• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Katsy
    Sassy:
    Gud ja!! Hade jag inte haft FL så hade jag nog exploderat. Känner för att skrika ut det till hela världen.. haha. Det har ju inte direkt börjat synas ännu fastän att jag får för mig att det gör det ibland (kan vara lite svullen då och då nämligen om magen).. Och det är ändå "hundra år" tills 31 då vi tänkte berätta till familjen..

Hur vi ska lyckas hålla oss tills dess vet jag inte.. Får låsa in oss eller något ;) Lyckan är verkligen total! Går runt och ler sådär super fånigt stup i kvarten. Och shit vad blödig jag har blivit!! Ler jag för mycket så kan tårarna börja komma, har aldrig varit med om det innan. :P

---------------------------

Oj, missat totalt att det var fika, men jag kommer nog att vara med på någon fika lite senare.. Jag hade nog inte orkat idag på tok för varmt.
    Blir kul att träffa er i alla fall lite längre fram och få ansikten till människorna man pratar med här på nätet.
  • DjurgårdsRutan
    Solig Tack för en trevlig kväll tjejer. Det får vi göra om snart.
    Nu e det natti natti för mig som är så kvällstrött.
    Kram
  • Jätten gluff gluff

Gomorron!

Låter bra att ni hade det trevligt på fikan!

Jag gjorde rätt som stannade hemma, var helt orkeslös hela dagen. Idag är det lite bättre & jag har fått sova gott.

Vad gör ni andra i regnet?

• cotton

Idag har jag firat Carl som fyllt år och strax ska jag till MVC för lite provtagning, invägning och sånt. Spännande! Inte kul att gå ut igen i detta regn, men det är roligare än att sitta här på jobbet i alla fall... Två dagar kvar till semestern och jag LÄNGTAR!

• Kiaa

Tack tjejer för en trevlig kväll igår. Hoppas vi ses snart igen! Skrattande

Är det någon som vet vart man kan köpa mammabyxor, förutom på H&M och Polarn & Pyret? Vet att det finns massa ställen på nätet, men om möjligt skulle jag gärna vilja prova dem först. Tycker att det borde finns nått mer ställe, med tanke på att vi ändå bor i Sveriges näst största stad?!

• 737 dagar
    Kiaa skrev 2010-07-22 10:18:06 följande:

Är det någon som vet vart man kan köpa mammabyxor, förutom på H&M och Polarn & Pyret? Vet att det finns massa ställen på nätet, men om möjligt skulle jag gärna vilja prova dem först. Tycker att det borde finns nått mer ställe, med tanke på att vi ändå bor i Sveriges näst största stad?!
    Det finns en butik som säljer mammakläder på Linnégatan.. har aldrig  vart där, bara sett den..

Ledsen att jag inte dök upp igår.. blev illamående till tusen av värmen sista timmarna på jobbet och ville bara hem :/
  • Tarda
    Kiaa skrev 2010-07-22 10:18:06 följande:

Vid grönsakstorget, den lilla snuttgatan där babyproffsen ligger i slutet, precis i början finns en butik med mammakläder, minns bara inte vad den heter.
  • Jätten gluff gluff
    Tarda skrev 2010-07-22 10:55:14 följande:
    Vid grönsakstorget, den lilla snuttgatan där babyproffsen ligger i slutet, precis i början finns en butik med mammakläder, minns bara inte vad den heter.
    Den heter M.U.M.S. vitsigt nog, sitter ihop med barnklädesbutiken tilda & melker. De har fina grejer, men det är ganska dyrt. Fast de kanske också har rea nu!
  • DjurgårdsRutan

Här i Kungälv börjar det klarna upp nu. Jag bakar morotsbröd. Måste roa sig med något. Förut så sålde ju både Kappahl och Lindex mammakläder, men de har slutat med det nu. Lindex säljer bara mammaunderkläder.

Ha en bra dag.

• SL79

Tack för igår tejejer. Det får vi göra om! Skrattande

Vad gäller mammakläder så tycker jag att Lovely mama på Övre husargatan är bra. Jag har köpt ett par jeans där som jag är väldigt nöjd med. De har en hemsida som man kan gå in och kolla utbudet på www.lovelymama.se/. Det är kanske lite dyrare än H&M men man kan hitta grejer till ganska hyfsat pris också.

Det finns en butik vid grönsakstorget som jag tror heter Mums också. De har en hel del fina grejer men jag tycker att mycket är i dyraste laget för min del, man ska ju inte ha de här kläderna så himla länge till ändå.

På Linnegatan, ganska nära Condeco finns ytterligare en butik men utbudet där är ganska skralt.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?