• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • frökenelin

Katsura: SeaBand från apoteket är ett annat tips om man blir väldigt trött av Postafen. De har hjälpt mig hyfsat bra. När jag mådde som sämst tog jag en Postafen innan jag gick och lade mig (eftersom att man blir trött av dem så sov jag dessutom bättre + att jag inte mådde illa på morgonen) då de räcker i 12 timmar, så om jag tog en vid tio på kvällen så kunde jag sova och vakna och må bra, och hinna få i mig frukost innan tio på förmiddagen.
    När det var som allra värst åt jag dem dygnet runt i några dygn.

• Katsy
    Bjornis:
    Hoppas verkligen det går över för mig snart..

MHEK: Jo jag har haft mitt illamående från och till hela dagen idag. Varit riktigt påfrestande. Men jag har lagt mig i alla möjliga knasiga positioner på soffan och det har funkat rätt bra, haha.. Min make har tittat lite lustigt på mig ett par gånger.

Frökenelin:  Blir allt mycket värre så testar jag nog nån tablett eller det där armbandet..

tack alla för era tips..

Nu har jag en till fråga.. Det är ju trotts allt första gången och FLs forum är så extremt bra. Jag har letat runt lite och hittat ganska bra svar på mina frågor fast det har oftast handlat om precis innan förlossningen..

Har någon av er upplevt att ni är kassa i magen?? Känns som man är på g att få "pottanfall" hela tiden... Obestämd
  • snöflinga04

Ses på onsdag - condeco på avenyn kl 18 Solig

• 737 dagar

så, ändrade lite på mig =)

Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    DjurgårdsRutan: 38 år Kungälv, BF 17/11 2010
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    MorMaria81: 29 år, Gamlestaden, Bf 22/12 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    737 dagar:  25 år, Hisingen, BF - 18/1 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011

• Kiaa

Jag dyker också upp på Condeco på Avenyn kl 18 på onsdag - kul!

• SL79

Hejsan! Detta verkar vara en trevlig tråd. Får man hoppa in? Har läst igenom en del men inte allt, börjar bli en lång tråd... Jag har BF i mitten av oktober och bor i Masthugget. Hoppas ni har en bra sommar!

• Katsy
    SL79 skrev 2010-07-18 20:27:23 följande:
    Hejsan! Detta verkar vara en trevlig tråd. Får man hoppa in? Har läst igenom en del men inte allt, börjar bli en lång tråd... Jag har BF i mitten av oktober och bor i Masthugget. Hoppas ni har en bra sommar!
    Välkommen.. Har precis hoppat in i den här tråden med.. Mycket trevliga människor här :)
  • Soffi83
    SL79 skrev 2010-07-18 20:27:23 följande:
    Välkommen. Då har du och jag ungefär lika långt kvar till BF. Har fått 11 oktober :)
  • Kiaa
    Sassy: Välkommen hit! Om du har lust att hänga på har vi planerat en fika på Condeco på Avenyn kl 18 på onsdag

Nu börjar min mage i allafall synas ordentligt. Om jag inte har på mig jättebylsiga kläder så finns det ingen som kan missta sig på om jag är gravid. Kul tycker jag! Innan såg det mest ut som jag gått upp i vikt och blivit lite småfet, men nu ser ju alla vad den egentliga orsaken är

Min rygg fortsätter tyvärr att vålla mig problem. Fick låna ett tens av min sjukgymnast i början av veckan som jag ska använda när jag känner att smärtan blir för mycket. Det underlättar litegrann i allafall.

Katsura: och ni andra som lider av illamående - hoppas att det går över för er snart! För dom allra flesta verkar det ju bli bättre runt vecka 12-13.

Nu är det 12 dagar kvar till RUL. Ska bli så kul! Nu måste det ju ha hänt massor! Dessutom blir det första gången som mannen ser bebisen. Så det ska bli riktigt roligt att se hans reaktion
  • SL79

Tack för alla välkomsthälsningar!

Jag följer gärna med och fikar på onsdag om jag orkar. Vill inte skrämma dig Katsura och er andra som mår illa men har gått in i en andra våg av illamående. Den första gick över runt vecka 19 men nu i vecka 27 verkar det ha kommit tillbaka. Men, men, nu när jag går in i 3:e semestern så känns det ändå ok för nu känns det ändå inte så avlägset till BF. Hoppas ditt illamående ger med sig snart.

Soffi83: Kul, jag ligger dryga veckan efter. Är beräknad till 19:e.

Kiaa: Vad roligt att det börjar synas. Jag tyckte det var jätteskönt när det började synas ordentligt, innan det så jag mest sliten och lönnfet ut. När magen kom började på något sätt kännas mer på riktigt. Hoppas att tensen hjälper dig med ryggen.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?