• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lilo

Hejsan!
    Undrar om jag får hoppa in här.... ?
    Bor i Landvetter, utanför Göteborg och har prel bf 27/2.  Har inte läst igenom hela tråden men de flesta verkar ha kommit lite längre än oss.

Hoppas alla mår bra!

• Tarda

Det där med graviddrömmar är verkligen sjukt. Inatt drömde jag att vi fick en rosa vagn i present och jag blev så ledsen och besviken att jag inte ville ha barnet längre. Nog för att jag tycker det är trist med könsstereotypa babysaker men det var nog en något överdriven reaktion Flört

Tack för input ang önskelista. Vi har som ni Kiaa redan ett komplett hushåll och verkligen ingen plats för massa "lulllull", personligen tycker dock jag att pengar är tråkigt (delar av familjen har dålig fantasi och jag är lite less på kuvert istället för paket på högtider) både att få och ge. Vi har bland annat önskat oss en servis som vi tänkte ha till vardags, den får helt enkelt ersätta den vi har nu som visserligen är fin, men det känns kanske extra roligt att minnas vår bröllopsdag varje dag när man dukar eller tar sin frukostfil.

Vi har inget värdpar så den idéen går bort, synd för det verkade ju smidigt. Vet inte om min bror som ska toasta är så sugen på att hålla i nått sånt. Han är dessutom ute o seglar månaden innan bröllopet så det blir nog opraktiskt.
    Listan är väl mest för de som inte står os så jättenära eller vet vad vi gillar, vännerna och närmsta familjen kan nog hitta på något själva.

• cotton

Välkommen Lilo! Och grattis till ditt plus! Vilken vecka är du i?

• Lilo

Tack så mycket Cotton!

Jag är i v. 7+0 idag och mår oförskämt bra än så länge, hoppas verkligen det håller i sig.
    Läste att du varit på UL och att din bebis var fin. Vad glar jag blir, måste vara en fantastisk känsla, jag längtar dit...

• Annizzzen
    Lycklig 2010: Vilken galen dröm, men den ljusade upp min stund här på förmiddan, fick mig ett härligt skratt. Ja snacka om att man förändras som gravid. Drömmer konstigt och jag är även så galet lättstött och blir ledsen jätte lätt... har aldrig vart sån innan...

Tarda: inte lätt när en barnvagn kan få en att inte vilja ha bebisen längre helt galet Tur att det bara är drömmar.

Välkommen Lilo och grattis till ditt plus

Jag tittar bara in här snabbt idag får se när det blir nästa gång, semester för mig idag Vet inte när man kommer åt en dator och kan kika in. Ska bli underbart, 4 veckor att bara vara ledig. Har precis som många av er skriver hört att det ska vara galet varmt i Italien dit vi ska så jag hoppas att man inte kommer att smälta bort  

Vill önska er alla en fantastisk och underbar sommar med eller utan semestrar

Hörs snart!
  • cotton

Annizzen, ha en underbar semester! Hoppas den är så bra att du glömmer oss i fyra veckor! Men sen får du komma tillbaka!

Å vad kul Lilo, då är det dags för inskrivnng på MVC snart?! Jag har också mått oförskämt bra hela graviditeten - nästan så att man blir orolig, var är illamåendet och yrseln och allt... men vi har nog bara tur. För bebisen mår hur bra som helst!

• MHEK
    Annizzzen: Ha en underbar semester! Jag jobbar några veckor till så jag är riktigt avundsjuk Glad

Välkommen Lilo och stort grattis till dig! Jag är inte heller så långt gången, har bf i början på mars. Härligt att höra att du mår bra, själv är jag illamående och väldigt trött men det har känts lite bättre igår och idag. Skönt att det är lite svalare ute nu också.

Grattis cotton, underbart att allt såg bra ut. Jag längtar precis som du Lilo till vårt första UL. Har du bokat tid för UL? Vi har vårt första 10 augusti.
  • cotton

MHEK, jag jobbar också några veckor till (går på semester nästa fredag - LÄNGTAR). Så då kan vi ju fördriva lite tid här i tråden och spamma den.

Spännande med UL den 10 augusti! Vart tar du ditt ul då?

• Jätten gluff gluff

Ha en härlig semester Annizzzen!   Jag har två & en halv vecka kvar att jobba jag...

Kul att min dröm livade upp, här på jobbet skakade de mest på huvudet åt den... hi hi.... Nämen, är det fler som drömmer knäppt alltså? Vad skönt att höra! Ha ha.. nä, jag hade nog hellre kört med rosa barnvagn trots allt Tarda!

Välkommen Lilo & grattis! Jag har också mått bra faktiskt. Bara att tacka & ta emot!

Japp, fibergranulatet är mot förstoppning Cotton... det heter Inolaxol. Har räddat mig, helt klart!

• Lillebäcks mamma
    Lycklig2010: Haha vilken härligt galen dröm! Skrattande Lite i klass med mina drömmar, sambon tycker man är helknäpp. Alltid när jag drömmer om bebisen så är den en filt, en kotte eller som senast - en råttbebis, någonting annat än just ett litet människobarn. Knepigt...Men härligt att slippa upp och kissa i alla fall Glad

Cotton: Åh usch va hemsk! Stackars människor Rynkar på näsan Förstår att det inte kan ha varit roligt att sitta 45 minuter extra i väntrummet heller, jag brukar tycka de tio minuterna vi sitter är galet långa. Speciellt om man förstår att något är fel för de som är inne före en själv. Usch usch usch, hoppas att det löste sig för dom och skönt att det var bra med eran lilla skatt i alla fall {#emotions_dlg.flower}

Välkommen hit Lilo och grattis till ditt plus! Förstår att du inte orkar läsa igenom tråden, det har blivit ganska många sidor Solig

Annizzzen: Ha det underbart på semestern, kör försiktigt och ta hand om varandra! Cool
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?