinet och antipasti så är det ju trist.. men de andra är jätte glada eftersom  jag kan köra från alla vingårdar mm. Men jag har ställt krav, att ska vi åka till vingårdar ska vi minst köpa med oss en flaska och ha vinprovning hemma nån gång nästa år
  • Lillebäcks mamma
    Annizzzen: Haha, ja men det låter ju som en fantastisk idé med vinprovning nästa år Skrattande Det där med att hyra hus har vi tittat på många gånger, men inte riktigt vetat hur seriöst det är. Vart igenom har ni bokat?
    Jag ser definitivt fram emot att höra din reseberättelse sen! Glad 
    Vi har bara varit i Genoa och Milano ännu, men det är ju fina ställen båda två. Milano är ju lite dyrare men definitivt värt ett besök! Vi hade tänk åka till Italien i år också egentligen men bestämde oss för att ta Nice istället (en annan favorit) och besöka Italien igen sen när man får lov att njuta av maten och vinet.
    Hyra ett hus med lilla knodden och kanske någon mor- eller farförälder till knodden låter ju underbart!

• Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Jag vet inte riktigt vad företaget hette som vi hyrt av (våra vänner skötte den kontakten) men jag lovar att berätta hur det fungerat när jag kommer hem.
    Ska villigt erkänna att det ser lite nergånget ut på bilderna, men det här ska bli en spännande upplevelse

Milano hade jag gärna åkt till, vi får se vad vi hinner med, kanske bli ett stopp där med, vem vet

Nu ska jag ut och jaga ett par mammabyxor... eller iaf ett par byxor i storlek större, kan inte knäppa nåt längre... lite jobbit att åka på semester och inte ha nåt att ta på sig...
  • Soffi83
    Annizzzen skrev 2010-07-13 16:00:23 följande:
    Lillebäcks mamma: Jag vet inte riktigt vad företaget hette som vi hyrt av (våra vänner skötte den kontakten) men jag lovar att berätta hur det fungerat när jag kommer hem.
    Ska villigt erkänna att det ser lite nergånget ut på bilderna, men det här ska bli en spännande upplevelse

Milano hade jag gärna åkt till, vi får se vad vi hinner med, kanske bli ett stopp där med, vem vet

Nu ska jag ut och jaga ett par mammabyxor... eller iaf ett par byxor i storlek större, kan inte knäppa nåt längre... lite jobbit att åka på semester och inte ha nåt att ta på sig...
    Min mamma och syster är i Milano just nu och efter vad jag har hört så behöver du inte ha något på dig. Tydligen väldigt varmt Glad
  • Jätten gluff gluff

Åh, vilken härlig resa det låter som Annizzzen!!!
    Vi ska också åka till Italien på semester, fast till Rom... & jag fasar också för värmen, som ju ofta känns ännu värre sådär inne i en storstad. Önskar lite att vi valt en "slappa-vid-poolen-semester" Ha ha.. men det blir nog mysigt. Kommer också sakna parma, salami, vin m m.... men man kan nog hitta nog smarriga saker när de gäller pasta & pizza & annat ändå!

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-13 21:29:40 följande:
    Åh, vilken härlig resa det låter som Annizzzen!!!
    Vi ska också åka till Italien på semester, fast till Rom... & jag fasar också för värmen, som ju ofta känns ännu värre sådär inne i en storstad. Önskar lite att vi valt en "slappa-vid-poolen-semester" Ha ha.. men det blir nog mysigt. Kommer också sakna parma, salami, vin m m.... men man kan nog hitta nog smarriga saker när de gäller pasta & pizza & annat ändå!
    Jag har fuskat ett gäng gånger speciellt med salami, pepperonipizza är ju bara så gott. Den är ju iaf tillagad!
    Granulatet inköpt. Var det en fyrkantig box med engångsförp? Helskumt och hon på apoteket hade ganska dålig koll.

Varmt i Italien ja. Fick SMS av min mor som är i Verona nu och hon intygade detta. Hehe. Aldrig varit i Italien, men det kommer det också. Kan mkt väl se mig själv hyra hus med vänner i Toscana och prova vin och ha med oss kottarna!

Nä, nu måste jag sova. Första dan i nya tjänsten imorn! Puh!
  • cotton

Tack Björnis för din utförliga beskrivning. Vi gifter oss den 4 september, så någon resa blir det nog inte förrän bebben kommit... Vi har aldrig varit så långt bort i Asien (dock på Mauritius som var paradisiskt) och funderar på att upptäcka denna östra del av världen.

Annizzen, jag ÄLSKAR Italien och avundas er som reser dit nu! Vi var i Rom i slutet på mars och skulle kunna bo i Italien typ...

Var på UL idag. Såg en superfin bebis som vinkade till mamma och pappa. *lycklig*  Snart kanske jag kan slappna av och börja glädjas fullt ut åt min graviditet... denna oro har ätit upp mig inifrån ibland.

Kan tyvärr inte fika den 21 juli! Jättesynd! Men vi får besök denna dag av Carls kusin som ska bo hos oss i några dagar och då blir det att umgås med dem. Men jag är med i augusti! Då minsann!

• Lillebäcks mamma

Åh va skönt att höra Cotton! Jag har suttit och kollat på klockan och tänkt på er Solig

• Jätten gluff gluff

Vad härligt att höra cotton!

Japp bjornis, en fyrkantig låda, men portionspåsar som är avlånga & smala liksom. Kommer inte ihåg vad det heter...Försökte ta dem i vatten några ggr, men blä..... i filen däremot märks de knappt om man gör som de föreslår & tar det med de första skedarna. Glöm inte att dricka extra vatten bara.

Håller tummarna för dig på nya jobbet idag!

Jaha... i natt drömde jag att knodden helt plötsligt var en "festisförpackning", fast med druvjuice! Stack ut som en hård fyrkant fram på magen & texten lös igenom huden på mig, det var därför jag vet att det var druvjuice... *garvar* Ja inte är man normal iaf....
    Men jag var inte uppe & kissade inatt!

• cotton

Lycklig 2010, jag garvar så jag gråter här borta! Vilken dröm!

Det här granulatet ni pratar om, är det bra mot hård mage eller?

Lillebäcks mamma, tack! Kände ditt stöd när vi satt där i väntrummet. Vi blev för övrigt nästan 45 minuter sena då paret före oss hade en komplicerad undersökning och läkaren fick inkallas och de gick därifrån väldigt ledsna. Då gjorde det ont i hjärtat på mig å deras vägnar... (plus att jag så klart blev sjukt orolig för egen del) Tänkte på detta par senare och håller mina tummar att allt går bra.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?