• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa

Tack för era tips! Jag har inte heller tänkt mig att lägga ut massor av pengar på mammakläder, man ska ju som ni säger använda dem så kort period. Men jag skulle verkligen vilja ha tag i ett par svarta mammajeans som sitter bra och som jag kan ha på mig större delen av graviditeten. Och just det plagget, eftersom jag kommer ha på mig dom typ 3 dagar i veckan under hösten, kan få kosta lite mera. I övrigt är det snåla som gäller. Förresten, om man köper sånna jeans med jättehög resår (som t.ex H&M har på sina), kan man ha dom hela graviditeten eller bli magen ändå för stor på slutet?

Igår på fikat pratade vi bebisnamn - kul tyckte jag och för mig som ännu inte bestämt mig (eller snarare inte lycktats övertala mannen att acceptera mina förslag) så vore det intressant att höra vilka namn ni andra funderar på (eller har bestämt er för).

• cotton

Kul att er fika var så lyckad igår tjejer!

Vi hade en väldigt lyckad fika i slutet på juni och nu får vi alla satsa på att ses den 17 juli!

Gud namn, vi är inte alls ense på den fronten. Men jag har sex månader till på mig att övertala karln...   Vet ju vad jag absolut inte vill ha för namn, och där är vi alla fall rörande överens. 

Ni övriga då? Vilka namnförslag har ni?

• Tarda

Ahaa, M.U.M.S var det ja. Nä inga H&M-priser direkt, men de hade 30% på delar av sortimentet när jag var där för några dagar sedan.

Jag har köpt ett par vadlånga byxor från H&M med den där jättemudden som är supersköna att ha nu, inget som sitter åt och skaver. Men jag funderade precis som Kiaa på hur magen ska få plats när den blir större, inte för att jag kommer vilja ha korta byxor efter september men storleken är väl samma på långbyxorna och då får jag nog gå upp både en eller två storlekar.

Namn, suck. Känns som om det blir svårast att komma överens om. Jag har massor av förslag av olika typ men i princip alla ratas av mannen. Hans egna förslag lyser dock med sin frånvaro så jag har ingen aning om vad han gillar Obestämd

• cotton

Var förresten på MVC idag och tog lite prover, bokade RUL mm. Hade jättefint blodtryck, järnvärde, sockervärde mm. Frisk som en nötkärna. Kändes jättebra! Och RUL fick vi ganska sent pga uppbokade tider, men måndagen den 13 september ska vi dit. Så är jag i vecka 19.

• Jätten gluff gluff

Ska också på RUL i vecka 19, som är nästa vecka i mitt fall. Jag tror det är ganska vanligt.

Jag tror man kan ha byxorna med jätteresår rätt länge, jag tycker den är lite lös nu. Har också 3/4-byxorna från hm, både svarta & bruna & två par jeans. Har beställt ett par svarta byxor också från HM. I nya höstkatalogen /& på nätet fanns det lite nya mammaplagg, bla tror jag det var svarta jeans!

Vi har bestämt namn om det blir en tjej. Blir det en kille så har vi 4-5 förslag som vi bägge gillar. Men har bestämt att hålla det hemligt tills det är dags.

Vad bra att du är kärnfrisk cotton!

• Englastar
    Kiaa skrev 2010-07-22 10:18:06 följande:
    Tack tjejer för en trevlig kväll igår. Hoppas vi ses snart igen! Skrattande

Är det någon som vet vart man kan köpa mammabyxor, förutom på H&M och Polarn & Pyret? Vet att det finns massa ställen på nätet, men om möjligt skulle jag gärna vilja prova dem först. Tycker att det borde finns nått mer ställe, med tanke på att vi ändå bor i Sveriges näst största stad?!
    Det finns faktiskt i de flesta affärer nuförtiden, Lindex, Kappahl mfl och såg det senast på Vero Moda i partille (Allum)
  • Englastar

Jisses vad mycket ni hunnit skriva på drygt 1 vecka.... Vi har varit på Öland med alla barnen i en vecka (bonuspojken och våra två fd fosterbarn) med underbart väder, 30 grader och sol hela dagarna. Så nu är det två veckor hemma och sen en sista ensamsemester till Kreta för mig och mannen.

Var på UL nummer 2 igår för en dubbelkoll och allt såg kanonbra ut!!! Såg en klar och tydlig ryggrad (massa prickar i rad), armar, händer, ben, fötter och huvud. Det rör på sig, lever och växer som det ska. Skönt!!
    Så nu är det bara att vänta RUL i slutet av augusti.

Illamåendet ahr avtagit nästan helt nu i slutet av vecka 12, inte mycket symptom alls förutom min växande mage. Ser mer ut som en omföderska än en förstagångare.... Men ja ja så är det kanske ibland...

Missade fikan igår men kommer på den som vi pratade om den 17:e....

• cotton

Å vad härligt det låter Englastar! Vilken semester ni har inplanerat! Du kommer ju att vara SÅ brun när du kommer till jobbet om tre veckor! (och fikan i samband med att arbetsveckan börjar...)

Grattis till ett fint UL! Vart var du och tog detta?

Idag går jag på semester och åker ner till svärföräldrarna i Åsa i helgen. På måndag reser vi ner till Nice. Så jag tror inte jag kommer hänga här så mycket de kommande veckorna. Ni får försöka att klara er utan mig!

Jag kommer också den 17:e augusti förresten. Självklart!

• DjurgårdsRutan

Ha en härlig semester Cotton.
    Håller på och packar lite, vi ska åka till goda vänner i Eskilstuna över helgen.

Ha en trevlig helg allihopa.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?