• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • SL79

Passar på att lägga till mig i listan också.

Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    sassy: 30 år, Masthugget - oktober 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    DjurgårdsRutan: 38 år Kungälv, BF 17/11 2010
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    MorMaria81: 29 år, Gamlestaden, Bf 22/12 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    737 dagar:  25 år, Hisingen, BF - 18/1 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011

• Jätten gluff gluff

Gomorron!

Hej sassy! Välkommen.

Japp, det är jätteroligt när magen syns! Jag vill känna mer dock. Berättade jag att jag kände Knodden? *ler brett*

• cotton

Välkomna alla nya! Bra att listan snyggats till!

Och lycklig 2010 - GRATTIS till att ha känt knodden... ååå vad jag längtar!

• Katsy

Kiaa: Bra att veta.. Fast just nu har det avtagit. inte mått illa på två mornar så nu är jag super nojjig.. haha! :P

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-19 07:54:16 följande:
    Gomorron!

Hej sassy! Välkommen.

Japp, det är jätteroligt när magen syns! Jag vill känna mer dock. Berättade jag att jag kände Knodden? *ler brett*
    O, har du känt knodden? Najs. Jag tror också att jag känt den i nån vecka men jag vet inte. Svårt att få det bekräftat också. Jag har iaf inte fått nån distinkt kick än.

Berättade på jobbet idag. Mina chefer grattade och var glada och jag grät en skvätt. Så klart. Jag är så jäkla bölig. Suck. Men detta var 6:e jobbdan på raken så är lite trött också. 2 dar kvar sen är det lite ledigt. Puh!
  • Jätten gluff gluff

Gomorron!

Klart att du är trött bjornis! Nytt jobb & massa dagar i rad & så precis hemkommen från semester on top of everything else liksom...
    Skoj att de blev glada!

Vi köpte vagn igår! Skrattande Det dök upp en sån som vi vill ha, begagnad på blocket. Den var jättefin, & billig, så det kändes dumt att inte åka dit & kolla. & den var jättefin. Så nu står det en svart Brio Happy i garaget! Lite tidigt, men vad fasen, vi sparade massa pengar!

• cotton

Grattis till vagninköpet Lycklig2010! Och jag tycker inte det finns något "för tidigt" när det gäller att handla. Jag tror det är bra att sprida kostnaderna och jag tycker man måste försöka utgå från att allt kommer att gå bra!

Vi åker på semester på måndag (jeeej, Nice, here we come) men när vi kommer hem, har vi sagt att vi ska börja köpa hem lite saker. Ska börja med att få en lista av min vän som fått barn nyligen. Där tror jag att jag kan få med saker som jag enkelt glömt / inte vetat var nödvändiga, annars...

• Katsy

Härligt med vagninköp lycklig2010.. vi gluttar för fullt på blocket ochså! :D

Håller med Cotton att det inte finns något som heter "för tidigt". Har sätt så många som säger (och det är klokt) att man väntar barn inte missfall. Mycket kloka ord. Jag behövde "höra" det eftersom jag också kände att det var lite tidigt att titta vagn osv.

Men nu har jag släppt det och tittar för fullt! :D

Förresten, jag som klagde på illamående för ett par dagar sedan, tack vare era fina tips så verkar det som att jag har fått bukt med det.. Tack så mycket! :D

• MHEK

Vad kul med vagninköpet Lycklig2010 Glad Och Katsura vad skönt att illamånedet har släppt. För mig verkar det inte gå över tyvärr, är i v. 8 nu så jag hoppas att det avtar om senast två-tre veckor iallafall. Jag försker njuta av graviditeten trots illamåendet. Har berättat för några som står oss nära nu och det är så kul med folks glada reaktioner.

• DjurgårdsRutan

Hej tjejer.

Kände de första buffningarna från den lille igår kväll. Härlig känsla. Har flyttat ner hit från sthlm för ca en månad sedan. Så det skall bli kul att träffa lite nya människor på måndag. Får väl se vilka som har magar på cafét så att jag vet att jag hamnat i rätt sällskap ;)
    Ha  en bra dag, så ses vi i morgon kväll.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?