• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 07:48:34 följande:
    Gomorron!

Låter fantastiskt Lillebäcks mamma! Ja, jag hoppas också & försöker ligga/sitta en stund varje kväll & bara känna efter, men än ¨så länge.... inget. Utom pulsen, som känns i magen tycker jag (min alltså). Men jag har moderkakan i framvägg, så jag får tydligen förbereda mig på att inte känna nåt ännu....

Jag undrar hur det gick för bjornis på hennes nya jobb? & idag skulle de på UL har jag för mig. Håller tummarna allt jag kan!!!

Min mage känns jättestor nu! Det är så att jag helst vill ha tajta kläder, för då ser man att jag är gravid, tar jag på mig nåt "löst" så ser jag bara tjock ut....

Vilka är vi på fikan på onsdag nu då? Har vi sagt nån tid? 17 kanske?
    Kiaa
    Bjornis
    Lycklig2010
    Snöflinga04
    ... och sen 737 dagar som slutar jobba kl 18.
    Väderprognosen för onsdagen ser (än så länge) fin ut, så jag föreslår att vi antingen ses på Condeco (nån som har koll på hur länge de har öppet?) eller i min lilla stuga i Slottsskogen. Vart föredrar ni? Vi kan ju ses från kl. 18 och så kan du bara komma efter så fort du har möjlighet 737 dagar.

Min mamma är på besök till söndag och vi är mest ute i kolonin och fixar, så jag har inte så mycket tillgång till internet just nu. Men jag försöker kolla in då och då och hålla mig uppdaterad.

Ska bli kul att ses!
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-15 16:54:53 följande:
    YEY! Gick bra idag. GUD va nervös jag var när jag satt i väntrummet. Bad en stilla bön kan jag säga. Och där inne var den! Sprattlade och kliade sig på huvudet! En perfekt stor en. Jag är 16+5 enl äl och hon mätte mig till 17+2. Känns så bra. Och jag som inte tycker att jag har nån mage (det har jag inte heller, inte mer än min "vanliga", kanske att den blivit lite mer rund och spänd än fläbbig. Haha. Iaf, så petade hon och sa att "livmodern går ju upp hit" och petade vid naveln. Och visade på ulet var hennes finger kom ner. Coolt. Det är nog därför jag hade så ont i Vietnam. Allt flyttade på sig! Jag är så lättad att det är galet. Fick en bild (det var inte det som var fokus kände vi) men tycker nu att den var lite trist. Haha. Den ser ut som en knas bara. Hehe.
    Jätteskönt att höra. Tror många med mig här har väntat på resultatet idag Glad Snart dags för RUL också nu.
    Om jag fattat det rätt så har även din sambo smitit iväg och "fikar" med grabbarna ikväll?
  • Bjornis
    Soffi83 skrev 2010-07-15 19:04:54 följande:
    Jätteskönt att höra. Tror många med mig här har väntat på resultatet idag Glad Snart dags för RUL också nu.
    Om jag fattat det rätt så har även din sambo smitit iväg och "fikar" med grabbarna ikväll?
    Jupp. Han är i Linné nu. Ska bli intressant att se hur de hade det! Är din karl också med?
  • 737 dagar
    Kiaa skrev 2010-07-15 17:25:57 följande:
    ... och sen 737 dagar som slutar jobba kl 18.
    Väderprognosen för onsdagen ser (än så länge) fin ut, så jag föreslår att vi antingen ses på Condeco (nån som har koll på hur länge de har öppet?) eller i min lilla stuga i Slottsskogen. Vart föredrar ni? Vi kan ju ses från kl. 18 och så kan du bara komma efter så fort du har möjlighet 737 dagar.

Min mamma är på besök till söndag och vi är mest ute i kolonin och fixar, så jag har inte så mycket tillgång till internet just nu. Men jag försöker kolla in då och då och hålla mig uppdaterad.

Ska bli kul att ses!
    Jag skulle gärna ses nära avenyn om de finns möjlighet, så kan jag ta mig dit snabbt :) Finns en condeco där också va?
  • Jätten gluff gluff

Vad skönt att det gick bra bjornis! Men du... vi få väl se bilden på din "knas"   Snälla?

Mina boobs har växt från de pyttiga 75A de var, till en helt OK fyllig 80B nu. Växt lite mer senaste veckan. Men de får ju gärna växa liiite till utan att det stör.

Åhå, är grabbarna iväg ikväll? Trevligt. Jag fick inte min sambo att hänga på. Trist av honom.

Vad krångligt det blev med fikan... Jag slutar halv fyra... men jag får väl driva runt i stan tills dess om inte annat.. hinner ju inte åka hem till onsala imellan.

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 19:54:10 följande:
    Vad skönt att det gick bra bjornis! Men du... vi få väl se bilden på din "knas"   Snälla?

Mina boobs har växt från de pyttiga 75A de var, till en helt OK fyllig 80B nu. Växt lite mer senaste veckan. Men de får ju gärna växa liiite till utan att det stör.

Åhå, är grabbarna iväg ikväll? Trevligt. Jag fick inte min sambo att hänga på. Trist av honom.

Vad krångligt det blev med fikan... Jag slutar halv fyra... men jag får väl driva runt i stan tills dess om inte annat.. hinner ju inte åka hem till onsala imellan.
    Ja, jag ska väl knäppa ett kort på bilden och lägga in. Hehe.
    Skrev i dig GB om "innan fikan tiden", du kan fördriva den med mig!

Mina bröst blev lite större typ i v 10 sen stagnerade det... Suck.
  • cotton

Grattis Björnis till det fina ULet och vad skönt att allt gick så bra! Var det på BMG du var?

Och välkommen hem förresten!

Härligt att höra att allas bröst växer... Enligt min vännina som precis fått barn, växer byster ytterligare efter att bebisen kommit. Och då växer de liksom rejält!

• Bjornis

cotton skrev 2010-07-15 20:47:44 följande:
    Grattis Björnis till det fina ULet och vad skönt att allt gick så bra! Var det på BMG du var?

Och välkommen hem förresten!

Härligt att höra att allas bröst växer... Enligt min vännina som precis fått barn, växer byster ytterligare efter att bebisen kommit. Och då växer de liksom rejält!
    Jupp. BMG. Väldigt trevlig BM (Pia).
    Ser fram emot "mjölktuttarna" ja, då borde de växa rejält. Här är bilden på kotten (ligger även bland mina bilder):

Den ligger med kroppen på sidan och benen ärliksom vikta i kors under den, sen tror jag den tittar snett hitåt eller bortåt. Hade önskat mig en profilbild! Vi fick se jättefina närbilder på profilen med handen som kliade i ansiktet men nä... Haha. Men den är fin ändå, även om den ser ut som en konstig sjöjungfru.
  • mmth

Hej!
    Nu kikar jag också in här, precis som 72dagar så kommer även jag från en annan tråd med Soffi83 =)

• mmth

Lyckades hitta listan :)

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011

Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?