• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Tack fialisan! Det funkar sålänge jag är hemma & kan springa på toa när jag vill.. Jag hoppas att ni får det jättemysigt på fikan!

17:e augusti är vi i spanien! Vi bokade en resa igår, 15-21 aug, för jag ville komma iväg på en sol & slappa-resa medans tillfälle finns.  Solig
    Men jag hoppas såklart på fler tillfällen till fika!

Spännande med inskrivning MHEK!

• Angeeliicca
    MHEK skrev 2010-07-21 09:55:25 följande:

Välkommen Angeeliicca och grattis till ditt plus!

Hoppas de som går på fikat idag får trevligt, jag följer gärna med 17 Augusti istället (har för mig att det var en fika inplanerad då?) Då kommer jag förmodligen ha berättat för folk om graviditeten också. Ska på inskrivningssamtal på BMG imorgon...känns så spännande!

Tack så mycket=) Vilken vecka är du i?
  • MHEK
    Angeeliicca: Jag är i v. 8 nu så jag har BF ganska tidigt i mars. Men de där datumen kan ju komma att ändra på sig under tiden om jag har förstått det rätt :) Trevligt med en till som har BF i mars och som bor på Hisingen. Vilken vecka är du i?
  • Katsy
    MHEK skrev 2010-07-20 11:18:29 följande:
    Vad kul med vagninköpet Lycklig2010 Glad Och Katsura vad skönt att illamånedet har släppt. För mig verkar det inte gå över tyvärr, är i v. 8 nu så jag hoppas att det avtar om senast två-tre veckor iallafall. Jag försker njuta av graviditeten trots illamåendet. Har berättat för några som står oss nära nu och det är så kul med folks glada reaktioner.
    Jag ropade nog hej lite för tidigt.. Igår under dagen fick jag ett illamående anfall så att säga :P haha Men jag mår inte illa jämt och ständigt . Går verkligen upp och ner! ;)

Åh ja vi längtar efter att berätta.. ska på inskrivning den 27 juli och den 31 så ska vi träffa familjen så vi tänkte berätta då när alla är samlade! Ser så fram emot det :)
  • Fialisan

Jag har ju inte träffat någon av er innan, då jag missade första fikan, så jag vet ju inte alls hur ni ser ut. Men mig kommer ni känna igen med ljusa jeans och en lilarandig top och lite halvlångt brunt hår, och en bulle till mage förstås. Är lite stor sen innan med :D

• SL79

Jag kommer också på fikan i kväll. Har ju inte heller träffat er innan så jag vet inte heller hur ni ser ut men vi hittar väl förmodligen varandra ändå. Jag börjar få en ganska rejäl kula och kommer nog ha tights och en vit tunika, så känner ni igen mig.

Angeeliicca: Grattis till plusset!

Katsura: Skönt för dig att illamåendet lagt sig lite grann iaf. Visst är det svårt att inte berätta för alla när man själv är så lycklig så man tror man ska spricka?

lycklig2010: Segt att vara dålig när det är så varmt och fint väder. Hoppas det ger med sig snart.

• 737 dagar

Jag kommer komma runt 18.10-18.15, så jag får väl söka efter en skara tjejer med magar :D

• Kiaa

Min mage är ju inte så jättesynlig än, men jag kommer ha på mig en mörklila klänning - jag hittar nog sällskapet med alla magar

• Lilo

Åh, vad mysigt det låter med fika...   Är tyvärr upptagen på annat håll ikväll  men hoppas det kommer fler tillfällen.

Ha det så trevligt allihopa

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?