• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • 737 dagar
    MHEK skrev 2010-07-26 19:29:12 följande:
    Hej alla, hoppas ni har det bra! Idag fick jag lergigan utskrivet mot illamåendet. Är det någon annan som ätit lergigan? Fick ni biverkningarr? Det hjälpte verkligen men tyvärr verkar jag ha fått biverkningar i form av hjärtklappning. Så himla typiskt, man blir av med en sak och så kommer en annan. Det står på paketet att lergigan innehåller koffein, jag dricker inte kaffe och knappt svart te. Kanske fick kroppen någon reaktion mot koffeinet... Så här sitter jag nu första kvällen utan illamående på flera veckor och så har jag hjärtklappning istället (eller snarare att hjärtat bara slår lite snabbare än vanligt)...skrattar nästan åt mig själv.
    Jag fick lergigan och det funkade jättebra på mig, OM jag tog den precis innan jag la mig på kvällen och åt innan jag tog den. Då räckte mina hela dagen :)
  • Jätten gluff gluff

Hej på er!

Jag fick världens yrsel & må-illa atack i morse & den höll i sig i flera timmar... Var tvungen att kräkas t o m...
    Ringde MVC & de sa att det är jättevanligt runt v. 20 att man blir yr & illamående & svimfärdig. Blodvolymen ökar tydligen massor då, så det blir blodtrycksfall & så. Jag som hade slarvat med frukosten fick bakläxa alltså.... Skäms Nu mår jag lite bättre.
    Men vill ju inte må kasst nu när det äntligen är dags för semester för min del!

• Jätten gluff gluff
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-27 12:09:01 följande:
    lycklig 2010: Hoppas det ger med sig, men aja baja att slarva med frukosten ;)
    Hoppas du får en fin semester.
    Tack djurgårdsrutan!
    Jag ska jobba tills på fredag först, men jag hoppas att det går fort!
    Angående lunch 2:e aug så kommer jag nog inte hem till stan igen förrän på kvällen då, så det blir svårt, trist, för det hade varit skoj!
  • MHEK

Frökenelin jag är också väldigt yr och har varit det sen jag blev gravid. Tog blodtryck vid mitt inskrivningssamtal med barnmorska och det visade sig vara ganska lågt så då fick jag svar på vad yrseln berodde på. Lågt blodtryck ska tydligen inte vara farligt utan man får bara akta sig så att man inte reser sig upp för fort eller så...

• Katsy

Oj jag är super yr jag med.. Ibland känns det nästan som om jag är smått berusad. Lite små irriterande så! Flört

Idag var jag på mitt första möte med Barnmorska. Känns jätte bra.. Är i v. 6+ sa hon. Så våran lille kommer alltså runt den 20 mars 2011. Otrolig känsla.

Dock var jag super tetig på vägen hem så vi köpte ett till test, som såklart visade positivt.. HAHA! Min man bara skakade på huvudet och skrattade åt mig lite smått.

Är jag ensam om att vara så här tetig?

• Jätten gluff gluff
    Katsy skrev 2010-07-27 14:06:59 följande:
    Oj jag är super yr jag med.. Ibland känns det nästan som om jag är smått berusad. Lite små irriterande så! Flört

Idag var jag på mitt första möte med Barnmorska. Känns jätte bra.. Är i v. 6+ sa hon. Så våran lille kommer alltså runt den 20 mars 2011. Otrolig känsla.

Dock var jag super tetig på vägen hem så vi köpte ett till test, som såklart visade positivt.. HAHA! Min man bara skakade på huvudet och skrattade åt mig lite smått.

Är jag ensam om att vara så här tetig?
    Närå... ensam e du inte! Jag har nog testat 8 ggr totalt tror jag... men nu har jag slutat.
  • Jätten gluff gluff

Nervös..... imorrn bitti är det dags för RUL!

• Katsy
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-27 15:12:31 följande:
    Närå... ensam e du inte! Jag har nog testat 8 ggr totalt tror jag... men nu har jag slutat.
    Haha vad bra... Då behöver jag inte oroa mig för att det slagit slint i huvudet på mig. Tror dock jag ska sluta testa nu. Sträcket kan nog inte bli blåare nu (använda apotekets test).. Till helgen planerar vi att berätta till familjen. Känns underbart!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?