• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Hej hej,

Jag har inte varit med här innan, men ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng. Kan man gå med nu, eller är det fullt? Jag är 32, bor på Hisingen och har BF 2/12.

De allra snyggaste mammajeansen har de på mums, även om det som sagt är lite dyrt där, men man kan ju sälja dem på tradera sen. Queen mum har ett par svarta stuprörsjeans som är grymt snygga, men de kostar nog runt tusenlappen

• Kajsa30

Välkommen hit Mina 78! Jag har BF 22/11 så vi är rätt nära.

Jag har varit frånvarande här i några veckor för vi har varit på semester i Portugal och Paris, kom precis hem. Har haft det fantastiskt. Igår friade min sambo till mig så det var såklart pricken över i:et =). I en liten roddbåt på sjön vid Versailles =).

Kul att ni har hunnit med en till fika. Den 17:e är jag givetvis med. Nu väntar ytterligare två semesterveckor, lovely! 

Ha det gott alla i solen!

• Jätten gluff gluff

Åh vad romantiskt Kajsa!!! Hjärta Önskar & hoppas att min sambo ska fria på semestern också...

Välkommen hit Mina 78! & grattis till plusset!

Nu ska jag ropa in sambon ifrån rabattrensandet så att vi kan titta på film.

• snöflinga04

Tack för i onsdags tjejer det var jättetrevligt!!

• SL79

Grattis Kajsa. Vilken härlig plats för frieriet.

Välkommen hit Mina 78!

Skönt med semester Cotton och att alla prover såg bra ut. Hoppas att ni får det bra i Nice.

Imorgon sticker jag iväg och tältar i ca. en vecka så jag kommer kanske inte att hänga här så mycket på ett tag om jag inte tar med datorn förstås. Vet egentligen inte om det är en så bra idé att tälta när man är gravid men jag ska ge det ett försök i alla fall Skrattande.

Ha det gött!

• MHEK

Grattis Kajsa30, vilken underbar semester ni verkar ha haft Glad

Välkommen Mina 78!

Äntligen är det helg. Jag känner mig så otroligt trött hela tiden, vi gick och la oss runt 8 igår. Nu är det dock bara två veckor kvar till semestern....åh vad jag längtar!

• Kajsa30
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-23 20:52:53 följande:
    Åh vad romantiskt Kajsa!!! Hjärta Önskar & hoppas att min sambo ska fria på semestern också...

Välkommen hit Mina 78! & grattis till plusset!

Nu ska jag ropa in sambon ifrån rabattrensandet så att vi kan titta på film.
    Då ska jag hålla tummarna för att han gör det ;). Jag tycker det känns extra bra att ha en ring på fingret nu när man går runt med värsta magen, fast egentligen spelar det ju ingen roll =).
  • Englastar
    cotton skrev 2010-07-23 08:55:01 följande:

Å vad härligt det låter Englastar! Vilken semester ni har inplanerat! Du kommer ju att vara SÅ brun när du kommer till jobbet om tre veckor! (och fikan i samband med att arbetsveckan börjar...)

Grattis till ett fint UL! Vart var du och tog detta?

Idag går jag på semester och åker ner till svärföräldrarna i Åsa i helgen. På måndag reser vi ner till Nice. Så jag tror inte jag kommer hänga här så mycket de kommande veckorna. Ni får försöka att klara er utan mig!

Jag kommer också den 17:e augusti förresten. Självklart!

Fik ultraljudet på mvc i majorna - har kanonfin utrsutning coh fint bemötande varje gång amn hör av sig... Satsar helt klart på pepparkaka efter grekland....
  • Soffi83

Hej alla och hoppas ni har haft det bra. Har varit ute på landet hela veckan och helt avskärmad från världen känns det som. 
    Är nu inne i v 29 och lillen far omkring en hel del. Han har kommit på att om man tar lite sats kan man få in en rejäl smäll på höftbenet. Är fortfarande öm där. Hoppas han snart glömmer hur han gjorde det.

Någon mer än jag som tycker det är skönt att vädret håller sig på "normal" Sverige-temperatur igen? 

• Bjornis

Grattis till frieret Kajsa! Önskar lite att man inte vore gift än. Min man skulle behöva få en chans att fria då vår förlovning blev väldigt så slumpartad. Haha.

Hemma från några dar utan internet (SUCK!) på landet. Mysigt iofs men lite dåligt väder men hunnit med en turer till både Grebbestad och Strömstad.

Idag gick jag in på HM för att faktiskt kanske köpa mig ett par mammabyxor. Men hittade inget. Suck! Jag får panik. Jag kan fortf ha mina kläder men kan bero på att jag vanligtvis inte kör med så tajta byxor och alla kjolar jag har har nån slags resår så än så länge funkar det. Bara jobbyxorna som börjar blir tajta i midjan men ska beställa mammabyxor efter RUL (som är på torsdag jippie!! Också v 19, nästan 20 btw Cotton).
    Har dock beställt (och fått hem!) första riktiga bebisprylen. En åkpåse: http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=3612&m=230&page=1&rnum=3
    Den var så billig att jag inte kunde hålla mig. Kotten kommer ju mitt i vintern. Den var jättefin (men stor? Hur långt barn kan man ha? Haha) på riktigt också.
    Köpte ett par billiga MOLO barnbyxor i regnbågens färger också.

Idag åkte vi till Kungsbacka och rullade lite barnvagnar. Tydligen den enda butiken i "Göteborg" osm har Mutsy vagnar som vi förstått men nu efter att ha känt på dem och insett att man inte kan få just den liggdelen jag vill ha till just det chassit jag vill ha (ni läser väl jag jag jag här! Hehe. Maken håller faktiskt med) så lutar det starkt åt en Urban Jungle. Funderar på om en Swift är tillräckligt stor, liggdelen såg sååååå liten ut. Hon trodde kotten kunde ligga till typ 4 mån sen fick man stoppa den i sittdelen. I den vanliga, Mountain Buggyn, kunden kiddot ligga till 6 mån ung. Hmmm, Den ska ju in i bilen också. Blir intressant det där. Ska nog ta ett tur till alla vänner och teststoppa-in deras barnvagnar i bagaget!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?